پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۵۷۹۵
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۸
یکی از انتقادات مهم به سازمان تامین اجتماعی این است که با وجود توصیف اجتماعی بودن در ارتباط با سرمایه‌های اجتماعی کاری جز کلیشه‌های تکراری و روتین در برنامه‌های آن است، تبریک روز‌های مناسبتی به اقشار مختلف جامعه تنها کاری است که از این سازمان سراغ دارم.

شعار سال:یکی از انتقادات مهم به سازمان تامین اجتماعی این است که با وجود توصیف اجتماعی بودن در ارتباط با سرمایه های اجتماعی کاری جز کلیشه های تکراری و روتین در برنامه های آن است، تبریک روزهای مناسبتی به اقشار مختلف جامعه تنها کاری است که از این سازمان سراغ دارم.

امروز در دفترم میهمان یکی از بزرگان حوزه طب بودم، پزشکی که از نظر اخلاق و کیفیت و شهرت کار و تخصص زبانزد عام و خاص بود، آمده بود تا از نسخه نویسی الکترونیک دفاع کند و نکته در خور توجه این بود که با وجود عدم قرارداد با سازمان تامین اجتماعی در موضوع نسخه نویسی الکترونیک پیش قدم شده بود و تاثیر این مهم را در اعتلای کیفیت خدمات به مردم دریافته بود و مجدانه پیگیر اجرای پرونده الکترونیک سلامت بود‌. از نوشتن گایدلاین ها و تاثیر آن بر کاهش هزینه و کیفیت خدمات گفته بود و در نهایت گله مند بود که سازمان تامین اجتماعی و بیمه ها حتی یک خسته نباشید هم به آنها نگفته و پیشنهادات سازنده آنها را نپذیرفته بودند.

به عنوان یک میان دار اجتماعی از فرصت استفاده کردم و این موضوع را به مدیرعامل تامین اجتماعی و معاونت بیمه ای آن سازمان منتقل کردم. اما آنچه برای من تکان دهنده بود این است که به واقع سازمان تامین اجتماعی آیا پزشکی را که از تجویز بی مورد دارو و سی تی اسکن و ام آر آی خودداری می کند یا بر پیشگیری اهتمام می ورزد یا بیمه شدگان آن سازمان را مورد تکریم قرار می دهد و در طرح های اصلاحی همراهی می کند، جزو شرکای خود می داند یا نه؟؟

پاسخ این سوال هرچه باشد باید خود را در بخشی از این سازمان متجلی کند و شاید معاونت فرهنگی اجتماعی و امور استان ها بهترین بخش باشد، اما من چنین ساختار و واحدی را در آنجا ندیدم و نشنیدم و لذا به مدیر عامل این سازمان و اعضای محترم هیئت مدیره و معاونت محترم فرهنگی پیشنهاد می کنم که بخشی چابک و خلاق تحت عنوان دفتر سرمایه های اجتماعی را تاسیس کنند تا نقطه اتصالی بین این سازمان و نخبگان و سرمایه های اجتماعی برقرار شود، جایی که بتواند تعامل سازنده بین افراد تاثیر گذار و این سازمان بزرگ برقرار کند.

مهدی اسفندیار
دبیر سرویس سلامت و رفاه اجتماعی روزنامه صدای ملت

 

پایگاه تحلیلی -خبری شعار سال، برگرفته از کانال"نه به عوام فریبی "

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین