پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۳۴۲۳
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۹
حجت‌الاسلام والمسلمین نواب با طرح برخی که می‌پرسند ریشه تخریب بقیع از کجا بوده است؟، اظهار کرد: ریشه هر مشکلی که در سرزمین‌های اسلامی تصور کنید، صهیونیست‌ها و انگلیس خبیث بوده و این مسئله در مورد بقیع هم وجود دارد.
شعار سال: همایش بین‌المللی بقیع؛ حرم اهل بیت (ع) و اصحاب پیامبر (ص) امروز ۲۹ اردیبهشت‌ماه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالفتاح نواب، نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قائنی، استاد سطح خارج حوزه، میرزاعلیزاده، رئیس پژوهشکده حج و زیارت، حجت‌الاسلام قاضی عسکر و مختار اشرف، سخنگوی انجمن صوفیان هند در قم برگزار شد.

حجت‌الاسلام عبدالفتاح نواب در این مراسم که به مناسبت هشتم شوال، سالروز تخریب بقیع برگزار شد، گفت: امروز مسلمین در سرزمین قدس در آزمایش سختی قرار دارند و ان‌شاءالله با مدد الهی صهیونیست‌ها به خاک مذلت کشیده خواهند شد.

وی با اشاره به سالروز تخریب بقیع بیان کرد: یهود همیشه برای اسلام مشکل و مشکل‌ساز بوده است؛ وقتی متوجه شدند که پیامبر در یثرب مبعوث و به حکومت خواهند رسید از سرزمین‌های دوردست خودشان را به مدینه رساندند و از ابتدا هم مزاحمت‌هایی برای اسلام و پیامبر داشتند، اما پیامبر دشمنی آن‌ها را برنتابیدند و برخی را اخراج کردند و برخی هم با خونریزی و جنگ کشته شده یا تبعید شدند.

نواب بیان کرد: بخشی از بقیع امروز، مختص مقبره یهودیان به نام غرقد بود؛ در آن دوره بقیع قبرستان اصلی و مورد توجه پیامبر بود گرچه مقابر دیگری هم وجود داشت؛ حضور پیامبر در بقیع چند هدف داشت؛ اول فرهنگسازی برای زیارت قبور، دوم آموزش دادن به مردم و آن‌ها را به یاد مرگ انداختن.

دلایل توجه پیامبر به بقیع
نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت اضافه کرد: البته بخشی از بقیع، منازل افراد بوده است و در طول دوره بنی امیه خصوصا شاخه مروانی بخش‌هایی به بقیع افزوده شد. بقیع کانونی سرشار از پیکر ذوات مقدس، معصومین و مادران و فرزندان ایشان و مادران مؤمنین است.

وی اضافه کرد: اصحاب و تابعین هم در بقیع دفن هستند؛ مزار تعدادی از شهدا مانند شهدای احد و حره یا مدافعان حرم پیامبر در بقیع است و همچنین محدثان و مفسران فراوان در آنجا دفن هستند و اگر چنین کهکشانی از انسان‌های پاک هرجا بودند قدر آن‌ها دانسته می‌شد، ولی این خشک مغز‌های وهابی بقیع را به این روز انداخته‌اند.

نواب تصریح کرد: باید اسناد بایگانی شده در مورد بقیع و جنایات وهابیون در این زمینه به اطلاع مسلمین برسد تا در برابر تفکر وهابی بایستند؛ اگر حقایق بقیع برای مسلمین گفته شود دیدگاه‌هایشان اصلاح خواهد شد، ولی این‌ها نمی‌خواهند حقیقت بیان شود لذا گرد و غبار روی آن می‌کشند.

صهیونیست و انگلیس؛ ریشه تخریب بقیع
نواب با طرح این پرسش که برخی می‌پرسند ریشه تخریب بقیع از کجا بوده است؟، اضافه کرد: ریشه هر مشکلی که در سرزمین‌های اسلامی تصور کنید صهیونیست‌ها و انگلیس خبیث بوده و این مسئله در مورد بقیع هم وجود دارد؛ صهیونیست‌ها و انگلیسی‌ها برای دهه‌های آینده برنامه می‌ریزند و اختلاف میان مسلمین ایجاد می‌کنند.

نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت افزود: آن‌ها اعتقادات مسلمین را به سخره می‌گیرند و با تخریب بقیع و توهین به اماکن مقدسه تلاش می‌کنند تا اختلاف ایجاد کنند؛ این‌ها قبر عبدالله بن عباس و بزرگان دیگر را هم خراب کردند؛ در جده و در ابواء هم مقابر را خراب کرده‌اند و این دستورات را از اربابشان انگلیس خبیث گرفته اند.

وی با بیان اینکه هر کدام از بزرگان بقیع مانند مقداد الگو هستند، تأکید کرد: کهکشانی از صحابه پاک و انسان‌های بزرگ در این مکان مدفون هستند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایکنا، تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر: ۳۹۷۲۵۹۷، www.iqna.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین