پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۵۸۲
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۸
نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: سال گذشته از اعتبارات ماده ۱۸۰ مبلغی برای این پروژه اختصاص داده شد تا بتوانیم آن را اجرایی کنیم و از این پس پیگیر اعتبارات این پروژه بزرگ در مرکز هستیم.
شعارسال: نماینده بویراحمد و دنا درمجلس شورای اسلامی گفت: اعتبارات راه آهن یاسوج به اقلید از محل فروش اسناد خزانه تأمین می‌شود.

غلام‌محمد زارعی امروز در نشست مسئولان وزارت راه و شهرسازی با استاندار و سایر مسئولان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص پروژه ۱۴۰ کیلومتری راه‌آهن یاسوج به اقلید با قدردانی از عملکرد پیمانکار این پروژه گفت: در حال حاضر در فاز اول این پروژه که ۲۲ کیلومتر می‌باشد ۱۶ کیلومتر کار مفید انجام شده که این نشان دهنده توانایی بالای پیمانکار این طرح است.

نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: سال گذشته از اعتبارات ماده ۱۸۰ مبلغی برای این پروژه اختصاص داده شد تا بتوانیم آن را اجرایی کنیم و از این پس پیگیر اعتبارات این پروژه بزرگ در مرکز هستیم.

* اعتبارات راه آهن یاسوج-اقلید از محل فروش اسناد خزانه

وی با اشاره به اینکه اعتبارات ساخت راه‌آهن یاسوج ـ اقلید از محل فروش اسناد خزانه تأمین می‌شود، افزود: به همین دلیل در تخصیص اعتبارات این پروژه هیچ مشکلی وجود ندارد.

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی پروژه راه‌آهن یاسوج به اقلید را از دستاوردهای دولت تدبیر و امید دانست و ضمن قدردانی از تلاش‌های دولت، گفت: پروژه راه‌آهن یاسوج ـ اقلید هدیه دولت یازدهم به مردم استان کهگیلویه و بویراحمد است که با این پروژه عظیم استان کهگیلویه و بویراحمد و شهر یاسوج از بن‌بست خارج و گام بزرگی در توسعه استان برداشته می‌شود.

زارعی با قدردانی از سیاست‌های دولت عنوان کرد: کام مردم استان با اجرای این طرح شیرین خواهد شد و مسیر توسعه برای کهگیلویه و بویراحمد همواره‌تر خواهد شد.

* اجرای راه‌آهن یاسوج ـ‌ اقلید به ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: اجرای راه‌آهن یاسوج ـ اقلید به ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که کهگیلویه و بویراحمد به تنهایی و با اعتبارات عمرانی خود قادر به اجرای این پروژه مهم نیست.

سید موسی خادمی امروز در نشست هم‌اندیشی وضعیت ساخت راه‌آهن یاسوج ـ اقلید که با حضور مدیرکل ساخت و توسعه راه‌آهن منطقه یک کشور، غلام‌محمد زارعی نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی، پژمان نیک‌اقبالی معاون عمرانی استاندار و دیگر مسئولان استانی صورت گرفت اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی کهگیلویه و بویراحمد راه‌آهن اقلید به یاسوج است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: به همین خاطر مهم‌ترین طرحی که در سفر دولت به استان مطرح خواهد شد پروژه مهم راه‌آهن یاسوج به اقلید است.

وی در ادامه افزود: این پروژه به ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که کهگیلویه و بویراحمد به تنهایی و با اعتبارات عمرانی خود قادر به اجرای این پروژه مهم نیست.

این مسئول عنوان کرد: کار خوبی که در این زمینه انجام گرفت از اعتبارات ماده ۱۸۰ برای شروع کار مبلغی در نظر گرفتیم که باید امسال برای جذب هرچه بیشتر اعتبارات عمرانی برای ساخت این پروژه تلاش کنیم.

خادمی تصریح کرد: این پروژه در حال حاضر نیاز به اعتبارات جدید از محل منابع مختلف دارد که نیاز است دو استان فارس و کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه برای اجرای این پروژه مهم عزم خود را جزم کنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: دو استان فارس و کهگیلویه و بویراحمد باید در اجرای این طرح بزرگ به کمک هم آمده و در زمینه‌های مختلف از جمله رفع معارضات و جذب اعتبارات تلاش کنند.

* احداث ۱۵ کیلومتر تونل در مسیر راه‌‌آهن یاسوج ـ اقلید

مدیرکل ساخت و توسعه راه‌آهن منطقه یک کشور گفت: در مسیر راه‌آهن یاسوج به اقلید ۱۵ کیلومتر تونل احداث می‌شود.

عباس خطیبی امروز در نشست هم‌اندیشی وضعیت ساخت راه‌آهن یاسوج ـ اقلید که با حضور سید موسی خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد و سایر مسئولان این استان انجام شد اظهار کرد: پیمانکار این پروژه با منطقه آشنا است و روند ساخت و احداث این پروژه به خوبی دنبال می‌شود.

مدیرکل ساخت و توسعه راه‌آهن منطقه یک کشور بیان کرد: مناقصه این طرح و پروژه عظیم اردیبهشت سال جاری انجام شده و فاز اول این طرح از کیلومتر صفر تا ۲۲ در حال انجام شدن است.

وی با بیان اینکه برای این پروژه هفت ایستگاه در نظر گرفته شده است عنوان کرد: مطالعه مرحله دوم این طرح انجام شده و در مرحله نقشه‌برداری است.

مدیرکل ساخت و توسعه راه‌آهن منطقه یک کشور تصریح کرد: ۱۵ کیلومتر تونل در این مسیر احداث می‌شود که پیش‌بینی می‌شود تا ۲۰ کیلومتر نیز افزایش داشته باشد.

خطیبی با بیان اینکه ۱۳ دستگاه تونل در مسیر وجود دارد، گفت: حدود سه کیلومتر پل بزرگ در مسیر وجود دارد، ضمن اینکه تعداد ۱۰ دستگاه پل در مسیر راه‌آهن یاسوج ـ اقلید پیش‌بینی شده است.

وی به کل هزینه این طرح اشاره کرد و افزود: هزینه کل این پروژه یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است و قرار داد اولیه طرح ۳/۵ میلیارد تومان می‌باشد.

مدیرکل ساخت و توسعه راه‌آهن منطقه یک کشور با اشاره به اینکه یک ایستگاه در کیلومتر ۲۲ این پروژه احداث شده است،‌ اذعان کرد: طول بزرگترین تونل پروژه یاسوج به اقلید ۳ هزار و ۱۰۰ کیلومتر و کوچکترین آن ۱۵۰ متر است.

خطیبی خاطرنشان کرد: کوهستانی بودن منطقه روند انجام کار را تا حدودی با مشکل مواجه کرده است.

* ضرورت اتصال خط آهن اقلید ـ یاسوج به خط ریلی فارس ـ خوزستان

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در صورت اجرایی شدن خط آهن اقلید به یاسوج، اتصال آن به خط آهن سراسری فارس به خوزستان ضروری است.

حسن فدایی عصر امروز در نشست مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد و مسئولان شهرستان اقلید برای هم اندیشی تسریع در ساخت خط‌آهن اقلید به یاسوج که با حضور برخی از مقامات کشوری فعال در حوزه راه‌آهن صورت گرفت، اظهار کرد: پروژه خط آهن یاسوج به اقلید یکی از بزرگترین پروژه‌های عمرانی در تاریخ استان کهگیلویه و بویراحمد است.

وی با بیان این که باید یاسوج به عنوان مرکز استان به خط ریلی متصل شود، اظهار کرد: راه محور توسعه در استان است و ما باید برای سال‌های آینده خود و آیندگان تصمیم بگیریم تا بتوانیم توسعه استان را برای دراز مدت هدف‌گذاری کنیم.

این مسئول در ادامه با بیان این که پروژه خط آهن یاسوج به اقلید به بیش از هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای اتمام آن اعتبار نیاز است، تصریح کرد: این مهم رسالت همه مسئولان کنونی و آینده استان را سنگین می‌کند تا بتوانند خدمتی به کهگیلویه و بویراحمد برای توسعه همه جانبه کرده باشند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد در همین خصوص به برخی از مشخصات و مختصات این خط آهن اشاره کرد و گفت: در افق ۱۴۱۵ جابجایی سالانه ۴۰۰ هزار مسافر و ۴ میلیون تن کالا برای این خط‌آهن در نظر گرفته شده است که نشان دهنده بزرگی پروژه برای مبادلات با سایر نقاط کشور در بحث حمل و نقل کالا و مسافر است.

وی با بیان این که نباید در این پروژه تنها به اتصال دو نقطه دل خوش کرد، افزود: هدف اصلی باید این باشد که به صورت یک خط ریلی آنتنی این خط‌آهن به راه‌آهن در دست احداث فارس ـ خوزستان متصل شود.

فدایی بیان کرد: این گونه است که کهگیلویه و بویراحمد علاوه بر خط‌آهن اتصالی به اقلید از سوی دیگر به خط‌آهن سراسری دیگری متصل شده و از این حیث یکی از بزرگترین اقدامات در خصوص خروج استان از بن‌بست ایجاد می‌شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری کبنانیوز، تاریخ انتشار: سه شنبه 17 شهریور 1394، کدخبر: 124523 ، www.kebnanews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین