پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۶۹۳۵
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۵
مردم ساری با احتساب این ۲۰۰ کاندیدا و مهلت یک هفته‌ای تبلیغات آن‌ها، تقریبا در روز باید بیش از ۲۸ نفر را آنالیز کنند تا در پایان یک هفته بتوانند با یک حساب کلی ۹ نفر برگزیده خود را انتخاب و نامشان را در صندوق بیاندازند!

شعار سال: تنها پنج روز به زمان برگزاری انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا و سیزدهمین دوره رییس جمهوری باقی مانده و  تنور تبلیغات و جنب و جوش انتخاباتی در شهر و روستاهای مازندران بالاخره روشن شد.
 
از طرفی اما مردم در شهرهای بزرگ استان مانند ساری با خیل عظیمی از کاندیداها مواجه هستند که اغلب آنان را هم افراد جدید و کمتر شناخته شده تشکیل می‌دهند. در چنین شرایطی دشوارترین کار ممکن انتخاب فرد اصلح درمیان این تعداد از افراد آن هم ظرف یک هفته بمباران تبلیغاتی است.
 
200 کاندیدا برای در اختیار گرفتن 9 کرسی شورای شهر در مرکز استان با یکدیگر رقابت می‌کنند. یعنی چیزی حدود بیش از 22 کاندید برای هر صندلی. حال در چنین وضعی به نظر شما در مدت یک هفته قانونی تبلیغات، مردم از روی چه معیار و شاخص هایی نفرات مورد نظر خود را انتخاب می کنند و آیا اینگونه تبلیغات فورس ماژور در جامعه می تواند به انتخاب افراد اصلح بیانجامد؟ آیا چهره های مشهور همچنان بر تارک مسوولیت تکیه خواهند زد یا چهره های جدیدی که بیشترین فعالیت را در شبکه های غیر حقیقی انجام می دهند موجب گرایش مردم به سوی خود خواهند شد؟
 
همه این‌ها سوال‌هایی است که مستقیم و غیر مستقیم بر آینده زندگی شهروندان این شهر تاثیرگذار است اما انگار اهمیت این شناخت کافی، در هیاهوی افزایش مشارکت‌ مردم در صحنه انتخابات گم شده. تائید صلاحیت پرشمار افرادی که تا به حال یک مغازه را هم مدیریت نکرده‌اند برای حضور در شورای شهر، فرستنده چنین پالسی به افکار عمومی بوده است.
 
یک هفته شلوغ و پرهیاهو در میان پخش کیک و شیرینی و شربت، آتش بازی و رقص و آهنگ، جلسات خانه به خانه و وعده و قول، همه و همه نمی‌تواند کمکی برای شناخت بیشتر از نامزدها و برنامه‌های‌شان باشد و هرقدر هم که آن‌ها بتوانند با ایجاد شور جمعی برای خودشان رای جمع کنند، بازهم چنین سیستم تبلیغاتی به نظر از اساس پر از ایراد است.
 
مردم ساری با احتساب این 200 کاندیدا و مهلت یک هفته‌ای تبلیغات آن‌ها، تقریبا در روز باید بیش از 28 نفر را آنالیز کنند تا در پایان یک هفته بتوانند با یک حساب کلی 9 نفر برگزیده خود را انتخاب و نامشان را در صندوق بیاندازند! با این حساب اگر ساروی ها در این یک هفته حتی یک دقیقه هم چشم روی هم نگذارند و خواب و خوراک نداشته باشند، بازهم باید در هر ساعت بیش از 1 داوطلب نمایندگی شورای شهر را بررسی نمایند و تصمیم بگیرند که او به درد آینده بزرگترین شهر مازندران خواهد خورد یا خیر!
 
اگر از روی انصاف قضاوت کنیم بدون شک تنها حفظ کردن نام 28 نفر در یک روز کار دشواری است چه برسد به تصمیم‌گیری و قضاوت کارنامه و برنامه‌های آنان. همین می‌شود که در نهایت افرادی پایشان به ساختمان پارک ولایت باز می‌شود که معمولا تنها هنرشان ترکاندن بمب تبلیغاتی! و ایجاد هیاهو و شلوغ‌کاری در یک هفته مجاز تبلیغات است. همان‌ها که در همین روزهای کم و در شرایط کرونایی میلیاردها تومان برای جمع کردن مردم هزینه کردند و بنرهای چند میلیونی خود را از ساختمان‌های نیمه کاره دوستانشان آویختند تا در این همهمه و شلوغ بازی‌های انتخاباتی نامشان را در ذهن مخاطب حک کنند.
 
در این میان احتمالی که وجود دارد این است که مردم با مشارکت متوسط به افرادی که اسمش به گوششان خورده و شناخت نسبی از گذشته یا عملکرد و شخصیت آنها دارند رای خواهند داد. عده ای نیز همانطور که گفته شد اسیر احساسات شده به داوطلبانی که بیشترین سرو صدا را در فضای مجازی راه انداخته و در کارنامه خود سابقه مدیریت یک کارگاه کوچک را ندارند گرایش پیدا خواهند کرد. افرادی نیز به چهره‌ها و زیبایی ظاهری کاندیداها توجه بیشتری می کنند و عده ای اندک نیز دنبال افراد شاخص با معیارهای مورد نظرشان می گردند که در این بازار شلوغ سخت پیدا می‌شود.
 
با این اوصاف به نظر می‌رسد ترکیب این دوره شورای شهر ساری نیز مانند دوره‌های گذشته جای چهره‌های آشنایی باشد که مردم شاید حتی از کارنامه آنان‌هم مطلع نباشند و صرفا یا از روی قوم و خویشی و روابط طایفه‌ای به او رای دادند و یا تحت تاثیر هزینه‌های او در این دوره یا دوره‌های گذشته قرار گرفتند. اینجا شناخت و بررسی برنامه‌های کاندیدا آخرین اولویت مردم برای انتخاب است و با شیوه‌ای که درپیش گرفته شده گویی مسئولان امر هم خیلی از این بابت نگران و ناراحت نیستند.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری تحلیلی عبارت ، تاریخ انتشار: 23خرداد 1400، کدخبر: ،61926 ،www.ebaarat.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین