پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۴۹۵۹
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۱
غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با ارسال نامه‌ای به رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، تأسیس شبکه تلویزیونی مستقلی با عنوان «علم و فناوری» را پیشنهاد داد.
شعار سال: به گزارش منصور غلامی با ارسال نامه‌ای به علی‌عسگری رئیس سازمان صدا و سیما، تأسیس شبکه تلویزیونی مستقلی با عنوان «علم و فناوری» را پیشنهاد داد.

در نامه منصور غلامی خطاب به علی‌عسگری آمده است؛ افزایش ضریب نفوذ آموزش عالی در ایران طی سال‌های گذشته، موضوع بررسی‌ها و تحلیل‌های گسترده جامعه بین‌المللی بوده است. از جمله تحصیل بالغ بر ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار دانشجو و دانش‌آموختگی بیش از ۱۰ میلیون نفر در دانشگاه‌های کشور که عمده آنان در سال‌های اخیر انجام گرفته است.

وی همچنین با اشاره به قرار گرفتن ایران در رتبه نخست تولید علم در منطقه و جهان اسلام و ارتقای ایران به رتبه ۶۷ در حوزه نوآوری عنوان کرده است: تشکیل هزاران واحد فناور و شرکت دانش‌بنیان (کوچک و بزرگ) که زمینه گسترش و نفوذ علم را در جامعه ایرانی فراهم آورده‌اند فقط بخش کوچکی از دستاورد‌های آموزش عالی طی سال‌های گذشته محسوب می‌شود.

غلامی همچنین یادآور شده است: به منظور برنامه‌ریزی و همسو کردن تلاش خیل عظیم استادان، دانشجویان تحصیلات تکمیلی و دانش‌آموختگان دانشگاهی برای ترویج علم و فناوری که به ایجاد ظرفیت‌های علمی و فناوری، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی عظیم در کشور کمک می‌کنند تلاش‌های اندکی انجام شده است.

وزیر علوم تاکید کرده است: با توجه به اهمیت این موضوع در توسعه و پیشرفت علمی کشور و همچنین، تأکیدات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم برای ارتقای جایگاه علم و فناوری، پیشنهاد می‌شود به منظور ایجاد تمرکز بر مؤلفه‌های ارزشمند جامعه علمی، شبکه مستقل تلویزیونی با عنوان «شبکه تلویزیونی علم و فناوری» با مدیریت و هدایت تعدادی از دانشمندان و فرهیختگان رتبه برتر کشور تشکیل شود و منظومه‌ای از فعالیت‌های حوزه علم و فناوری ملی و بین‌المللی که به گونه‌ای مستمر در آن گردآوری می‌شود در اختیار علاقه‌مندان قرار گیرد.

غلامی همچنین خاطرنشان کرد که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خود را متعهد می‌داند که از ظرفیت تخصصی همه دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری کشور برای حمایت و پشتیبانی از برنامه‌های این شبکۀ تلویزیونی حمایت کند.

شعار سال؛ با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران، تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۰۹۷۴۷۸، www.iscanews.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین