پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۴۷۳۱
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۸
زنان بالای ۴۰ سال در دوره و شرایط خاصی هستند و نباید تغذیه و عادات غذایی خود را بدون دقت دنبال کنند چرا که با نداشتن تغذیه مناسب بعد از این سن سلامت آن‌ها بسیار تهدید می‌شود.

شعار سال:  زنان بالای 40سال در دوره و شرایط خاصی هستند و نباید تغذیه و عادات غذایی خود را بدون دقت دنبال کنند چرا که با نداشتن تغذیه مناسب بعد از این سن سلامت آنها بسیار تهدید می شود
 
طبق گفته ی متخصصان زنان سن یائسگی از 45 سالگی در بین خانم ها شروع می شود در این سنین خانم ها برای جلوگیری از مشکلات استخوانی وزن خود را افزایش ندهد و رژیم غذایی خود را رعایت نمایند.
 
باید گفت همچنین خانم ها در سنین میانسالی ورزش هایی چون پیاده روی را در برنامه روزانه خود قرار دهند و ترکیبات لبنی حاوی کلسیم را به میزان 1500 میلی لیتر به طور روزانه مصرف کنند تا از ابتلای خود به مشکلات استخوانی به خصوص پوکی استخوان در این سنین پیشگیری نمایند.
 
 در صورتیکه خانم های میانسال از 2 لیوان شیر و یک پیاله ماست استفاده کنند میزان کلسیم مصرفی آنها به 700،800 میلی لیتر می رسد برای تامین مابقی کلسیم مورد نیاز بدن باید از قرص های کلسیم و ویتامین D استفاده کنند.

بیماری های درکمین زنان در این سن
 
همچنین خانم های بالای 40 سال در این سنین به منظور بررسی تراکم استخوانی خود اسکن استخوان انجام دهند در صورتیکه پوکی استخوان در این افراد مشاده شود تحت نظر متخصص زنان  و زایمان و ارتوپد قرار بگیرند.
 
خانم های میانسال در صورتیکه فیبرم وجود نداشته باشد و در سلامت کامل به سر برند حدود 1 تا 2 سال پس از سنین 50 سالگی نیز می تواند برای آنها هورمون های پروژسترون و استروژن تجویز کرد این هورمون ها به بازگشت نشاط و زندگی در بین خانم ها در این سنین کمک می کند.
 
 به دلیل آنکه به طور معمول پس از 2 سال مسائل گر گرفتگی در خانم های میانسال از بین می رود مصرف هورمون های استروژن و پروژسترون پس از این مدت توصیه نمی شود و برای استفاده از این هورمون ها توسط خانم ها محدودیت زمانی وجود دارد.
 
 داروهای جلوگیری از پوکی استخوان تحت عنوان سرم یاد می شود این داروها حاوی ترکیباتی هستند که مشکلات استروژن را در بدن ایجاد نمی کند و مانند این هورمون در ایجاد تراکم استخوانی خانم های میانسال تاثیر می گذارد البته این روش پس از مشخص شدن آغاز پوکی استخوان در فرد به کار می رود. 



شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری نمناک ، تاریخ انتشار:  فروردین 1400، کدخبر: 9951،www.namnak.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین