پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۶۶۹
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۱
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: دولت پیگیر بهره برداری از دو پتروشیمی گچساران و دهدشت تا سال 1397 است.

شعارسال: داریوش دیودیده افزود: وزیر صنعت، معدن و تجارت بر بهره برداری از پتروشیمی های استان تا دو سال دیگر تاکید دارد.

وی اظهار کرد: در هفته جاری وضعیت پتروشیمی های در دست ساخت این استان با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، معاونت طرح و برنامه وزارت صنایع، صنعت معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد و مدیران طرح های پتروشیمی استان در تهران بررسی شد.

دیودیده بیان کرد: وزیر صنعت، معدن و تجارت در این نشست بر ارائه پشتیبانی و حمایت های تسهیلاتی، تکنولوژیکی و انجام پیگیری ارائه تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی و فاینانس خارجی به واحدهای پتروشیمی کهگیلویه و بویراحمد تاکید داشت.

وی عنوان کرد: وجود خوراک بلندمدت پتروشیمی ها در کهگیلویه و بویراحمد، این استان را به عنوان یکی از استانهای مهم برای جلوگیری از خام فروشی و تکمیل زنجیره ارزش افزوده در صنایع پایین دستی پتروشیمی و عمیلی شدن اقتصاد مقاومتی مطرح کرده است.

پیش از این دو مجوز پتروشیمی در شهرستان های کهگیلویه و گچساران صادر شده بود.

شرکت بهره برداری نفت وگاز گچساران روزانه بطورمتوسط حدود 700هزاربشکه نفت از12 مخزن واردمدار تولید می کند .

میدان های این شرکت شامل گچساران ، بی بی حکیمه ، بینک ، پازنان ، رگ سفید ، نرگسی ، سیاهمکان ، گلخاری ، چلینگر، گرنگان ، خویز ورودک می شود.

عمده تولید این شرکت از مخزن گچساران صورت می گیرد که روزانه به حدود 480 هزاربشکه می رسد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت بشار، تاریخ انتشار: 19مرداد1395، کدخبر: 16728: www.besharnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین