پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۹۰۵۳
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۴
سفارت کوبا در تهران اعلام کرد: واکسن کوبایی SOBERANA ۲ مجوز استفاده اضطراری در جمهوری اسلامی ایران را دریافت کرد.

  شعار سال: به نقل از سفارت کوبا در تهران،  سعید نمکی وزیر بهداشت ایران،  در تاریخ ۲۹ ژوئن مجوز استفاده اضطراری از واکسن SOBERANA ۲ در جمهوری اسلامی را اعلام کرد که در مطبوعات محلی نیز اعلام شد  .

این مجوز به انستیتوپاستور ایران (IPI)  داده شد تا با نام پاستور این واکسن را در خاک ایران عرضه کند ، این توافق در چارچوب توافق نامه همکاری که در ژانویه گذشته با انستیتو واکسن  Finlay  به امضا رسید ، صورت گرفته است.

بخش تنظیم مقررات آن کشور ، مجوز استفاده اضطراری از این واکسن را بر اساس شناخت نتایج حاصل از توسعه دارویی این محصول ، مدارک اطمینان و ایمنی‌زایی نشان داده شده در آزمایشات بالینی فاز ۱ و ۲ که درکوبا صورت گرفت وهمچنین اثربخشی %۶۲  گزارش شده در دو دوز در فاز ۳ ، اعطا کرده است.

همچنین ایمنی بیان شده در مرحله دوم فاز ۳ واکسن SOBERANA ۲ بر روی ۲۴۰۰۰ نفر در استان های ایران در حال انجام است ، رسانه های بین الملی همچونNew York Times Vaccine Tracker  این خبر را انعکاس دادند.
 
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا  ، تاریخ انتشار: 11  تیر   1400، کدخبر: 1400041107570، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین