پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۱۳۲
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱
فرمانده کل سپاه با اشاره به روند و چگونگی تشکیل مجموعه سپاه گفت: نیروی دریایی سپاه در زمان جنگ و در صحنهٔ نبرد با آمریکا متولد شد.

شعارسال: سرلشکر محمدعلی جعفری در مراسم افتتاحیه نخستین دوره تحصیلی دانشجویان دانشگاه دریایی امام خامنه‌ای نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تسلیت ایام سوگواری شهادت امام حسین (ع)، یاد تمام شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم را گرامی داشت.

او با گرامیداشت یاد امام (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: امروز وظیفه مهم و خطیری به عهده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گذاشته شده و باید تلاش کند این دانشگاه به عنوان دانشگاه نمونه معرفی شود.

فرمانده کل سپاه با اشاره به تاسیس نیروی دریایی سپاه گفت: نیروی دریایی سپاه در زمان جنگ و در صحنهٔ نبرد با آمریکا متولد شد و پس از دوران دفاع مقدس در صحنه نبرد دریایی در خلیج فارس و تنگه هرمز حضور فعال داشته است.

سرلشکر جعفری با بیان اینکه نیروی دریایی سپاه به دلیل حساسیت بالای منطقه خلیج فارس تهدیدهای دشمن را مد نظر داشته است، یادآور شد: این امر موجب شده تا این نیرو همواره عملیاتی باشد.

او گفت: خطوط دفاعی نازعات و دفاع از جزایر در خلیج فارس و همچنین تربیت نیروهای جهادی و تکاوری زمینه را برای ساخته شدن نیرو‌ها در نیروی دریایی سپاه را فراهم کرده است.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه سپاه نیروی قدرتمند دفاعی، اعتقادی برای حفظ انقلاب اسلامی، کشور و منطقه به شمار می‌رود، افزود: با گذشت ۳۷ سال از تأسیس سپاه، امروز سپاه قدرتمند‌تر و مجرب‌تر با کوله باری از تجارب گرانسنگ دفاعی هم اکنون قدرتمند‌ترین نیروی مسلح منطقه است و عامل معنویت، ایمان و روحیه شهادت طلبی و انگیزه دفاع، رزم و جهاد از مهم‌ترین شاخصه‌های آن به شمار می‌رود.

او با تصریح بر اینکه تنها انتظار خداوند از مومنان واقعی یاری کردن دین خداست، خاطرنشان کرد: لباس مقدس پاسداری لباس دفاع از دین و پاسداری از اسلام عزیز است.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: تفاوت سپاه با سایر نیروهای مسلح و نیروهای نظامی در مأموریت حفظ انقلاب اسلامی برابر با اصل ۱۵۰ قانون اساسی است که این مأموریت نه تنها در نبرد مسلحانه بلکه در تمامی عرصه‌های ضدانقلاب تعریف شده است.

او با اشاره به اینکه در مجموعه‌های تربیتی و آموزشی باید در گام نخست به وظیفه خطیر جنگ نرم توجه شود، گفت: تفاوت سپاه با دیگر نیرو‌ها ماموریت حفظ انقلاب اسلامی است.

جعفری مقابله با تمام تهدید‌ها علیه انقلاب اسلامی را وظایف و تکلیف سپاه دانست و یادآور شد: این امر وظایف ما را مضاعف می‌کند.

او یادآور شد: فردی که برای حفظ انقلاب اسلامی وارد سپاه می‌شود باید با تمام ابعاد این ماموریت آشنا شود و بداند این وظیفه سنگین است.

فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه دشمنان عزم خود را برای مقابله با پیشرفت انقلاب اسلامی جزم کردند، اظهار کرد: خداوند مدافع انقلاب بوده و تاکنون تمام توطئه‌ها خنثی شده است.

او با بیان اینکه یکپارچگی برای حفظ انقلاب در تمام مسؤولانی که دل در گرو انقلاب اسلامی دارند، وجود دارد، تأکید کرد: تا زمانی که نیروهای انقلاب، بسیج مردمی و مسئولین دل در گرو انقلاب دارند و یکپارچه به حفظ انقلاب می‌اندیشند، بی‌تردید لطف خداوند مستدام و این انقلاب ادامه خواهد داشت.

جعفری یادآور شد: در منطقه تمام برنامه‌های دشمنان خنثی شده و موفقیت با انقلاب اسلامی و مقاومت اسلامی است. توسعه شعاع میدانی انقلاب و برد نفوذ آن در منطقه، به برکت خون شهیدان و حرکت در مسیر انقلاب است.

فرمانده کل سپاه شعار و محور اصلی انقلاب اسلامی را مقابله با نظام سلطه و استکبار جهانی دانست و متذکر شد: تاکنون این تکلیف الهی نصیب انقلاب اسلامی شده و با درایت مقام معظم رهبری تا ظهور امام عصر (عج) ادامه پیدا می‌کند.

او گفت: پاسداران باید به وظایف خود در بخش‌های مختلف آشنایی داشته باشند و این توانمندی تخصصی برای سپاه ایجاد شده است.

جعفری تأکید کرد: توان امروز سپاه با دوران دفاع مقدس قابل مقایسه نیست و با اطمینان می‌توان گفت به فضل الهی توان دفاعی امروز حداقل ده برابر سال آخر جنگ است.

به گفته او، در بخش‌های موشکی، پهپاد، نیروی زمینی و دریایی و سپاه‌های استانی که در مقابل تهدید نرم تلاش می‌کنند به صورت یکپارچه با محوریت معنویت، اعتقاد‌ها و باورهای دینی، پیشرفت حاصل شده است.

فرمانده کل سپاه توجه به موضوع تربیت را ضروری دانست و گفت: تربیت و تقویت ابعاد معنوی مقدم بر آموزش ابعاد تخصصی است و عامل موفقیت اصلی سپاه همین معنویت، بصیرت و انقلاب‌گری پاسداران است.

او با اشاره به اینکه افتخار ما به مبارزه، جهاد و دفاع از انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: هر قدر این زمینه را در خود بیشتر فراهم کنیم خداوند مسیر را به ما نشان می‌دهد و توفیق و موفقیت را نصیب ما می‌کند.

فرمانده کل سپاه در پایان خاطرنشان کرد: با وجود دشمنان تاکنون توفیق الهی در تمام عرصه‌ها به ویژه عرصه‌های امنیتی و دفاعی نصیب ما شده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایلنا ، تاریخ انتشار خبر 5 آبان 1395، کدمطلب: 422773 ،www.ilna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین