پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۷۱۶۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵
المپین تیم ملی تپانچه کشورمان گفت: موفقیت‌های اخیر در مسابقات هندوستان را به فال نیک می‌گیریم و با امیدواری بیش‌تری راهی توکیو خواهیم شد.
شعار سال: جواد فروغی، ملی‌پوش تیم ملی تیراندازی ایران و المپین تپانچه ایران در المپیک ۲۰۲۰ توکیو پیرامون حضورش در مسابقات جام‌جهانی هند و کسب مدال طلای این رقابت‌ها، اظهار داشت: ابتدا قرار بود که در مسابقات اسلوونی، کره و آلمان شرکت کنیم، اما از آن‌جایی که به‌دلیل شیوع ویروس کرونا و رعایت سخت‌گیرانه پروتکل‌های بهداشتی این رقابت‌ها لغو شد، اهمیت مسابقات جام‌جهانی هند ارزشی چندبرابری پیدا کرد.

او صحبت‌هایش را این‌گونه ادامه داد: رقابت‌های هندوستان این اهمیت را پیدا کرد که امتیاز رنکینگ آن از ۱۰۰ به ۱۰۰۰ افزایش پیدا کند و البته حائز پوئن کسب سهمیه المپیک از طریق امتیاز رنکینگ هم بشود. خیلی از کشور‌ها با ورزشکارانی که درصدد کسب سهمیه المپیک بودند به هندوستان رفتند و بسیاری از کشور‌ها هم با المپین‌های خود و برای افزایش آمادگی وارد مسابقات شدند که باعث شد سطح مسابقات قابل‌قبول و خوب تلقی شود.

فروغی درباره عملکرد ایران در این مسابقات عنوان کرد: ورزشکار المپیکی اعزامی از ایران به مسابقات جام‌جهانی فقط من بودم و تصمیم کادرفنی بر این بود که بتوانیم به کسب یک سهمیه دیگر در هندوستان برسیم که متأسفانه این امر محقق نشد. با این‌که تیراندازان کره و چین به مسابقات نیامدند، اما باز هم سطح مسابقات از نظر کیفی خوب بود.

وی درمورد صعودش به رنک یک تیراندازی با تپانچه در جهان بیان داشت: این مسابقات از آن‌جایی که ۱۰۰۰ امتیاز داشت و برای فدراسیون جهانی هم حائز اهمیت بود، با قهرمانی من و کسب تمام ۱۰۰ امتیاز، صعود به رنک یک دنیا ممکن شد.
 
 
 
تفاوت سطح تیراندازی بانوان و آقایان در ایران
 
ملی‌پوش تپانچه کشور با اشاره به تفاوت سطح تیراندازی بانوان و آقایان در ایران گفت: این‌که می‌گویند سطح تیراندازی بانوان از آقایان خیلی بالاتر است، نگاه درستی نیست و اگر شرایط یک‌سان باشد و مسابقات به‌شکل مختلط برگزار شود، خانم‌ها متضرر خواهند شد. جنسیت ورزشکاران در کسب رنکینگ و مدال تأثیرگذار است و رقابت در مسابقات آقایان خیلی فشار بیش‌تری دارد.

فروغی درخصوص آمادگی ملی‌پوشان تیراندازی ایران تصریح کرد: اوایل دوران کرونا که با تعطیلی تمام اردو‌های ملی و باشگاهی همراه شد، شکایت بچه‌ها را پدید آورد و باعث شد تا سطح کیفی و آمادگی تیراندازان افت کند، اما با مسابقات بین‌المللی آنلاین و برگزاری لیگ، این آمادگی تا حد زیادی ریکاوری شد و واقعاً در بهبود شرایط ورزشی‌مان تاثیر زیادی داشت.

وی هم‌چنین درباره مسئله مشکلات امکاناتی فدراسیون تیراندازی اذعان داشت: ما از لحاظ ساچمه مشکلی نداریم و امکانات برای ما خوب است، اما تا جایی که من در جریان هستم، مشکلات فشنگ هنوز هم در تیم‌های ملی وجود دارد و فدراسیون قرار است با برگزاری اردو در کشور‌های خارجی این معضل را برطرف و مشکل فشنگ را تأمین کند.

المپین تیراندازی ایران نهایتاً پیرامون شرایط المپیک و شانس مدال‌آوری کشورمان گفت: نمی‌شود قول مدال داد، اما موفقیت‌های اخیر در مسابقات هندوستان را به فال نیک می‌گیریم و با امیدواری بیش‌تری راهی توکیو خواهیم شد. با تمام توان خود در المپیک حاضر می‌شویم و به‌دنبال نتیجه مطلوب‌تر و بهتر هستیم. این‌که قول مدال بدهیم برای‌مان فشار روانی ایجاد می‌کند، اما از همه مردم ایران می‌خواهیم که برای موفقیت‌مان در المپیک دعا کنند و انرژی مثبت بفرستند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از دانا، تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۷۲۱۷۴۱، www.dana.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
0
0
با امید به پیروزی تیم ملی ایران
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین