پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۱۹۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۴
کیمیا علیزاده بدل به ستاره سوخته‌ای شده که هیچ سرزمینی ندارد؛ او حالا مصداق یک بازنده بدون سرزمین است.رقابت‌های تکواندو انتخابی المپیک در قاره اروپا در ابتدای هفته جاری در بلغارستان برگزار شد تا تکلیف سهمیه‌های المپیک در قاره سبز مشخص شود.
شعار سال: بی تردید مهمترین اتفاق در این رقابت‌ها حضور کیمیا علیزاده تکواندوکار سابق ایران بود که در قالب تیم پناهجویان روی شیاپچانگ رفت و البته بر طبق انتظارات ناکامی تلخی را تجربه کرد تا ستاره المپیک ریو، در حسرت المپیک توکیو باقی بماند.

در این رقابت‌ها علیزاده در مسابقات وزن ۵۷- کیلوگرم که با حضور ۱۸ تکواندوکار برگزار شد، ابتدا با نتیجه ۱۷ بر صفر از سد جوانا کونُها از بلغارستان گذشت و در ادامه با برتری ۱۵ بر ۱۲ مقابل ماریجا استتیچ از بوسنی و هرزگووین به مرحله نیمه نهایی صعود کرد.
 
ملی‌پوش سابق تکواندو ایران در مرحله نیمه نهایی به مصاف فانی تزلی از یونان رفت و با شکست ۳ بر یک و عدم راهیابی به دیدار نهایی، در کسب سهمیه المپیک ناکام ماند.

کیمیا علیزاده تکواندوکار تیم ملی زنان ایران با یک مدال نوبرانه المپیک چهره شد. ستاره تازه از راه رسیده‌ای که با این مدال سر به آسمان سائید و سیل تمجیدها، ستایش‌ها و تقدیر‌ها به سوی او روان شد. ستاره‌ای که با این مدال یک شبه از فرش به عرش رسید. ورزش ایران برای تمجید از کیمیا کم نگذاشت. عایدی او از این مدال ارزشمند حتی از بزرگترین ستاره‌های ورزش ایران بیشتر بود. ستاره‌ای که همه جوره مورد حمایت و توجه چه از سوی مسئولین و چه از سوی مردم قرار گرفت و لای پر قو بزرگ شد، اما ناگهان به همه چیز پشت پا زد.

ستاره‌ای که در تمام روز‌های بعد از المپیک با حمایت تمام و کمال فدراسیون روبرو بود و دستگاه ورزش برای او کم نگذاشت و حتی طعنه‌ها و نقد‌ها برای این حمایت بی شائبه را به جان خرید، اما او قدرشناس نبود.

کیمیا پس از خروج از ایران از اجحاف در حق خود صحبت کرد، اجحافی که حداقل در قبال شخص او صدق نمی‌کند. حداقل کیمیا مصداق خوبی برای این اجحاف نبود، چرا که بعد از المپیک ریو بیشترین توجه به او شد و بسیار مورد استقبال قرار گرفت و بهترین جوایز و پاداش‌ها را دریافت کرد. این تکواندوکار به‌جای جایزه برنز، پاداش طلای المپیک را دریافت کرد و بعدتر حتی به عنوان پرچمدار کاروان ایران در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ انتخاب شد، اما آن بازی‌ها را به دلیل مصدومیت از دست داد.

او در رویای یک سراب پوشالی به اروپا پناهنده شده، اما حالا بی سرزمین‌تر از باد سوختن رویا‌های کال خود را نظاره می‌کند.

ورزشکاری که با پروپاگاندای بیهوده سرزمین خود را با یک رویای عبث تاخت زد و حالا بدون پرچم روزگار بدون هویتی را تجربه می‌کند. پرچمی که بی تردید بخشی از هویت یک ورزشکار در میادین بین المللی محسوب می‌شود، اما کیمیا حالا مجبور است زیر یک پرچم سفید پنج حلقه‌ای بدون ملیت و بدون سرزمین به میدان برود و البته ناکامی را تجربه کند. گوهر گرانبهای وطن را به هیچ فروخت.
 
جایگاه و موقعیت خود را با یک هوس پوچ معاوضه کرد

او همه اعتبار، جایگاه و موقعیت خود را با یک هوس پوچ معاوضه کرد و حالا نتیجه آن را به عینه رویت می‌کند؛ ستاره سوخته‌ای که هیچ سرزمینی ندارد.

علیزاده در ایران می‌توانست الگویی برای دختران این سرزمین باشد تا از محدودیت‌ها عبور کنند و روی قله‌ای بایستند که او فتحش کرده بود، اما حالا بدل به یک ناکام بی هویت شده. بازنده بدون سرزمین.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از دانا، تاریخ انتشار: ۲۱اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر dana.ir، ۱۷۳۲۹۶۲
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سینا
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
0
0
علیزاده می توانست برای ورزش ایران مفید باشد....
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین