پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۳۴۲۲۱۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۳
مدیر کل فرهنگی وزارت بهداشت گفت: فضای فرهنگی دانشگاه‌ها را به دلیل عدم حضور فیزیکی دانشجویان تعطیل نمی‌کنیم. بر این اساس برنامه‌های فرهنگی و انتخاباتی ما در بستر فضای مجازی برگزار خواهند شد و تشکل‌های سیاسی از طریق این محیط برنامه‌های خود را دنبال می‌کنند.
شعار سال: دکتر حسن زائری لطف ضمن بیان این مطلب به تشریح مهمترین برنامه‌های انتخاباتی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه انتخابات ریاست جمهوری یکی از مهم‌ترین رویداد‌های سیاسی کشور محسوب می‌شود، دانشجویان به عنوان نیروی فعال و قشر روشنفکر جامعه می‌توانند با اجرای برنامه‌های مختلف و دعوت از شخصیت‌ها و برنامه ریزی سخنرانی ها، سهم عمده‌ای در توسعه مشارکت سیاسی مردم داشته باشند.

وی در ادامه مشارکت سیاسی جامعه را یکی از شاخص‌های توسعه سیاسی ملت‌ها عنوان و اظهار کرد:با توجه به اینکه انتخابات ریاست جمهوری امسال در شرایط شیوع کرونا برگزار می‌شود و حضور دانشجویان نیز در دانشگاه‌ها امکان پذیر نیست و صرفا ۳۰ درصد دانشجویان علوم پزشکی در دانشگاه‌ها حضور فعال دارند به همین جهت تلاش کردیم از بستر‌های مجازی برای برگزاری برنامه‌های انتخاباتی کمک بگیریم.

دکتر زائری لطف در ادامه تاکید کرد: انتخابات و مشارکت در آن یک تصمیم فردی است که اگر افراد آگاهی داشته باشند می‌توانند به طور عاقلانه در انتخابات شرکت کنند. اینگونه نیست که فضای فرهنگی دانشگاه‌ها را به دلیل عدم حضور فیزیکی دانشجویان تعطیل کنیم. بر این اساس برنامه‌های فرهنگی و انتخاباتی ما در بستر فضای مجازی برگزار خواهند شد و تشکل‌های سیاسی از طریق این محیط برنامه‌های خود را دنبال می‌کنند.
 
برنامه فعالیت‌های سیاسی دانشجویان در انتخابات
 
تشکل‌های دانشجویی برنامه‌های انتخاباتی خود را در فضای مجازی دنبال می‌کنند
 
وی تاکید کرد:در حال حاضر ما منتظر هستیم پروسه ثبت نام و تایید صلاحیت کاندیدا‌ها به اتمام برسد تا متناسب با آن یکسری سیاست‌هایی و خط مشی‌هایی را در دانشگاه‌های علوم پزشکی ترسیم کنیم. البته به این معنی نیست که ما بر حسب نوع کاندید تصمیم گیری می‌کنیم بلکه پس از اتمام ثبت نام بر اساس برنامه کاندید‌ها برنامه ریزی‌های خود را انجام خواهیم داد.

مدیر کل فرهنگی وزارت بهداشت افزود: حرکت‌های سیاسی دانشجویان در قالب برنامه‌های نظیر "مناظره"، "گفتگو"، " تبادل نظر"، " نقد " و ... بین دانشجویان، کاندیدا‌ها و یا نمایندگان آن‌ها برگزار خواهد شد.

دکتر زائری لطف با تاکید بر اینکه دانشگاه‌های علوم پزشکی تریبون یک جریان سیاسی خاص نخواهند شد، گفت: تمامی جریانات انتخاباتی زیر سایه قوانین و خط و مشی‌های مشخص می‌توانند در فضای دانشگاهی برنامه‌های خود را ارائه دهند، اما هنوز سیاست ابلاغی مشخصی در این زمینه تدوین نشده، البته با تشکل‌های سیاسی هم اندیشی‌هایی به منظور افزایش راه‌های مشارکت سیاسی دانشجویان خواهیم داشت و به معاونین فرهنگی دانشگاه‌ها نیز تاکید خواهیم کرد تا بستر‌های فعالبت‌های دانشجویی در این زمینه فراهم شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: صدور مجوز‌های برگزاری برنامه‌های انتخاباتی تشکل‌های دانشجویی باید تسریع شود. اگرچه متاسفانه شرایط فعالیت در دانشگاه‌ها به دلیل شیوع کرونا سخت‌تر شده است و ما قوانین و مقررات بالادستی در فضای حوزه فضای مجازی نداشتیم به همین جهت احتمالا دانشگاه‌ها دانشجویان نیز با چالش‌هایی مواجه خواهند شد، اما تلاش می‌کنیم این چالش‌ها فعالیت‌های انتخاباتی که دانشجویان را خدشه دار نکنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از ایسنا، تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۴۰۰۰۲۲۲۱۶۱۲۱، www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
0
0
وزارت بهداشت در ایران به شدت داره مشکلات زیادی رو به دوش میکشه و باید درکش کرد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین