پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۷۷۲۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۵
کشت قراردادی در کشور، یکی از الگو‌های تولید به شمار می‌آید که در صورت اجرا در حوزه تولید گندم، قطعا به پایداری و ثبات تولید و نیز c، کمکی شایان خواهد کرد.

شعار سال: وزارت جهاد کشاورزی سال گذشته برای دومین بار طی هماهنگی و انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با انجمن صنفی کارخانه‌های ماکارونی و بنیاد توانمندسازی گندم‌کاران، امکان خرید گندم دوروم به صورت کشت قراردادی را فراهم نمود.  
در واقع روش کشت قراردادی با ایجاد ارتباط میان صنعت و بخش کشاورزی، پایداری تولید محصول باکیفیت را به دنبال خواهد داشت.
در این الگوی کشت، صنعت بر مبنای سفارش خود، محصول مورد نظر را از کشاورز درخواست خواهد کرد و به صورت توافقی با نرخی بالاتر از قیمت خرید تضمینی، محصول مورد نظر را با کیفیت دلخواه و‌ مدنظر از کشاورز تحویل خواهد گرفت.
از طرف دیگر با توجه به اینکه مهم‌ترین دغدغه کشاورز، تسریع در پرداخت مطالباتش است و در خرید تضمینی ممکن است تاخیر در پرداخت وجه صورت گیرد اما بخش خصوصی و خریدار، وجه را در سریع‌ترین زمان ممکن و به صورت نقد پرداخت می‌کند بنابراین اجرای این الگو در تولید گندم، به نفع کشاورز هم خواهد بود و با ترغیب کشاورز به تولید سفارشی بدون دغدغه مالی، پایداری و کیفیت گندم در کشور محقق خواهد شد. همچنین با ایجاد ارتباط مستقیم میان صنعت و کشاورز، شاهد حذف واسطه‌ها خواهیم بود که در این صورت نیاز کشاورز واقعی و خریدار واقعی تامین خواهد شد.
همان‌طور که گفته شد روش کشت قراردادی، مزایای بسیاری دارد و می‌تواند زمینه‌ساز افزایش تولید و ارتقای کیفیت گندم در کشور باشد، با این حال اجرای این روش در حوزه تولید دوروم موفق بوده و اجرای آن در حوزه گندم معمولی نیز می‌تواند گامی رو به جلو باشد.
اگرچه اجرای هر طرحی به خصوص اجرای این طرح در خرید استراتژیک‌ترین کالای اساسی کشور، نیازمند فراهم بودن زیرساخت‌ها است اما در راستای بهبود وضعیت تولید گندم در کشور و همچنین در جهت افزایش تولید گندم باکیفیت، اقدامی مثبت است که وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی اصلی در این زمینه باید برنامه‌ریزی کرده و وارد عمل شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت غلات نیوز، تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰، کد خبر: ۳۱۰۰۴، www.ghalatnews.ir.

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد علی جعفری مقدم
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
1
0
سلام انتقال آب زراعی استحصال ازجاه های عمیق از محدوده امتیاز وتک محصولی پسته باعث تضییع حق بهره مندی دامداران مولد از عدم کشت پاییزه گندم وجو وذرت شده است جعفری مقدم نمایند ه دامداران
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین