پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۰۹۴۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵
عضو نهاد اجماع‌ساز گفت: در رابطه با فایل صوتی ظریف نظر اصلاح‌طلبان بر این است که نه‌تن‌ها سبد رأی ظریف کم نشده بلکه فایل صوتی می‌تواند تأثیر بسیار مثبتی در افزایش سبد رأی او داشته باشد؛ لذا هنوز ظریف یکی از گزینه‌های اصلاح‌طلبان به عنوان کاندیدا است.
شعار سال : عزت الله تقواییان در پاسخ به اینکه همزمان با خارج شدن سیدحسن خمینی و محمدجواد ظریف از عرصه رقابت انتخابات ریاست جمهوری، جریان اصلاح‌طلب چهره شاخصی برای انتخابات ریاست جمهوری دارد؟ گفت: در رابطه با فایل صوتی ظریف نظر اصلاح‌طلبان بر این است که نه‌تنها سبد رأی ظریف کم نشده بلکه فایل صوتی می‌تواند تأثیر بسیار مثبتی در افزایش سبد رأی او داشته باشد. لذا هنوز ظریف یکی از گزینه‌های اصلاح‌طلبان به عنوان کاندیدا است.

این عضو نهاد اجماع‌ساز در واکنش به اعلام انصراف اصغرزاده برای داوطلبی انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: تا جایی که خبر دارم ابراهیم اصغرزاده اصلاً کاندیدا و داوطلب نشده است. معنی انصراف این است که ابتدا شخصی داوطلب شود و بعد انصراف دهد اما او اصلاً داوطلب نشده است.

تقواییان درباره علت انصراف اصغرزاده که گفته به دلیل نبود فضای منصفانه کناره‌گیری می‌کند، تصریح کرد: درست است که هنوز روشن نیست اصلاح‌طلبان می‌توانند در انتخابات آینده در عرصه رقابت حضور داشته باشند یا خیر اما به هر حال ما به عنوان یک نیروی سیاسی کشور باید سیاست‌ورزی و کارهای تشکیلاتی خود را انجام دهیم تا توان حضور بالقوه حضور در صحنه را داشته باشیم اما در نهایت باید ببینیم که شورای نگهبان در مورد صلاحیت‌ها به چه صورت عمل می‌کند.

دبیر کل مجمع دانش‌آموختگان ایران با تاکید براینکه اصلاح‌طلبان در معرفی کاندیدا بلاتکلیف نیستند، اظهار کرد: اصلاح‌طلبان با کاندیدا وارد عرصه رقابت انتخابات ریاست جمهوری می‌شوند اما اگر کاندیداهای مورد نظر رد شوند، قطعاً کاندیدایی نخواهند داشت. بنابراین کاندیدا معرفی می‌کنیم هرچند امکان دارد مشابه داستانی که در انتخابات سال ۹۸ پیش آمد، تکرار شود.

تقواییان درباره اینکه از سال ۸۸ تاکنون در آستانه انتخابات ریاست فایل صوتی یکی از مسئولین و یا چهره‌های سیاسی منتشر می‌شود، این اقدام چه تاثیری می‌تواند بر روی انتخابات داشته باشد؟ متذکر شد: ممکن است افشاگران برنامه‌هایی را مدنظر داشته باشند و تصور کنند که با انتشار فایل صوتی افراد، به آن فردی که داخل صوتی صحبت‌ می‌کند، ضربه‌ای بزنند و رأی آنها را در بین مردم بسوزانند یا شخصیت‌ فرد مورد نظر را زیر سوال ببرند و آنها را حذف کنند. قطعاً چنین برنامه‌هایی پشت این مسائل است اما باید در نظر داشت که این امکان هم وجود دارد که این کار نتیجه عکس دهد. به این معنی که آنها به اهداف خود نرسند و مردم اجازه ندهند آنها به خواسته خود برسند.

این چهره الاح‌طلب در پایان یادآور شد: بنابراین به این صورت نیست که وقتی این فایل‌ها منتشر شود، مردم حتماً در جهت و راستای اهداف افشاکنندگان حرکت کنند بلکه ممکن است مردم برعکس آنها فکر کنند و با توجه به اطلاعاتی که به دست می‌آورند به این نتیجه برسند که باید رفتاری در جهت منافع کشور داشته باشند.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار: 15 اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر: 579142، www.ana.press
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
0
0
من حس ميكنم اگر ظريف بياد و رد صلاحيت هم نشه ميتونه اميد زيادي براي راي داشتن داشته باشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین