پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۳۶۲۹
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷
براساس ابلاغیه رئیس دستگاه قضا، محاکمات در دادگاه‌ها به‌صورت علنی انجام می‌شود، مگر در جرائم قابل‎گذشت که طرفین خواستار غیرعلنی بودن هستند، جرائم منافی عفت، امور خانوادگی و جرائمی که علنی شدن‎ دادگاه آن‎ها مخل امنیت عمومی یا احساسات مذهبی یا قومی باشد. در این موارد هم قاضی دادگاه باید دلایل غیرعلنی شدن محاکمه را در قرار ذکر کند.
شعار سال: براساس ابلاغیه رئیس دستگاه قضا، محاکمات در دادگاه‌ها به‌صورت علنی انجام می‌شود، مگر در جرائم قابل‎گذشت که طرفین خواستار غیرعلنی بودن هستند، جرائم منافی عفت، امور خانوادگی و جرائمی که علنی شدن‎ دادگاه آن‎ها مخل امنیت عمومی یا احساسات مذهبی یا قومی باشد. در این موارد هم قاضی دادگاه باید دلایل غیرعلنی شدن محاکمه را در قرار ذکر کند.

همچنین حکم محکومیت قطعی در جرائم موجب حد محاربه و افساد فی‌الارض و در جرائم موجب تعزیر درجه‌های یک تا چهار و نیز جرم کلاه‌برداری بیش از ۱۰۰ میلیون، جز در مواردی که دادگاه انتشار آن را موجب اخلال در امنیت جامعه بداند، به دستور قاضی اجرای احکام با نام و مشخصات محکومین منتشر خواهد شد.

به غیر از موارد فوق، کلیه آراء دادگاه‌ها بدون نام و مشخصات شاکیان و متهمان، جهت نقد و بررسی توسط حقوقدان‌ها و آحاد جامعه منتشر خواهد شد، مگر اینکه به تشخیص قاضی انتشار آن‌ها خلاف عفت عمومی یا امنیت ملی باشد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت برترین‌ها، تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۱۲۰۲۶۷، www.bartarinha.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین