پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۲۳۷۸۱۵
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۲
قریب به چهار سال از زمان طرح درخواست تاسیس اتحادیه‌ای با نام تشکل‌های اسلامی دانشجویان ایران(تادا) می‌گذرد اما با وجود نزدیکی اعضای درخواست‌دهنده این اتحادیه به دولت فعلی، خبری از تشکیل رسمی و قانونی اتحادیه تادا وجود ندارد و انجمن‌های عضو آن ناچار به برگزاری نشست‌های خود به صورت پنهانی و محرمانه آن هم با تابلویی انحرافی هستند.

شعار سال: شنیده‌ها حاکی از آن است که چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه هفته گذشته بیش از 20 نفر از فعالان دانشجویی عضو تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های مختلف کشور در شیراز به صورت مخفیانه و بدون اطلاع‌رسانی اقدام به برگزاری نشستی با عنوان نشست نشریات دانشجویی خارج از محیط اصلی دانشگاه کردند و در یکی از میهمانسراهای دانشگاه علوم پزشکی شیراز جمع شدند تا در مورد آینده اتحادیه تادا صحبت کنند. بنابر شنیده‌ها مجوز این نشست، خارج از روال قانونی و از طریق رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز صادر شده تا این گردهمایی به میزبانی انجمن اسلامی امید دانشجویان این دانشگاه برگزار شود. میزبانان این نشست تلاش‌های زیادی داشتند تا اطلاعات و مباحث مربوط به جلسات این نشست منتشر نشود به شکلی که حتی اعضای شورای مرکزی این تشکل هم به جز دبیر آن، اجازه حضور نداشتند. صرف‌نظر از چرایی و چگونگی برگزاری این نشست که نیازمند توضیحات مسئولان این دانشگاه و پاسخگویی مجموعه فرهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است؛ وضعیت نامشخص تشکیل اتحادیه تادا که اعضای آن حامیان جوان حسن روحانی در جریان برگزاری دو انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر بوده‌اند و برای رای آوردن او کم نگذاشتند، محل سوال دیگری است.
شش سال از آغاز فعالیت دولت روحانی می‌گذرد اما به‌‌رغم وعده‌های مختلف او و پیگیری‌های متعدد اسحاق جهانگیری معاون اولش برای راه‌اندازی اتحادیه دانشجویی هواداران و حامیان رئیس‌جمهور، دانشجویان درخواست‌دهنده این اتحادیه ناامید از وعده‌های مسئولان دولت، مجبورند با تابلوی نشریات و دور از چشم همه تشکیل جلسه دهند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت فرهیختگان، تاریخ -، کد مطلب: 163322: www.farhikhtegandaily.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین