پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۹۰۱۵
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۷
خشونت علیه زنان در همه جای جهان مذموم انگاشته و همگان در پیشگیری و مقابله با آن مسئولیت دارند، اما غرب و در راس آن آمریکا با رویکری ریاکارانه و نادیده انگاشتن نقض‌های گسترده حقوق بشر زنان، انگشت اتهام خود را پیوسته به سمت دیگر کشور‌ها نشانه گرفته و آن را به دستاویزی برای مداخله در امور داخلی آن‌ها مبدل ساخته است.
شعارسال: ایالات متحده آمریکا در دهه‌های گذشته همواره داعیه‌دار دفاع از مبانی و اصول حقوق بشر بوده و بر همین مبنا و به نام حقوق بشر در سایر کشور‌ها اظهارات مداخله جویانه داشته است. بدیهی است که دولتمردان این کشور موضع‌گیری در خصوص وضعیت حقوق بشر در جهان را بر مبنای ترجیحات و منافع سیاسی انجام می‌دهند و همین رویه موجبات استفاده ابزاری آمریکا از موضوع حقوق بشر را در سطح بین‌المللی و وضع تحریم‌های اقتصادی و تحمیل فشار‌های سیاسی علیه کشور‌های مستقل را فراهم ساخته است. درحالیکه در داخل آمریکا نیز شاهد نقض مکرر حقوق حقه بشر می‌باشیم. با توجه به این واقعیات است که مقام معظم رهبری نیز همواره بر تلاش برای افشای ماهیت ضد حقوق بشری دولت آمریکا تأکید داشته‌اند و نامگذاری هفته حقوق بشر آمریکایی نیز در همین راستا می‌باشد تا بدین ترتیب عدم صداقت و صلاحیت آمریکا در پیگیری مسائل حقوق بشری به تصویر کشیده شود.

حقوق زنان بخش حائز اهمیتی از حقوق بشر است. بدون تردید، خشونت علیه زنان در همه جای جهان مذموم انگاشته و همگان در پیشگیری و مقابله با آن مسئولیت دارند، اما غرب و در راس آن آمریکا با رویکردی ریاکارانه و نادیده انگاشتن نقض‌های گسترده حقوق بشر زنان، انگشت اتهام خود را پیوسته به سمت دیگر کشور‌ها نشانه گرفته و آن را به دستاویزی برای مداخله در امور داخلی آن‌ها مبدل ساخته است. اما واقعیت‌های آماری از جایگاه اسفناک زنان در غرب به ویژه آمریکا سخن می‌گویند.

مطابق با تحقیقات انجام شده در مؤسسه تامسون رویترز، آمریکا در بین ۱۰ کشور نخست ناامن برای زنان قرار دارد؛ رتبه‌ای که در حداقل یک دهه بدون تغییر باقی مانده است. ایالات متحده دم از عدالت جنسیتی میزند و حال آنکه این عنوان «ظاهر قضیه» است و باطن موضوع کاملا مغایر با این صورت بزک کرده است. کسانی که عدالت جنسیتی را به مردواره کردن زنان تعریف می‌کنند، به شخصیت زن، حرمت، کرامت و هویت زن بی‌حرمتی نموده اند. یکی از مصادیق فروپاشی اخلاقی نظام تمدنی غرب و در رأس آن ایالات متحده، مسئله‌ی ظلم و تبعیض نسبت به زنان است. سالیانه میلیون‌ها زن در ایالات متحده از خشونت‌های خانگی رنج می‌برند.

شرکت‌ها و بنگاه‌های تجاری و اقتصادی برای زیبا جلوه دادن کالا‌های تجاری و فرهنگی شان، زیبایی زن را به قربانگاه می‌برند تا بتوانند به منافع مادی خویش دست یابند، تهدید نهاد مقدس و ارزشمند خانواده، رواج انواع ناهنجاری‌ها و ظلم و بهرکشی جنسی از زنان در پوستین آزادی و به نام ازدواج آزاد، همجنسگرایی، ازدواج سفید و..، دستمزد‌های نابرابر در شرایط کاری برابر فارغ از درنظرگرفتن توان جسمی و روحی زن، محیط‌های ناامن شغلی و تحصیلی، آمار بالای سو استفاده و تجاوز به زنان و آزار‌های جنسی در محل کار و تحصیل، تبعیض‌های نژادی، امار بالای زندانیان زن و حتی زنان زندانی باردار و دارای نوزاد، درصد بالای سقط جنین، فقر، رواج روسپیگری و قاچاق زنان، تجاوز به زنان در زندانها، تقلیل شأن و جایگاه والای زن بودن به یک ابزار و کالا بخصوص در تبلیغات و صنعت پورنوگرافی، نقض حقوق مادری از جمله مرخصی‌های بدون حقوق، تضییع حق حیات رنگین پوستان و عدم حفظ کرامت آن‌ها بخصوص سیاه پوستان، ارزش گذاری ارزان زنان سیاه، کشتن هزاران زن و کودک بی‌گناه در کشور‌های مورد تجاوز از جمله افغانستان، یمن، سوریه، عراق و.... بمباران شیمیایی مردم غیرنظامی در حملات هوایی وهزاران جنایت دیگر در کارنامه سیاه آمریکا خودنمایی می‌کند. آری! این است حقوق بشرآمریکایی! که نه حقوق بشر بلکه عامل شر در همه جهان است.
 
انگشت اتهام آمریکا به سمت کشورهای دیگر به علت نقض حقوق بشر


بر اساس داده‌های موجود می‌توان استنباط کرد که رعایت حقوق زنان در ایالات متحده در بسیاری مواقع امری ریاکارانه و فریبنده است. سوزان فالودی نویسنده و روزنامه نگار امریکایی خطاب به زنان می‌گوید: «اکنون شما آزاد و برابر هستید، ولی هیچ وقت بدبخت‌تر از این نبوده اید». آمریکا علیرغم ادعای حمایت از حقوق بشر، در عمل ثابت نموده که این تعبیر صرفا ابزاری است برای سلطه و نقض حقوق بشر در ابعاد داخلی و بین المللی. حقوق بشر زنان در آمریکا، حقیقتا اصطلاحی است که جای تأمل دارد: حقوق کدام بشر؟ بشری که همسری و غریزه مادری از نیاز‌های اساسی و طبیعی اوست و حال به نام حقوق بشر این حق از او گرفته شده و تفکر فمینیست و سرمایه داری به آنان القا نموده که برای احقاق حقوقشان باید با عواطف و نیاز‌های خود به مبارزه برخاسته و با له کردن وجود پرمهر خود از سکینه بودن برای همه اعضای خانواده، خود را به کالایی با تاریخ انقضای جوانی مبدل نماید و دیگر طعم مادری و شیرینی همسری در چارچوب الهی را نچشد؟ بشری که گُل افریده شده و نه کارگزار و کارگر، اما به بهانه حقوق بشر و برابری زن و مرد این گل را به اعماق زمین و معادن کشانیده اند، انهم بخاطر منافع اقتصادی سردمداران استکبار! بشری که به ظاهر برابر با مرد، اما در باطن به عنوان ابزار در معرض انواع خشونت قرار میگیرد! کدام حقوق بشر؟ حقوقی که افریدگار و خالق به حکم انسان بودن وضع نموده و حال این حقوق در زرورقی پوشالی به اسم حقوق بشر و آزادی به دست انسان‌ها نقض و ضایع شده؟ و زنانگی را در لفافه حقوق بشر به مردوارگی تقلیل داده است و شان عظیم انسان پروری را از وی سلب نموده و هویت این موجود انسان ساز را به برده‌ای فکری در عصر مدرنیته و پست مدرن و یا کالایی در دسترس مبدل ساخته است.

امروز، هم کارنامه زنان مسلمان ایرانی و وهم نتیجه آموزه‌های فمینیستی، اومانیستی و لیبرال آمریکایی روشن و مشخص شده. برآیند آموزه‌های حقوق بشراسلامی و حقوق بشر آمریکایی، هردو واضح و مبرهن است. ما در مسئله‌ی زن، از غرب طلبکاریم؛ ما مدعی غربیم؛ آنھا ھستند که دارند به زن ظلم میکنند، زن را تحقیر میکنند، جایگاه زن را پائین می‌آورند؛ به اسم آزادی، به اسم اشتغال، به اسم مسئولیت دادن، آنھا را مورد فشارھای روحی، روانی، عاطفی و اھانت شخصیتی و شأنی قرار می‌دھند؛ آنھا باید جواب بدھند. ما زنان نسل انقلاب اسلامی ایران بر خود میبالیم که مصداق الگوی سوم زن هستیم که با نفی الگوی غربی و قانع نشدن به الگوی شرقی، به فرمان راهبر انقلاب مجالی دوباره در اثبات هویت و الگوی زن، یافتیم که هیمنه پوشالی حقوق زنان به سبک آمریکایی را درهم شکست و الگویی نو به زنان جهان عرضه داشت. گفتمان رو به افول آمریکایی و غربی در مورد زنان نه صرفا یک تفکر بلکه یک جریان سیاسی است. قرار نگرفتن زن در جایگاه حقیقی و فساد و بی بندوباری در زنان قطعا به فساد خانواده، نسل و جامعه خواهد انجامید. در پازل طراحی شده آمریکایی حقوق زن، ضمانت اجرای معنوی و اخلاقی وجود ندارد.

حقوق بشر بدون لحاظ اخلاق هیچ تضمین و ضمانت اجرایی نخواهد داشت. در آمریکا اخلاق رو به افول است ... پس دیگر مجالی برای تضمین حقوق بشر نیست. سبک زندگی انسان محور و خشونت وار با زندگی بسیاری از مردم آمریکا عجین شده که نتیجه آن ظلم مداوم و نقض مکرر حقوق زنان میباشد. این رویه ادامه دارد مادامی که زنان با تفکر، به فکر تغییر و تحول برمبنای فطرت و طبیعت خود باشند.

شعارسال، بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۴۰۰، کدخبر: ۹۴۶۱۲۵، snn.ir.
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین