پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۹۸۰
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۵
عضو شورای شهر یاسوج گفت: خرید کارخانه شن و ماسه توسط شهرداری یاسوج مبهم است.

شعارسال: سعید پایدار در جمع اعضای شورای شهر یاسوج ادامه ضمن مخالفت با تصویب این طرح، اظهار کرد: وجود کارخانه سنگ شکن یکی از ضروریات مورد توجه شهرداری است.

وی با اشاره به عدم اعتبار کافی در شهرداری، افزود: به همین دلیل شهرداری راهی جز سرمایه‌گذاری در طرح‌های مشارکتی ندارد.

این مسؤول به تصویب طرح‌هایی متعددی در شورا اشاره کرد و یادآور شد: شورا باید به عنوان نماینده مردم باید با مستندات و مدارک کافی طرح‌ها را تصویب کند.

پایدار با اشاره به اینکه امروز ششمین جلسه پیرامون بررسی این طرح برگزار شده است، یادآور شد: تاکنون رای تصویب به این طرح داده نشده است.

وی با تاکید بر رعایت انصاف در سرمایه‌گذاری طرح و تصویب آن‌ها توسط شورا، بیان داشت: در چند سال گذشته زمینی در دو پشته دشتروم جهت احداث کارخانه سنگ شکن در اختیار شهرداری قرار گرفت و مقرر شد بانک نیز جهت احداث آن وام‌های کم‌بهره به شهرداری بدهد.

این مسؤول ادامه داد: در حال حاضر این طرح با قیمت چهار میلیارد تومان هزینه‌ای بسیار بالا است که منطقی به نظر نمی‌رسد.

پایدار با عنوان اینکه شهرداری می‌تواند با هزینه‌ای بسیار کمتر چنین محلی را احداث کند، خاطرنشان کرد: شهرداری می‌تواند با هزینه‌ای حدود ۷۰۰ میلیون تومان چنین کارخانه‌ای را در زمین دو پشته روم احداث کند.

وی با اشاره به اینکه زمانی که این قیمت برای فروش کارخانه سنگ شکن دلی‌بجک پیشنهاد شد در شرایط تحریم بودیم، گفت: این مبلغ برای حال بسیار بالا است ضمن اینکه با توجه به برداشتن برخی تحریم‌ها قیمت دستگاه‌ها و تجهیزات حدود ۴۰ درصد کاهش یافته است.

پایدار با عنوان اینکه طرح‌ها و پروژه‌هایی که توسط افرادی که عامل نفوذی در شورا یا شهرداری ندارند با سرعت عمل بسیار پایینی پیگیری می‌شود، گفت: صلاح و منفعت این معامله برای مردم و شهرداری هنوز مشخص نبوده و معامله‌ای مبهم است.

وی تصریح کرد: اگر سرعت عمل شورا جهت پیگیری دیگر طرح‌ها نیز اینگونه باشد شاهد توسعه چشمگیری در سطح استان خواهیم بود.

سعید پایدار در ادامه اظهارات خود، بیان کرد: در ورودی پارک‌ها، مهرورزی و آبشار یاسوج یکی از پیمانکاران تخلف کرده و دیگری نکرده و شورا و شهرداری فردی که تخلف کرده را حمایت کردند.

پایدار ادامه داد: فردی که تخلف نکرده بود، ضمانت نامه‌اش را اخذ کردند، من ادعای عدالت ندارم ولی اگر آقای اکبری ادعای عدالت دارند، چرا یکی از بستگان نزدیکش که متولی پارک‌های یاسوج است بدون قرارداد و ضمانت نامه فعالیت می‌کند. آقای اکبری چرا آن موقع ورود پیدا نکرد، ثابت کنید که آن شخص جزء بستگان نزدیک شما نیست. اگر برای این کارخانه رأی مثبت داده بودم، آدم خوبی بودم، وقتی در لوداب با ۷۰۰ میلیون تومان آسفالت زده می‌شود، چرا ما باید با ۴ میلیارد تومان کارخانه‌ای را خریداری کنیم.

وی افزود: این معامله مبهم است از لحاظ شکلی شاید درست باشد، اما با ۷۰۰ میلیون تومان شهردار می‌تواند این کار را انجام دهد. من باز هم می‌گوییم شورا و شهرداری یاسوج با رابطه بازی اداره می‌شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت کبنا، تاریخ انتشار: 3آبان1395، کدخبر: 207197: www.kebnanews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین