پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۱۲
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۷
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه یزد گفت: تلاش ها و تحقیق ها در حوزه نانو باید به تولید خدمات، کالاها و سرویس های مفید برای جامعه منجر شود و ستاد نانو در یزد نیز به این مهم توجه ویژه ای دارد.

شعار سال: به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی این دانشگاه سیدمحمدتقی المدرسی در نشست هماهنگی برگزاری هفته فناوری نانو در استان یزد (30 آبان تا 5 آذر) افزود: امیدواریم برنامه ها فقط برای یک هفته نباشد، بلکه آغازی برای تداوم یک موضوع مهم باشد.

وی با بیان اینکه فناوری ها برای پیشرفت، توسعه و ادامه حیات استان تعیین کننده است، ادامه داد: مقرر شده برگزاری هفته فناوری نانو دبیرخانه ای تشکیل شود که بر فعالیت های انجام شده در این خصوص نظارت داشته باشد و پیشرفت های به دست آمده در این زمینه و نقشی که استان یزد و نخبگان استان می توانند ایفا کنند را رصد کند.

وی ادامه داد: در خصوص ستاد نانو به این موضوع توجه جدی شده که تلاش ها و تحقیق ها به تولید خدمات، کالاها و سرویس های مفید برای جامعه منجر شود، چرا که در علوم مهندسی نتیجه فعالیت، طرح و اثر آن باید برای جامعه مشخص باشد.

معاون دانشگاه یزد اظهار کرد: البته این موضوع به معنی غفلت درحوزه پژوهش و فعالیت های بنیادی نیست و ستاد نانو در این زمینه بسیار فعال بوده و این مهم در حمایت از پایان نامه ها و صنعت مشخص است.
در این نشست، عضو هیات علمی دانشکده فیزیک دانشگاه یزد و دبیر برگزاری هفته فناوری نانو در استان یزد نیز گفت: هدف از برگزاری هفته فناوری نانو معرفی قابلیت ها و فعالیت های انجام شده در حوزه نانو و امکان به کار بردن آنها در صنعت است.

عباس بهجت افزود: برگزاری این هفته در سه حوزه دانشجویی، دانش آموزی و صنعت پیشنهاد شده که عمده نظر ستاد حوزه نانو این است که باتوجه به اهمیت استان یزد و صنعتی بودن آن، معرفی و امکان به کارگیری فناوری نانو در صنعت و کشاورزی حاصل شود.

وی ادامه داد: هفته فناوری نانو در استان یزد از 30 آبان ماه تا 5 آذر ماه برگزار می شود و برگزاری همایش های مختلف توسط کارشناسان صنعت، همایش های ترویجی در دانشگاه ها، سمینارها و سخنرانی های تخصصی و بازدید از جمله برنامه های پیشنهاد شده است.

در این نشست نمایندگانی از ستاد نانو، دانشگاه ها، صنعت و معدن و آموزش و پرورش استان یزد نیز حضور داشتند.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از خبرگزاری ايرنا، تاریخ انتشار: 24 آبان 1394، کد مطلب: 81839061 (4987956):www. irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین