پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۰۲۲۸
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۱
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت:جایگزینی پساب به جای آب‌های زیرزمینی در بخش‌های کشاورزی، صنعت و آبیاری فضای سبز یکی از راهکار‌های نجات تهران از بحران آب است.
شعار سال : محمدرضا بختیاری اظهار داشت: برداشت بیش از حد، ما را در آینده با خالی‌شدن سفره‌های آب‌های زیرزمینی تهران و وقوع فرونشست روبرو می‌کند.

وی افزود: اجازه آبیاری فضای سبز با آب شرب را به شهرداری‌های مناطق ۲۲گانه تهران و شهرستان‌های استان نخواهیم داد و شهرداری‌هایی که از آب شرب برای آبیاری استفاده کنند آب شرب‌شان قطع می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به تفاهمنامه همکاری میان وزارت نیرو و شهرداری تهران گفت: میزان استفاده از منابع آب‌های زیرزمینی برای آبیاری فضای سبز در تهران تا سال ۱۴۱۰ به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد و منبع اصلی تامین آبیاری تهران پساب تصفیه‌خانه‌های فاضلاب خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: طی سه سال اخیر همکاری خوبی بین آبفا و شهرداری برقرار شده و براساس این تفاهمنامه ۱۴۵ میلیون متر مکعب پساب، جایگزین آب چاه‌ها برای آبیاری فضای سبز می‌شود.
پساب جایگزین آب چاه‌ها برای آبیاری

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با بیان اینکه تعامل سازنده میان دستگاه‌های خدمات‌رسان و مدیریت شهری ضروری است گفت: منافع این هم‌افزایی در نهایت به سود جامعه خواهد بود.

وی بیان داشت: هفته گذشته پنج رشته انشعاب غیرمجاز آب مربوط به آبیاری فضا‌های سبز در قرچک شناسایی شد که حجم آب مصرفی آن‌ها برابر با مصرف آب یک هزار و ۶۰۰ نفر بود این انشعاب‌ها ۳۰ لیتر در ثانیه (به اندازه آب تولیدی از دو حلقه چاه) آب برداشت می‌کردند و با قطع این پنج انشعاب غیرمجاز فشار شبکه تعدادی از روستا‌های قرچک تنظیم و تأمین شد.

بختیاری تاکید کرد: وجود انشعاب‌های غیرمجاز نیز سالانه هزینه‌های سنگینی برای تصفیه و توزیع آب شرب در شبکه‌های شهری و روستایی روی دوش شرکت‌های آب و فاضلاب می‌گذارد.

وی افزود: ضمن اینکه استفاده غیرمجاز از آب نه‌تن‌ها موجب امکان آلودگی شبکه توزیع و کاهش طول عمر شبکه توزیع آب به علت انشعاب‌گیری غیراصولی می‌شود، بلکه هدررفت آب را افزایش می‌دهد و به دستگاه‌های اندازه‌گیری آب نیز خسارت وارد می‌کند.

به گفته وی، انشعاب‌های غیرمجاز هم‌چنین موجب اخلال در خدمات‌رسانی به لحاظ افت فشار شبکه می‌شود.

شعارسال، بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازایرنا، تاریخ انتشار:۲۰ تیر ۱۴۰۰، کدخبر:۸۴۳۹۹۹۹۶، www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین