پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۳۴۹۰۲۸
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۳
دلار گران و تقاضا برای خرید طلا زیاد شد. دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا تهران با اعلام این خبر گفت: در دو هفته گذشته بازار طلا راکد بود، اما به تازگی شاهد ورود موج تقاضا مشتریان با سرمایه کم برای خرید طلا هستیم.
شعار سال: بازار طلا تا حدی از بلاتکلیفی درآمده و هر چند برخی مردم برای گذران زندگی خود مجبور به فروش طلا هستند، اما با مشخص شدن نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری و تا حدی مذاکرات وین به نظر می‌رسد بازار از ابهام درآمده و حالا برخی از سرمایه‌گذاران کوچک و خانگی برای خرید طلا وارد بازار شده‌اند.

این موضوعی است که دبیر هیات مدیره اتحادیه طلای تهران به آن اشاره کرده و توضیح می‌دهد: شمار خریداران طلا نسبت به هفته گذشته بیشتر شده است و تقاضای قابل توجهی برای خرید مصنوعات طلا و سکه وارد بازار شده است.

نادر بذرافشان درباره پیش‌بینی خود از وضعیت بازار طلا هم گفته است: در ۱۰ روز گذشته بهای هر اونس طلا در بازار جهان حدود ۱۰۰ دلار ریزش داشت. این مساله در حالی رخ داد که بهای دلار در بازار ایران رو به صعود است و اخبار مثبتی از مذاکرات وین شنیده نمی‌شود.

او ادامه داد: این دو عامل متناقض برای خریداران طلا در بازار ایران تا حدی تردید ایجاد کرد، اما همچنان تقاضای خرید طلا در بازار وجود دارد.

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلای تهران همچنین گفت: چنانچه تا هفته آینده بهای جهانی طلا تغییر نکند و دلار هم در محدوده ۲۵ هزار تومان بماند قیمت طلا تغییر چندانی نخواهد داشت و در هفته آینده قیمت سکه در محدوده ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان تا ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان نوسان می‌کند و قیمت طلا هم در محدوده یک میلیون و ۶۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۷۰ هزار تومان نوسان می‌کند.

در بازار ارز هم کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند در کوتاه‌مدت قیمت دلار در بازه ۲۵ تا ۲۸ هزار تومان نوسان داشته باشد.

امیر حسین نام‌آور پیش‌بینی کرده است نرخ تعادلی دلار امسال ۲۸ هزار تومان باشد و شهاب موسوی هم متوسط نرخ دلار امسال را ۲۵ هزار تومان پیش‌بینی کرده است.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از تجارت نیوز، تاریخ انتشار: ۱۱تیر ۱۴۰۰، کد خبر: ۵۵۸۷۸۴، tejaratnews.com
اخبار مرتبط
برچسب ها: ارز ، بازار طلا ، خرید طلا ، دلار
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین