پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۳۴۷۲۶۷
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۳
چین برنامه آزمایشی یوآن دیجیتال را در سطح ملی راه‌اندازی می‌کند که خریداران می‌توانند پرداخت‌های چندمنظوره با این ارز داشته باشند.

شعار سال: بانک ارتباطات چین روز چهارشنبه از ارز دیجیتال رن‌مین‌بی در پکن رونمایی کرد. اعضای ستاد، اطلاعاتی را برای بازدیدکنندگان معرفی کردند و پس از آن کیف بانکی این ارز دیجیتال بازگشایی شد و برای نخستین بار ارز دیجیتال رن‌مین‌بی در تفریحگاه این کشور استفاده می‌شود.
 
ماه گذشته رویداد اکسپو در ایالت هاینان برگزار شد و بسیاری از بانک‌ها ارزهای آزمایشی را برای اینکه بازدیدکنندگان بتوانند خریدهای آن را بپردازند، در معرض دید علاقمندان قرار دادند. این ارزهای کاربردهای چندمنظوره داشتند. دولت چین همچنین پرداخت چندمنظوره با یوآن الکتریکی را به عنوان بخشی از آزمایش‌های ارز دیجیتال و طرح توسعه برنامه پایلوت این ارز در ماه آینده اجرا کرده است.

سال گذشته بانک مردم چین طرحی را اعلام کرد که براساس آن ارز دیجیتال در المپیک زمستانی ۲۰۲۲ استفاده شود. گفته شد که این ارز جدید نام رسمی ندارد اما با نام DCEP مخفف پرداخت الکترونیکی با ارز دیجیتال شناخته شد که سهم بزرگی از ارزهای مجازی آینده دارد. یوآن الکتریکی برنامه‌ریزی شده تا جایگزین پول نقد در تراکنش‌ها باشد. این در حالی است که چین می‌خواهد نخستین اقتصاد دنیا باشد که آزمایش ارز دیجیتال را در سطح ملی اجرا می‌کند.
 
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری گسترش ، تاریخ انتشار: 27خرداد 1400، کدخبر: 179651،www.gostaresh.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین