پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۸۸۴۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۰
رییس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی از خشکسالی شدید و بی‌سابقه در ایران خبر داده و گفته «درحال حاضر بسیاری از نقاط ایران در جنوب و شرق کشور در شرایط تنش آبی هستند و کاهش بارش‌ها می‌تواند حتی روی تامین آب شرب نیز اثرات خود را نشان دهد». وی همچنین خطر فرونشست زمین را «بسیار جدی» دانسته، نسبت به مصرف بی‌محابای آب‌های زیرزمینی هشدار داده و گفته این امر «می‌تواند سرزمین را از شرایط زیستی خارج کند».
شعار سال: احد وظیفه میزان بارندگی در کشور از مهر ماه سال پیش تاکنون را حدود ۱۱۳ میلی‌متر اعلام کرده و گفته «این میزان ۴۳ درصد کمتر از میانگین بلند مدت کشور است و به‌نوعی رکورد در حوزه خشکسالی محسوب می‌شود. از سویی دیگر از ابتدای فصل بهار تاکنون در کشور ۴/۸ میلی‌متر بارش داشته‌ایم که متاسفانه این مقدار نیز نسبت به میانگین بلند مدت کشور ۸۵/۵ درصد کاهش یافته است». وی خشکسالی در برخی مناطق کشور را «بی‌سابقه» توصیف کرده است؛ «بارش‌ها در سیستان بلوچستان ۹۳ درصد کمتر از میانگین بلندمدت بوده و این رقم برای هرمزگان به ۹۱ درصد می‌رسد».

رییس مرکز ملی خشکسالی همچنین از افزایش چشمگیر میانگین دمای کشور در فروردین امسال خبر داده است؛ «میانگین دمای کشور در بلند مدت طی فروردین ماه ۱۵/۵ درجه گزارش شده است، این در حالی‌ست که میانگین دمای کشور طی فروردین ۱۴۰۰ بیش از ۱۸ درجه سانتیگراد بوده، بنابراین دمای هوا در این ماه حدود سه درجه گرم‌تر شده است. طی زمستان سال گذشته به‌ویژه بهمن ماه نیز با افزایش قابل توجه دمای هوا در کشور مواجه بودیم، اما به‌طور کلی می‌توان گفت که از ابتدای مهرماه تاکنون میانگین دمای هوا در ایران حدود یک درجه سانتیگراد بیشتر از میانگین بلند مدت بوده است».

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری میدان، تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر: ۴۹۵۹۵۶۳، www.meidaan.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
0
0
اگه تو ایران اب کم بشه با این رفتاری که من از مردم دارم می بینم واقعا شورش میشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین