پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۱۶۱۰
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۹
وزیر ورزش و جوانان، گفت: تبدیل ماهیت فدراسیون‌ها به غیر دولتی با شخصیت مستقل، یک انقلاب حقوقی در عرصه ورزش کشور است.

  شعار سال:مسعود سلطانی فر این اظهارات را در نشست تخصصی با مدیران استانی بیان کرد و گفت: به‌عنوان مثال فدراسیون فوتبال نتوانسته از منابع ارزی خود در فیفا استفاده کند و تیم های باشگاهی ایران هم نتوانسته اند از میزان پاداشی که به آنها تعلق گرفته برخوردار شوند. در این بین پرسپولیس با۲ بار راهیابی به فینال لیگ قهرمانان، بیش از سه میلیون دلار از کنفدراسیون فوتبال آسیا طلبکار است یا حتی استقلال و تراکتور هم که در این دوره از رقابت ها از مرحله گروهی صعود کردند از کنفدراسیون فوتبال اسیا طلبکارند.
 
وی ادامه داد: فدراسیون فوتبال و باشگاه ها نمی توانند از منابع قانونی خود در فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا استفاده کنند و در این راستا با رییس فیفا و رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا چندی پیش در خلال فینال لیگ قهرمانان آسیا صحبت کردم و بارها نامه نگاری انجام شده و در ظاهر هم قول حل این مساله را دادند اما کوچکترین اقدامی برای رفع آن ندیدیم.
 
وزیر ورزش می گوید: در این بین هر چند جنجال سازی‌های مختلف هم دیدیم اما واقعیت آن است که تحریم های ناعادلانه و ظالمانه باعث شد که حتی نتوانیم از منابعی که بصورت قانونی به فوتبال ایران تعلق دارد، استفاده کنیم.
 
وی در ادامه به دستاوردهای این وزارتخانه گریزی زد و گفت: طی هشت سال گذشته در ستاد، استان‌ها، فدراسیون‌ها، کمیته ملی المپیک و پارالمپیک در توسعه و پیشرفت ورزش نقش بسیار خوب و مهمی ایفا کردند. اصلاح اساسنامه فدراسیون فوتبال که با تدبیر و آرامش  طی یکسال صورت گرفت و بعد از ۱۴ سال بلاتکلیفی به تصویب فیفا رسید، یک دستاورد بزرگ محسوب می شود.
 
 سلطانی‌فر اضافه کرد در کنار دستاوردهای ورزش کشور در ابعاد قهرمانی در بازی‌های آسیایی و المپیکی و جام جهانی فوتبال در توسعه زیرساخت ها و اماکن ورزشی کشور هم اتفاقات بسیار خوبی رخ داد بطورکه بیش ازپنج هزار پروژه ورزشی به بهره برداری رسید و این طرح از ورزشگاه بزرگ پارس شیراز تا ورزشگاه های ۱۵ هزار نفری بیرجند و بجنورد و بوشهر و ارومیه و سالن شش هزار نفری سنندج دستاوردهای بسیار خوبی را برای ورزش کشور به همراه داشت.
 
وزیر ورزش و جوانان، برگزاری ۲ دوره المپیاد استعدادهای برتر در رده سنی ۱۲ تا ۱۵ سال و برگزاری جام خوشه چین ویژه روستاییان را از دیگر اقدامات و دستاوردهای ورزشی عنوان کرد و افزود: بر اساس اعلام رسمی مرکز آمار ایران قبل از فعالیت دولت یازدهم کمتر از ۲۰ درصد مردم به ورزش همگانی می پرداختند در حالی که اکنون این میزان به ۵۱ درصد افزایش یافته است و بسیاری از مردم با افزایش آگاهی‌های خود در طول هفته، روزها و ساعت‌هایی را به ورزش می پردازند که این مهم هم دستاورد بزرگی در حوزه ورزش همگانی است.
 
وی تصویب اصلاح قانون اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان را دستاورد بزرگ دیگری در عرصه ورزش قلمداد کرد و گفت: حدود هفت ماه پیش قانون جدید ابلاغ شد و همین عامل مهمی شد که عرصه فعالیتی و نحوه هماهنگی با سایر دستگاه ها برای توسعه ورزش و امورجوانان را مشخص کرد.
 
سلطانی فر  افزایش قابل توجه اماکن ورزشی کشور را مهم برشمرد و گفت: اماکن ورزشی متعلق به وزارت ورزش و جوانان و سایر وزارتخانه ها و نهادهای دیگر همچنین بخش خصوصی در دولت‌های یازدهم و دوازدهم از ۳۹ هزار به ۶۱ هزار فضای ورزشی رسیده که بیانگر رشد ۵۰ درصدی است.
 
وزیر ورزش و جوانان گفت: اساسنامه فدراسیون‌ها اصلاحات اساسی شده و در جلسه اخیر هیات دولت به تصویب نهایی هم رسید و به شورای نگهبان ارسال شده است از طرفی در این سال ها امور جاری و مالی فدراسیون ها هم به نحو قابل توجهی ساماندهی شده است.
 
وی اهمیت فعالیت‌های فدراسیون‌های ورزشی در رشد و توسعه ورزش همگانی و قهرمانی را اساسی توصیف کرد و گفت: با بررسی دقیق و همه جانبه، چگونگی فعالیت‌های فدراسیون‌های ورزشی را با توجه به قوانین داخلی و رعایت الزامات بین المللی در قالب یک لایحه تنظیم کرده و ماهیت آن را به موسسات غیردولتی با استقلال شخصیت حقوقی تغییر دادیم تا فعالیت فدراسیون ها با استقلال بیشتر در رویدادهای بین المللی بهتر از گذشته صورت بگیرد که امیدواریم این لایحه در مجلس به تصویب برسد. همچنین لایحه تنظیم شده به گونه ای است که فدراسیون‌ها بتوانند از کمک دولت هم بهره بگیرند بنابراین باید تلاش کنیم این لایحه در مجلس شورای اسلامی هم با کمک نمایندگان به تصویب برسد.
 
سلطانی فر ادامه داد: بسیاری از کارشناسان و رییسان فدراسیون‌ها این تغییر ماهیت حقوقی فدراسیون ها را به عنوان یک اقدام اساسی در بهبود وضعیت آنها تعبیر کردند.
 
باید زمینه حضور مردم را فراهم کنیم
 
وزیر ورزش و جوانان در بخش دیگری اهمیت انتخابات ریاست جمهوری را به عنوان یک مساله مهم و حیاتی برای کشور قلمداد کرد و اظهار داشت: هر انتخابات به منزله یک رفراندوم محسوب می شود و ما به عنوان مسئولان وظیفه داریم به نحو احسن مسئولیت خود را در قبال مردم انجام دهیم تا با ایجاد نشاط و امید زمینه حضور پرشور مردم در انتخابات را فراهم کنیم.
 
سلطانی فر گفت: مردم با شرکت در انتخابات، سرنوشت و آینده شان را از طریق صندوق های رای رقم می‌زنند و وظیفه اصلی ما این است که فارغ از اینکه چه جناح،گروهی و یا افرادی مسئولیت اجرایی کشور را برعهده می گیرند باید زمینه حضور مردم را فراهم کنیم و مدیران ورزش کشور باید شخصیت حرفه ای خود را در انتخابات حفظ کنند ،تعهد ما به کلیت نظام است و نباید به ابزار سیاسی برخی احزاب تبدیل شوند.
 
وزیر ورزش و جوانان آرامش موجود در ورزش کشور و ارتباط خوب و منطقی بین مسئولان وزارت ورزش و جوانان،کمیته ملی المپیک،کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون های ورزشی یک را دستاورد بزرگ خواند و اظهار داشت: بسیاری از روسای فدراسیون ها اعتقاد دارند در هیچ دوره ای چنین همدلی و ارامشی در ورزش کشور برقرار نبوده است.
 
وی با اشاره به روند واکسیناسیون در کشور گفت: تزریق واکسن در کشورمان در حال تسریع است و این مهم می طلبد فضای خوبی برای مردم بوجودآید بنابراین مدیران استان ها وظیفه دارند اماکن ورزشی را برای تزریق واکسن در اختیار ستادهای استانی و شهرستانی کرونا قرار دهند.
 
سلطانی فر گفت: در آستانه برگزاری المپیک توکیو قرار داریم و خوشبختانه تاکنون ۶۰ سهمیه بدست آمده و روند آمادگی ورزشکاران هم به خوبی پیش رفته است و به امید خدا حضور مقتدرانه در بازی‌های المپیک خواهیم داشت. از مدیران کل استان‌ها انتظار داریم حمایت‌های لازم را از ورزشکارانی که در مسابقات انتخابی کسب سهمیه شرکت کردند تداوم دهند و مشکلات اداری و حرفه‌ای آنان را برطرف کنند.
 
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار:  اردیبهشت 1400، کدخبر: ، www.irna.ir84323087

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین