پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۴۶۵۸
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۴
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از تخصیص ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار محرومیت زدایی برای نخستین بار در بودجه امسال خبر داد.

شعار سال: محمدرضا رضایی کوچی در حاشیه افتتاح طرح هادی روستای دیزاوند در جمع خبرنگاران عنوان کرد: کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به لحاظ وظیفه ذاتی خودش بازدیدهای میدانی از سراسر کشور و استان‌های مختلف مخصوصا استان‌های محروم دارد تا هم کیفیت پروژه‌ها را ارزیابی کند و هم سرعت بخشیدن به انجام پروژه‌ها و اولویت بندی صحیح و درست پروژه‌ها در سراسر کشور انجام شود.
 
وی با یادآوری این نکته که بخشی از روند اجرای پروژه‌ها به منابع مالی باز می‌گردد، بیان کرد: مجلس در بودجه امسال با جدیت به دنبال پیش‌بینی منابع مالی به ویژه برای مناطق محروم بود و برای نخستین بار بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان برای محرومیت زدایی در نظر گرفته شد.
 
رضایی ادامه داد: همچنین ۵۰۰۰میلیارد تومان برای راه روستایی و نزدیک ۵۰۰۰ میلیارد تومان برای بهسازی روستا و کمک به بنیاد مسکن و بیش از ۷۰۰۰ میلیارد تومان برای آب رسانی به روستاها تخصیص می‌یابد و با قطعیت می‌گویم برای اولین بار است که مجلس این همه توجه به مناطق محروم و روستاییان داشته است. 
 
وی اظهار کرد: امروز علی‌رغم زحماتی که بنیاد مسکن به عنوان یک نهاد انقلابی کشیده، حدود  ۵۰ درصد روستاهای ما نیاز به بهسازی دارد و معابر روستایی هنوز همه آسفالت نیستند؛ تلاش ما این است با کمک بنیاد مسکن هم برای نوسازی و بازسازی واحدهای مسکونی و هم معابر روستایی اقدام کنیم. 


نماینده جهرم و خفر در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: برای رسیدن به این اهداف مجلس باید همان طور که توجه به مناطق روستایی را در برنامه هفتم شروع کرده است در بودجه آینده منابع بیشتری برای بنیاد مسکن به عنوان نهاد انقلابی در نظر بگیرد که شاهد شرایط بهتر عمرانی در مناطق روستایی و شهرهای کوچک باشیم. 
 
وی در ادامه تصریح کرد: تلاش ما بر این است در کنار منابع مالی که دولت در قانون بودجه پیش بینی کرده و ما مصوب کردیم شرایط را برای بخش خصوصی فراهم کنیم؛ بر همین اساس لایحه‌ای در کمیسیون عمران مطرح است و تلاش می‌کنیم از ظرفیت‌های بخش خصوصی و منابع مالی و نقدینگی که در اختیار بخش خصوصی قرار دارد در پروژه‌های عمرانی و پروژه‌هایی که به عنوان زیر ساخت اصلی کشور در نظر گرفته شده است استفاده کنیم. 
 
رضایی با اشاره به بررسی طرحی پیرامون مسکن در مجلس شورای اسلامی، گفت:  در این طرح که بعد از رفع ابهامات توسط شورای نگهبان توسط دولت ابلاغ خواهد شد، بناست برای مدت ۴ سال، سالانه یک میلیون واحد مسکن ساخته شود که هم سرپناه برای مردم ساخته شود و مردم صاحب خانه شوند و هم مسکن به عنوان محرک لوکوموتیو اقتصاد کشور می‌تواند تاثیر گذاری بسیار مثبتی در اقتصاد کشور و بهبود معیشت و کسب و کار مردم داشته باشد. 
 
وی بیشترین آشفتگی قیمت در حوزه مصالح ساختمانی را مربوط به حوزه تولید فولاد و سیمان دانست و تأکید کرد: حداقل بیش از ۲ برابر نیاز کشور هم در بحث سیمان و هم فولاد در داخل کشور تولید می‌شود و در اکثر واحدها از یارانه‌های پنهان یعنی کمک‌هایی که دولت داده استفاده می‌کنند اما به دلیل تسهیل صادرات عمده مصالح تولیدی بدون توجه به نیاز داخلی صادر می‌شود.
 
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به جلساتی که با وزارت صمت  و راه و شهرسازی برگزار شده است مقرر شده تا  ابتدا نیاز داخل تامین و مابقی صادر شود اما در این میان دلالان و سوداگرانی وجود دارند که عامل افزایش  قیمت مصالح ساختمانی و نهایتا شاهد افزایش قیمت تمام شده ساختمانی می‌شوند که رفع این معضل نیاز به اراده جدی دولت، مجلس و دستگاه قضایی دارد. 
 
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار:  7 خرداد1400، کدخبر:1400030705211 ، www.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین