پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۸۶۶
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با تاکید بر اینکه توسعه ملی در گرو توسعه روستاهای کشور است گفت: برای توسعه روستاها نیازمند برنامه‌ریزی عادلانه هستیم.

شعار سال: ابوالفضل رضوی در سومین همایش ملی روز روستا و عشایر که با رویکرد تبیین نقش روستاییان و عشایر در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برگزار می‌شود گفت: در این همایش موضوع روستا و اسم روستاییان و عشایر به ویژه در فرهنگ ملی مورد توجه و تاکید قرار گرفت و دستگاه‌های اجرایی و قانونگذار در نقش توسعه روستاها و روستاییان در توسعه ملی تاکید بسیاری کردند.

وی افزود: بی تردید اقتصاد مقاومتی تنها راه استقلال اقتصادی و سیاسی کشور است و روستاییان بی تردید نقش موثری در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی خواهند داشت.

وی به نقش آفرینی روستاییان در زمینه تولیدات فرهنگی اشاره کرد و افزود: امروز روستاییان علاوه بر تولیدات کشاورزی و دامی در عرصه تولیدات دیگری همچون صنایع دستی و ... نقش آفرین هستند لذا لازم است به این بعد از نقش آفرینی روستاییان توجه شود. بی تردید روستاییان تولیدات متنوعی دارند و می‌توانند در عرصه تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی پیشگام باشند.

رضوی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به وجود 100 روستای بدون بیکار در سطح کشور اشاره کرد و افزود: در حال حاضر 100 روستای بدون بیکار در کشور داریم این در شرایطی است که در کشور شهر بدون بیکار نداریم؛ قطعا روستاییان در فرهنگ سازی و مشارکت در پروژه‌های مختلف می‌توانند زمینه توسعه روستایی و به تبع آن توسعه ملی را ایفا کنند.

وی افزود: امروز در کشور 350 شرکت مشارکتی در سطح روستاها فعال شده‌اند که می‌توانند زمینه سازی توسعه موثر کشور باشند. در این مسیر بی‌تردید باید همه دستگاه‌ها نقش خود را ایفا کنند تا در بحث آبادانی روستاها که توسعه ملی را به همراه دارد توفیق داشته باشیم. روستاییان و عشایر مردمانی پرکار و کم ادعا، کم مصرف و پر بهره هستند که اگر دستگاه‌های اجرایی ذیربط آموزش‌های لازم و برنامه ریزی عادلانه را برای آنها در دستور کار قرار دهند می‌توانند نقش بسزایی در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی داشته باشند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تاریخ انتشار 2 آبان 95 ، کد مطلب: 95080201279: www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین