پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۳۷۶۸
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۵
آقازاده در پاسخ به خبرنگار دیارمیرزا در رابطه با انتقال تیم پاس رشت به تهران گفت: حتما در این مورد پیگیری‌ها انجام خواهد شد.

شعار سال: سید علی آقازاده در جمع خبرنگاران با تبریک فرا رسیدن سال جدید و نیز ایام شعبانیه گفت: امیدواریم همه ملت ایران در سال جدید شادمان، پویا و خوشحال ببینیم.

نماینده شهرستانهای رشت و خمام با اشاره به اینکه مجلس یازدهم از ویژگی های خوبی برخوردار است، گفت: حساسیت هایی که امروز در مجلس وجود دارد برای اجرای عدالت و احقاق حقوق مردم است و از اولویت های مجلس یازدهم مسائل اجتماعی، مطالبه گری برای حقوق مردم است.

آقازاده با اشاره به این مطلب که امروز رسانه ها از نمایندگان مجلس مطلبه گری می کنند، گفت: در مجلس یازدهم برخی از قوانین از جمله تولید مسکن از قوانین محوری بود که از مشکلات اساسی جامعه مسکن نیز محسوب می شود، باید از این گردنه عبور کنیم و دولت موظف است که ساخت سالانه یک میلیون واحد را اجرایی کند.

وی افزود: بحث قانون جمعیت، معیشت از دیگر مصوبات و دغدغه های مجلس یازدهم است و دولت ها موظف شدند به صورت ضربتی اینها را قانون راهبری از تحریم ها است و دولت مکلف شده است که در مقابل زیاده خواهی ها بایستد.

آقازاده با بیان اینکه در بودجه تغییراتی در مجلس صورت گرفت و رویکرد مجلس واقعی کردن بودجه بود، افزود: نظارت مجلس به صورت میدانی می تواند کارها را انجام دهد.

نماینده شهرستان های رشت و خمام در مورد عملکرد کمیسیون امنیت ملی نیز اظهار کرد: از اقدامات این کمیسیون که تا کنون انجام شده در مجلس یازدهم پیگیری امور دفاعی، رصد تحولات امنیتی، مسائل هسته ای، روابط بین الملی و دیپلماسی اقتصادی است.

وی با بیان اینکه استان گیلان یک استان کشاورزی و صنعتی که متاسفانه در هر دو بخش با مشکلات فراوانی مواجه است، افزود: در بخش صنعت و معدن نیز سند راهبردی درست وجود ندارد.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این مطلب که به بحث مسایل زیست محیطی در استان جدی تر پرداخته شود، افزود: بحث پسماند استان و فاضلاب در مرز بحران هستیم به همه این مسائل به دلیل سو مدیریت است.

وی ادامه داد: در مدیریت شهری نیز مشکلات زیادی وجود دارد و در عرصه شهرسازی متاسفانه شاهد ساخت و سازهای غیر مجاز هستیم و نیازمند یک طرح جامع شهر سازی هستیم.

آقازاده در مورد تغییر کاربری زمین های کشاورزی گفت: تغییر کاربری زمین ها از دیگر مشکلات است و طرح هادی و اجرای نادرست آن سبب تخریب کشاورزی و کاهش شغل و نیز افزایش مهاجرت از روستا به شهر شده است.

آقازاده با بیان اینکه کارخانه‌های صنعتی مانند ایران پوپلین و دخانیات استان گیلان در حالت کما به سر می‌برند تصریح کرد: همه ما در این اتفاقات و ناعدالتی‌ها مسئول هستیم از طرفی قوه قضائیه و تشکیلات قضایی گیلان هم در امر واگذاری‌های کارخانجات گیلان کم‌کاری کردند.

وی در مورد آسیب های استان گیلان در بخش صنعت اظهار کرد: در بخش صنعت مردم گیلان ضربه خوردند و علت آن هم تنها به دلیل سو مدیریت و خیانت های که انجام شده است و همه در این تعطیلی کارخانه های پوشش، ابریشم گیلان، ایران الکتریک مقصر هستند و متاسفانه مدیران ارشد استان تماشاگر بودند.

عضو مجمع نمایندگان گیلان گفت: از همینجا اعلام میکنم که ما به دنبال حل و به کارگیری دوباره این کارخانه ها هستیم اگر انجام نشد بدانید که اجازه ندادند و منتظر هستند چند سال نمایندگی ما تمام شود و به خیانت های خودشان ادامه دهند، به همه مسیولین استان اعلام می کنیم که به دنبال احقاق حق مردم باشند.

وی در ادامه در پاسخ به سوالات خبرنگاران گفت: اگر فساد در جامعه است نماینده در راس است و باید از نماینده ها در امور سوال شود و رسانه ها به دنبال شفاف سازی باشند. امروز اسیر کارهای شعاری هستیم و متاسفانه خودمان خراب می کنیم و بعد دیگران را مقصر می دانیم. سیستم های نظارتی و نیز رسانه ها و مردم قدرت مواخذه را ندارند.

آقازاده در مورد روابط خارجی استان گفت: غفلتی بزرگی در روابط اورسیا داریم پیگیری هایی در مورد پیمانها و موافقت نامه هایی در حال انجام است.

وی در مورد شوراهای شهر و نظارت بر آنها گفت: شوراهای شهر ما به شدت آسیب پذیر شدند و در مجلس باید ساختار آن بازنگری صورت گیرد.

آقازاده در پاسخ به خبرنگار دیارمیرزا در رابطه با انتقال تیم پاس رشت به تهران گفت: حتما در این مورد پیگیری ها انجام خواهد شد. ما در گیلان تیم های ورزشی لیگ برتری داشتیم که به علت زیاده خواهی برخی متاسفانه امروز اثری آن نیست.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت دیارمیرزا، تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۹۹، کد خبر: ۶۱۲۰۸۱، www.diyarmirza.ir.

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین