پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۴۵۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۹
رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: با احتساب قیمت گندم خارجی و سایر هزینه ها، نرخ گندم داخلی حداقل ۳۰ درصد کمتر از گندم خارجی است.

شعار سال: عطااله هاشمی با اشاره به تاثیر تاخیر اعلام نرخ خرید تضمینی بر میزان تولید گندم اظهار کرد: علی رغم قانون مصوب مجلس و تایید شورای نگهبان، برخی مسئولان نسبت به نرخ های اعلامی شورای قیمت گذاری انتقاداتی دارند، درحالیکه تصمیمات قیمت گذاری کاملا کارشناسی بوده است.

وی افزود: با توجه به افزایش قیمت نهاده های دامی نظیر جو انتظار می رود که قیمت واقعی هر چه سریع تر اعلام شود چرا که با برداشت گندم، کشاورزان رغبتی به تحویل گندم به مراکز خرید ندارند و محصول تولیدی جایگزین نهاده های دامی‌ می شود.

هاشمی با بیان اینکه اعلام واقعی قیمت خرید تضمینی گندم به نفع امنیت غذایی کشور تمام می شود، گفت: بارها اعلام کرده ایم که با واقعی شدن قیمت خرید تضمینی، ۱۰۰ درصد نیاز صنف و صنعت از داخل تامین می شود و نیازی به واردات نداریم، در غیر این صورت به کشورهای بیگانه وابسته می شویم.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران در واکنش به اظهار نظر مسئولان مبنی بر ارزان بودن گندم خارجی نسبت به داخلی بیان کرد: مسئولان قیمت گندم خارجی را بر مبنای سر مزرعه حساب می کنند، درحالیکه واردات گندم سایر هزینه های تبعی همچون ترانزیت، بیمه، مسائل انتقال پول و دلار ۴۲۰۰ تومان حساب نمی کنند و چنین اظهاراتی را مطرح می کنند.

این مقام‌مسئول با انتقاد از تاخیر در اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم بیان کرد: بنده معتقدم که در ارتباط با گندم باید فشار مضاعفی وارد شود چرا که تصور برآن است که در بدنه دولت دست هایی است که نمی گذارد خودکفایی در گندم استمرار داشته باشد.

وی ادامه داد: علی رغم آنکه قیمت خرید تضمینی گندم به عنوان اولین محصول باید اعلام شود و همواره فشارهای زیادی برای اصلاح نرخ وارد کردیم، اما تاکنون این موضوع محقق نشده است.

هاشمی قیمت هر کیلو گندم وارداتی را ۲۷۰ دلار اعلام کرد و افزود: با احتساب دلار ۲۰ هزار تومان، قیمت هر کیلو گندم وارداتی ۷ هزار و ۵۰۰ تا ۷ هزار و ۸۰۰ تومان تمام می شود، از این رو پیشنهاد داده ایم که هر قیمتی که از کشاورزان خارجی سرمزرعه خریداری می شود، نرخ خرید گندم را اعلام کنند که با این وجود حداقل ۵ هزار و ۸۰۰ تومان باید اعلام شود‌.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران  تاخیر در اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم را بدعهدی و خیانت به کشاورزان دانست و گفت: در جلسه اینده اگر موصوع گندم بررسی نشود، دیگر به شورا نخواهیم آمد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت آخرین خبر، تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۴۰۰، کد خبر: ۷۴۹۰۴۸۹، www.akharinkhabar.ir.

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۷
0
0
يكي از شعار هاي روحاني خوكفايي در توليد گندم بوده كه متاسفانه بهش نايل نشد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین