پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۳۴۹۹
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۲
مدیر گروه جهادی شهید خلیل تختی‌نژاد شهرستان بندرعباس با اشاره به عدم همکاری برخی از مسئولان نهاد‌های مختلف با گروه‌های جهادی، از ایشان خواست که اگر گروه‌های جهادی را یاری نمی‌کنند، در مسیر فعالیت آن‌ها سنگ‌اندازی نیز نکنند.
شعار سال: گروه‌های جهادی یکی از پایه‌های خدمت‌رسانی به نقاط محروم کشور و نیازمندان و مستضعفان هستند و بدون داشتن هیچ چشم‌داشتی به عرصه خدمت‌رسانی و رفع محرومیت پرداخته و خدمات شایانی را به نیازمندان ارائه کرده‌اند. با شیوع بیماری کرونا در کشور، فعالیت اغلب این گروه‌ها به سمت خدمات بهداشتی و کمک به کادر درمان بیمارستان‌های مختلف درگیر با بیماران کرونایی معطوف شده است.

بسیاری از این گروه‌ها علی‌رغم پیگیری خدمات جهادی گذشته خود، طبق فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی، قدم در عرصه کمک مؤمنانه و مواسات نهاده و طی نزدیک به یک سال گذشته خدمات فراوانی را به محرومان و خانواده‌های بیماران کرونایی ارائه کرده‌اند.

یکی از گروه‌های جهادی فعال در حوزه محرومیت‌زدایی از مناطق کم‌برخوردار استان هرمزگان، گروه جهادی شهید خلیل تختی‌نژاد بندرعباس است. این گروه جهادی طی سه سال فعالیت بی‌وقفه خود توانسته است گام‌های مؤثری را در حوزه رفع نیاز از نیازمندان استان هرمزگان بردارد.

میلاد احرارزاده، مدیر گروه جهادی شهید خلیل تختی‌نژاد بندرعباس در گفتگو با ایکنا، در رابطه با چگونگی راه‌اندازی و فعالیت‌های این گروه جهادی اظهار کرد: گروه جهادی شهید خلیل تختی‌نژاد سال ۱۳۹‪۷ در مسجد پیامبر اعظم (ص)، شهرک پیامبر اعظم (ص) شهرستان بندرعباس و با همت تعدادی از جوانان و بسیجیان در راستای خدمت به نیازمندان و حرکت در مسیر زمینه‌سازی برای ظهور تشکیل شده است. اعضای این گروه جهادی با حداقل امکانات ممکن سعی در بهتر کردن حال دل ایتام و نیازمندان داشته و فعالیت‌های خود را در قالب قرارگاهی پیش می‌برند.

وی افزود: گروه جهادی ما فعالیت خود را در وهله نخست با همت تعدادی از دانشجویان و نخبگان در زمینه بصیرت‌افزایی مهدوی و محرومیت‌زدایی در مسجد پیامبر اعظم (ص) بندرعباس آغاز کرد و رفته رفته نیز نفرات مشتاق به این سبک فعالیت‌ها را در روند انجام کاری خود جذب کرد.
 
دولتمردان اگر کمک نمی‌کنند مانع کار نشوند!
احرارزاده با بیان اینکه هم‌اکنون تعداد ۴۰ جهادگر به عنوان اعضای گروه جهادی شهید تختی‌نژاد مشغول فعالیت و خدمت‌رسانی به محرومان هستند، تصریح کرد: در دوران پیش از شیوع بیماری کرونا عمده تمرکز گروه، دستگیری از خانواده‌های نیازمند و فعالیت در حوزه محرومیت‌زدایی بود و در زمینه‌هایی همچون تهیه بسته‌های غذایی، اشتغال‌زایی، فراهم کردن کمک‌هزینه عمل و درمان، تهیه بسته‌های لوازم‌التحریر، فعالیت‌های عمرانی، برپایی و اجرای فعالیت‌های مهدوی، فراهم کردن اقلام اولیه زندگی برای نیازمندان و ... فعالیت داشتیم.

مدیر گروه جهادی شهید خلیل تختی‌نژاد افزود: با شیوع بیماری کرونا و همه‌گیر شدن آن، اعضای گروه در ابتدا با تمام توان خود وارد عرصه تولید و توزیع مواد ضد عفونی، ماسک و ضد عفونی کردن معابر و خیابان‌ها شدند و سپس، علاوه بر خانواده‌های نیازمند، به دستگیری از شاغلانی که در اوضاع کرونایی دچار مشکل شده بودند، پرداختند. همچنین، در بحث آموزشی نیز ورود کرده و سعس کردیم تا حداقل نیاز‌های دانش‌آموزان نیازمند برای گذراندن دوره‌های مجازی شامل تلفن همراه، کتاب‌های تحصیلی، بسته‌های اینترنتی و ... را فراهم کنیم.
 
تعداد بازدید : 4

وی در ادامه بیان کرد: با شدت گرفتن دوباره بیماری کرونا در شهر‌های مختلف کشور، جهادگران در رزمایش سردار شهید حاج قاسم سلیمانی حضور پیدا کردند و با نظارت‌های مراقبتی مشاغل، در کنترل این بیماری در کنار پرستاران و جهادگران سلامت حضور پیدا کردند. همچنین، اعضای گروه جهادی شهید تختی‌نژاد خانواده‌های مبتلا به کرونا را تحت حمایت خود گرفته و جهت سرعت بخشیدن به روند بهبودی ایشان، امور مراقبتی و غذایی این خانواده‌ها را بر عهده گرفتند و با مجموعه‌ای از این فعالیت‌ها سعی در ایجاد جو روانی مثبت برای آرامش فضای جامعه و رعایت بیشتر موارد بهداشتی کردند.

احرارزاده اظهار کرد: یکی از مشکلات همیشگی جهادگران، عدم وجود منابع مالی ثابت است و با اوضاع بد اقتصادی کمتر می‌توان روی کمک‌های مردمی و خیران حساب باز کرد. گاهی در مسیر فعالیت‌های جهادی عدم همکاری مسئولان و سوء استفاده از منابع مالی و انسانی، کار را برای جهادگران سخت‌تر کرده و باعث عدم دستیابی به نتیجه دلخواه جهادگران می‌شود.

مدیر گروه جهادی شهید خلیل تختی‌نژاد گفت: اصلی‌ترین محور فعالیت گروه جهادی ما موضوع مهدویت بوده و تمامی فعالیت‌های خود را با این نیت انجام می‌دهیم که بتوانیم به توفیق الهی لبخندی بر لبان صاحب عصر (عج) بنشانیم. جهادگران تمام سعی خود را در راستای معرفی زندگی پس از ظهور انجام می‌دهند تا ان‌شاءالله بتوانیم گامی هر چند کوچک در مسیر زمینه‌سازی ظهور برداشته باشیم.
 
دولتمردان اگر کمک نمی‌کنند مانع کار نشوند!
وی ادامه داد: یکی از وظایف مسئولان برای کمک به گروه‌های جهادی، حمایت‌های درون‌سازمانی آن‌ها از جهادگران است که در این زمینه هر نهاد می‌تواند متناسب با حوزه اختیارات خود در حوزه‌های مالی و معنوی پشتیبان گروه‌های جهادی باشد. بیشترین همکاری انجام شده با فعالیت‌های جهادی از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مجموعه بسیج سازندگی بوده است.

احرارزاده تصریح کرد: مسئولان نهاد‌های مختلف متناسب با حوزه کاری خود می‌توانند کمک‌های زیادی در این عرصه داشته باشند و از آن‌ها انتظار می‌رود که اگر هدفشان خدمت‌رسانی به ملت و مردم است، از سنگ‌اندازی در مسیر فعالیت‌های جهادی دست برداشته و با توجه به ظرفیت پویا و فعال گروه‌های جهادی، در کنار آن‎ها دغدغه‌مند برای خدمت‌رسانی و فقرزدایی باشند و خالصانه و به دور از گزارش کار‌های مخرب، پا به عرصه عمل گذارند.

مدیر گروه جهادی شهید خلیل تختی‌نژاد بیان کرد: به همت جوانان و جهادگران و نگاه و لطف حضرت، ولی عصر (عج) تاکنون توانسته‌ایم در سربلند نگه داشتن انقلاب اسلامی و آرمان‌های آن موفق عمل کنیم و ان‌شاءالله بیش از پیش می‌کوشیم تا جامعه را مهیای آمدن آخرین منجی عالم بشریت کرده و پا در رکاب ایشان جهاد کنیم.
 
تعداد بازدید : 6

وی با اشاره به خاطره‌ای از دوران فعالیت‌های جهادی گروه جهادی شهید تختی‌نژاد، اظهار کرد: یکی از خاطرات تکان دهنده، اما ماندگار جهادگران مربوط به مادر خانواده‌ای می‌شود که در آستانه نابینایی بود. برای شناسایی وارد منزل خانواده شدیم و یک سری از سؤالات لازم را پرسیدیم. در حین پاسخ دادن به سؤالات، حالت عجیب چشمان مادر خانواده و بی‌تابی‌هایش نظرمان را جلب کرد و باعث شد علت آن را بپرسیم. بعد از فهمیدن علت این مسئله، تا لحظاتی در شگفتی فرو رفته بودیم و نمی‌توانستیم باور کنیم که در سطح شهر، در کف جامعه مدرن امروزی و در یک گوشه از آن، یک مادر به دلیل نداشتن هزینه‌ای اندک در حال از دست دادن بینایی خود بود و قرار بود برای همیشه دنیایش تاریک شود. تصمیم بر این گرفتیم که به هر نحو ممکن از این اتفاق جلوگیری کنیم و به لطف الهی موفق به این عمل شدیم و مادری با خیال آسوده می‌توانست روی زیبای فرزندانش را ببیند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از ایکنا، تاریخ انتشار:۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر:۳۹۷۲۵۹۲، www.iqna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین