پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۷۸۳۳
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۱
معاون راهبردی قوه قضائیه گفت: امید داریم در سال ۱۴۰۰، بالغ بر ۱۰-۲۰ درصد اشتغال را در زندانیان بالا ببریم و به ۶۰ تا ۷۰ درصد اشتغال در زندانیان برسیم. ۱۹ میلیون پرونده ورودی در سال ۹۹ در قوه قضائیه انجام شده است که از این حدود ۹ میلیون پرونده یکتا بوده است. رسیدگی به پرونده هایمان در سال ۹۹، بالغ بر ۱۰۲ درصد بوده است. یعنی به ازای هر ۱۰۰ پرونده جدیدی که وارد شده است ۱۰۲ پرونده را تعیین تکلیف کنیم.
شعار سال: سیدمحمد صاحبکار، معاون راهبردی قوه قضائیه با حضور در برنامه تیتر امشب شبکه خبر گفت: تدوین و تصویب سند تحول قضایی مهمترین کار در معاونت راهبردی دستگاه قضا است. سند تحول قضایی به عنوان سند جامع همه اجزا و ماموریت‌های دستگاه قضایی را مشخص کرده و راهکار‌هایی برای رسیدن و تحقق این ماموریت‌ها را در یک زمانبندی دقیق مشخص کرده است.
 
در طول برنامه هفتم توسعه کشور، ۲۰ مساله اصلی که باعث رضایت عموم و ارتباطات با مردم داشته باشد و برقرار شود اولویت بندی کردیم و هدف گذاری کردیم

صاحبکار همچنین افزود: در اقصی نقاط کشور در زندان‌ها اتاق‌های دادرسی الکترونیک ایجاد کردیم. ۹۰۰ اتاق دادرسی الکترونیک در زندان‌ها داریم. بیش از ۱۰۰ هزار جلسه دادرسی الکترونیکی صورت گرفته است.

وی در ادامه اظهار داشت: در برنامه ۵ توسعه و هفتم توسعه کشور، ما چندین رویکرد داریم. مهمترین رویکرد ما کاری کنیم که رضایت مردم برود بالا، گسترش عدل اتفاق بیافتد، مسائل دستگاه قضا هدف گیری شود و مسائل حل شود. باید مسائل را وسط بگذاریم و بتوانیم اولویت بندی کنیم. بگوییم چند ساله آینده، در طول برنامه هفتم توسعه کشور، ۲۰ مساله اصلی که باعث رضایت عموم و ارتباطات با مردم داشته باشد و برقرار شود این‌ها را اولویت بندی کردیم و هدف گذاری کردیم.

صاحبکار گفت: مهمترین مساله در مدیریت و تصمیم‌گیری‌های این است که وقتمان و منابعمان محدود است. بعضی اوقات شروع میکنیم یک آرزونامه‌هایی مینویسیم تفاوت برنامه با آرزونامه این است که ناظر به واقعیت و ناظر بر اولویتهاست و به اصطلاح باید حل شود. ما برنامه‌ای که داریم و بعضی از این سیاست‌ها را مشخص کرده است و پیش نویسش را به مجلس فرستاده‌ایم و بتوانیم در حد ۲۰ الی ۳۰ مساله جدی قوه قضائیه را مبنا بگذاریم؛ تمام قوه قضائیه را در تمام کل کشور و قوه مجریه و قوه مقننه را بسیج کنیم که مواد قانونی لازم در این پرونده اجرا شود.

صاحبکار ادامه داد: در زمینه فناوری و نواورانه چند پروژه بزرگ در روز شنبه به صورت علنی رونمایی می‌شود؛ قوه قضائیه ۷ ماموریت اصلی دارد و در سند تحول قضایی راهکار‌ها مشخص شده است.
 
سلامت در افراد و همکاران که در دستگاه قضا

معاون راهبردی قوه قضائیه گفت: سلامت در افراد و همکاران که در دستگاه قضا کار میکنند بسیار مهم است. هم در سطح قضاتمان و هم دادسرای انتظامی قضات کنترل و نگاه‌های بسیار ویژه‌ای دارند. حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه در این زمینه زحمت‌های بسیاری می‌کشند. مساله مهمی که در این زمینه وجود دارد این است که ما بیاییم براساس یکسری شاخص‌های مشخصی را تعیین کنیم که چه کار‌هایی باید انجام دهند و متناسب با آن عمل کنیم. مثلا کار‌هایی که در هفته قوه قضائیه انجام دادیم، مدیر برتر را قوه قضائیه مشخص کنیم. یعنی ما به مدیران قوه قضائیه اعلام کنیم برتر کسی است که این ده تا، بیست تا شاخص‌ها را داشته باشد. این‌ها را مشخص و به بخش‌های مختلف قضایی اعلام کردیم و ما در چند روز آینده مدیران را براساس این تشویق میکنیم.

صاحبکار اضافه کرد: امید داریم در سال ۱۴۰۰، بالغ بر ۱۰-۲۰ درصد اشتغال را در زندانیان بالا ببریم و به ۶۰ تا ۷۰ درصد اشتغال در زندانیان برسیم. ۱۹ میلیون پرونده ورودی (رسیدگی) در سال ۹۹ در قوه قضائیه انجام شده است که از این حدود ۹ میلیون پرونده یکتا بوده است. رسیدگی به پرونده هایمان در سال ۹۹، بالغ بر ۱۰۲ درصد بوده است. یعنی به ازای هر ۱۰۰ پرونده جدیدی که وارد شده است ۱۰۲ پرونده را تعیین تکلیف کنیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از میزان، تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۰، کد خبر: ۷۳۵۲۸۱، www.mizan.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین