پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۴۵۴۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰
کارشناس اشتغال اظها کرد: هدف از ارائه تسهیلات تعادل بخشی به اشتغال روستائیان است تا به لحاظ درآمدی سطح قابل قبولی داشته باشند. راهبرد‌های زیادی اتخاذ شده تا روستائیان درآمد داشته باشند، اما این سیاست‌ها، روستائیان را بیشتر وام دار کرده است.

شعار سال: فاطمه عزیزخانی - کارشناس اشتغال در برنامه ۱۸/۳۰ شبکه خبر گفت: در اکثر سیاست‌ها و راهبرد‌ها در بخش اشتغال روستایی جزیره‌ای عمل کردیم.

وی افزود: شتاب و عجله در پرداخت تسهیلات، باعث شده تا هدف گذاری‌ها و اثر بخشی‌ها در نظر گرفته نشود.

وی افزود: نرخ بیکاری در روستا نسبت به شهر پایین است، اما از لحاظ درآمدی، درآمد روستائیان پایین است.

فاطمه عزیزخانی گفت: هدف از ارائه تسهیلات تعادل بخشی به اشتغال روستائیان است تا به لحاظ درآمدی سطح قابل قبولی داشته باشند.

وی افزود: راهبرد‌های زیادی اتخاذ شده تا روستائیان درآمد داشته باشند، اما این سیاست‌ها، روستائیان را بیشتر وام دار کرده است.

عزیزخانی گفت: شاید در برخی موارد با این طرح‌ها اشتغال ایجاد شده، اما اشتغال پایدار ایجاد نشده است.
کارشناس اشتغال با بیان اینکه زنجیره فروش و تولید در روستا وجود ندارد، تاکید کرد: تسهیلات ارائه شده باید برای اشتغال پایدار و ایجاد این زنجیره باشد.

عزیزخانی افزود: اگر ارزیابی ما از اشتغال صرف داشتن شغل باشد بله شغل‌هایی ایجاد شده، اما آیا بیمه، درآمد کافی و ... مد نظر بوده است.

وی افزود: بخشی از این عملکرد ناموفق، برمی گردد به قانون؛ باید شاخص‌های اشتغال تغییر کند و موارد اثر بخشی در نظر گرفته شود.

کارشناس اشتغال گفت: متصدیان اجرای قانون هم گرفتار میزان تسهیلات و اختصاص تسهیلات به مناطق مختلف شده اند و اثر بخشی مد نظر آن‌ها نبوده است.

 
تعداد بازدید : 60
 
 
رامین اسدی مدیر اشتغال روستایی وزارت کار هم گفت: اولویت ما در پرداخت تسهیلات کسانی هستند که به بانک‌ها معرفی شده اند.
وی گفت: برخی طرح‌ها از سال‌های گذشته نیمه کاره باقی مانده اند این طرح‌ها هم در اولویت ارائه تسهیلات هستند.
اسدی افزود: اگر اعتباری باقی ماند به طرح‌های ارائه می‌شود که اثر بخشی خوبی داشته باشند.
مدیر اشتغال روستایی وزارت کار گفت: بازپرداخت تسهیلات بستگی به بانک عامل و توجیه پذیری اقتصادی طرح‌ها دارد.
اسدی با بیان اینکه برای هر استان اولویت‌ها برای ارائه تسهیلات مشخص شده است، گفت: برخی مناطق که شرایط صنعتی دارند طرح‌های کشاورزی در اولویت نیست.
 

«محمد شریعتمداری» روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: مرحله پنجم پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی را از دو روز گذشته شروع کردیم.

وی افزود: هشت هزار میلیارد تومان منابع از محل صندوق توسعه ملی در اختیار بانک توسعه تعاون، کشاورزی، پست بانک و صندوق کارآفرینی امید برای پرداخت تسهیلات متقاضیان در نوبت اشتغال‌های پایدار روستایی قرار گرفت.

وزیر تعاون درباره مجموعه پرداختی تسهیلات اشتغال پایدار روستایی تا کنون، گفت: از مجموع ۱.۵ میلیارد دلار منابع صندوق توسعه ملی قرار بود ۲۲ هزار میلیارد تومان به اشتغال روستایی اختصاص یابد که در گذشته ۱۲ هزار میلیارد تومان پرداخت شده و با احتساب واریز هشت هزار میلیارد تومان مجموع واریزی به ۲۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد.

وی ادامه داد: تاکنون ۱۳۵ هزار فعالیت اقتصادی از محل این منابع در سطح کشور در روستا‌ها و بخش‌های زیر ۱۰ هزار نفر و بیش از ۲۵ هزار فعالیت مختلف در عرصه‌های گوناگون روستایی ایجاد شده و برای ۲۲۰ هزار نفر شغل ایجاد شده است.

شریعتمداری گفت: پایش‌های مختلف نشان می‌دهد که به غیر از بوم‌گردی که با شیوع بیماری کرونا متوقف شده بقیه فعالیت‌ها ادامه و بخشی بازپرداخت تسهیلات آغاز شده است و تا کنون ۸۰۰ میلیارد تومان از تسهیلات پرداختی دوباره به چرخه پرداخت تسهیلات جدید بازگشته است.

وی اظهار امیدواری کرد که این مسیر، با کسب مجوز‌های لازم به صورت چرخشی ادامه داشته باشد و سهم اشتغال روستایی از سبد اشتغال کشور از سه درصد به ۲۹ درصد رسانده شود.
 
 
 
شعار سال با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه خبر، تاریخ انتشار خبر: ۱۶ مهر ۱۳۹۹، کد خبر:۸۰۲۱۵۹، www.irinn.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
0
0
امیدوارم واقعا تو حرف های این بنده خداها چیزی باشه و روستاهارو بتونیم هرچی زودتر بارور کنیم از لحاظ اقتصادی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین