پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۴۴۰۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۰
به گزارش سازمان بهداشت جهانی، پیشرفت امروز یک نقطه عطف تاریخی است، زیرا اولین باری است – پس از تصویب قطعنامه‌ای در مجمع جهانی بهداشت امسال – که ۱۹۴ کشور متعهد به از بین بردن سرطان می‌شوند.
شعار سال: به گزارش سازمان بهداشت جهانی، پیشرفت امروز یک نقطه عطف تاریخی است زیرا اولین باری است – پس از تصویب قطعنامه ای در مجمع جهانی بهداشت امسال – که ۱۹۴ کشور متعهد به از بین بردن سرطان می شوند.

تحقق اهداف زیر تا سال ۲۰۳۰ همه کشورها را در مسیر حذف این سرطان  قرار می دهد:

۹۰ درصد دختران تا سن ۱۵ سالگی با واکسن HPV  واکسینه می شوند.

۷۰ درصد از زنان با استفاده از تست عملکرد بالا یکبار در ۳۵ سالگی و مجددا در ۴۵ سالگی غربالگری می شوند.

۹۰ درصد از زنانی که با بیماری دهانه رحم شناسایی شده اند تحت درمان قرار می گیرند (۹۰٪ زنان تحت درمان پیش سرطانی  و ۹۰٪ زنان مبتلا به سرطان مهاجم تحت مدیریت قرار می گیرند).

این استراتژی همچنین تأکید می کند که سرمایه گذاری در مداخلات برای دستیابی به این اهداف می تواند بازده اقتصادی و اجتماعی قابل توجهی ایجاد کند. تخمین زده می شود که به ازای هر دلار سرمایه گذاری شده تا سال ۲۰۵۰ به بعد، ۳.۲۰ دلار آمریکا به دلیل افزایش مشارکت  نیروی کار زنان ، به اقتصاد بازمی گردد. با در نظر گرفتن مزایای سلامت زنان در خانواده ها ، اجتماع و جوامع ، این رقم به ۲۶.۰۰ دلار افزایش می یابد.

مدیر کل WHO ، دکتر تدروس آدانوم غبرایسوس ، گفت: “زمانی از بین بردن هر نوع سرطانی یک رویای غیرممکن به نظر می رسید ، اما اکنون ما ابزارهای مقرون به صرفه و مبتنی بر شواهد را برای تحقق این رویا در اختیار داریم.” “اما ما فقط در صورتی می توانیم سرطان دهانه رحم را به عنوان یک معضل بهداشت عمومی از بین ببریم که  قدرت ابزاری که در اختیار داریم را با کاربرد آن در سطح جهان تطبیق دهیم.”

سرطان دهانه رحم یک بیماری قابل پیشگیری است. همچنین در صورت تشخیص زود هنگام و درمان کافی، قابل درمان است. با این حال چهارمین سرطان شایع در بین زنان در سراسر جهان است. بدون هیچ اقدامی ، پیش بینی می شود تعداد سالانه موارد جدید سرطان دهانه رحم حدود  ۵۷۰۰۰۰  تا۷۰۰۰۰۰  بین سال های ۲۰۱۸ تا ۲۰۳۰ افزایش یابد ، همچنین  پیش بینی می شود تعداد سالانه مرگ از ۳۱۱۰۰۰ به ۴۰۰۰۰۰  افزایش یابد. در کشورهای با درآمد متوسط و کم  ​​، شیوع آن تقریباً دو برابر و میزان مرگ و میر آن سه برابر  کشورهایی با درآمد بالا است.

دستیار مدیر کل WHO دکتر پرنسس نوتمبا (نونو) سیمللامیگوید: “بار عظیم مرگ و میر مربوط به سرطان دهانه رحم نتیجه ی دهها سال بی توجهی جامعه بهداشت جهانی است. با این حال ، این فیلمنامه می تواند بازنویسی شود. پیشرفت های مهم شامل: در دسترس بودن واکسن های پیشگیری کننده ؛ شیوه های  کم هزینه برای غربالگری و درمان پیش سازهای سرطان دهانه رحم ؛ و رویکردهای جدید برای آموزش جراحی هستند . کشورهای جهان با تعهد مشترک جهانی به اهداف توسعه پایدار  هیچ کس را از قلم نمی اندازند  و در حال ایجاد راهی جدید برای پایان دادن به سرطان دهانه رحم هستند. ”

اما این استراتژی در یک زمان چالش برانگیز اجرا می شود.

بیماری همه گیر COVID-19 چالش هایی را برای جلوگیری از مرگ و میر ناشی از سرطان به وجود آورده  از جمله قطع واکسیناسیون ، غربالگری و خدمات درمانی. بسته شدن مرزها  دسترسی به منابع را کاهش می دهد و از حمل و نقل مهندسین پزشکی ماهر برای نگهداری تجهیزات جلوگیری می کند. موانع جدید  از سفر زنان ساکن در مناطق روستایی به مراکز  درمانی  جلوگیری می کند. و تعطیلی مدارس  برنامه های واکسن مدرسه را قطع می کند. با این حال ، WHO تا حد ممکن ، از همه کشورها می خواهد اطمینان حاصل کنند که واکسیناسیون ، غربالگری و درمان با تمام اقدامات احتیاطی لازم می تواند با خیال راحت ادامه یابد.

دکتر پرنسس نوتمبا سیمللا می گوید: “مبارزه با سرطان دهانه رحم همچنین مبارزه برای حقوق زنان است: رنج غیرضروری ناشی از این بیماری قابل پیشگیری، بیانگر بی عدالتی هایی است که به طور منحصر به فرد بر سلامت زنان در سراسر جهان تأثیر می گذارد. با هم می توانیم آینده ای مطمئن، بدون سرطان دهانه رحم بسازیم.”

در حالیکه وزارت بهداشت ، شرکا و حامیان حوزه ی سرطان، درگیر فعالیت هایی برای بهبود دسترسی به پیشگیری و درمان سرطان برای دختران و زنان هستند ، این اقدام با یک روز عمل در سراسر جهان جشن گرفته می شود.

در سراسر جهان ، از آبشارهای نیاگارا در آمریکای شمالی تا بنای قاب دبی ، تا خطوط شهری در سراسر استرالیا ، بناهای تاریخی در گردن رحم روشن می شوند. (اطلاعات بیشتر در مورد وقایع در کشورهای جهان و چراغهای روشن در سایت رویداد WHO ارسال خواهد شد)

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شفقنا، تاریخ انتشار: 4 آذر ۱۳۹۹، کدخبر: fa.shafaqna.com،1050877 

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
0
0
این بیماری های زنان با توجه به شرایط خاصه زندگی هاشون در کشور داره شایع تر میشه
مراقبت زن ها و دختر های اطرافمون باشیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
0
0
بانوان محترم خیلی باید حواسشون به خودشون باشه چکاپ ماهیانه رو حتماً انجام بدن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین