پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۵۱۱۷۰
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۶
یک مقام مسئول گفت: مدت بازپرداخت تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی، ۲۰ ساله است و میزان اقساط آن هم ۷۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

شعار سال:حمید رضا سهرابی مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن با بیان اینکه از ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی که برای نوسازی مصوبه داشته‌ایم، حدود ۱۰۴ هزار واحد مسکن روستایی برای دریافت تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی به بانک‌ها معرفی شده‌اند، ادامه داد: ۶ بانک از جمله مسکن، تجارت، صادرات، رفاه، کشاورزی و ملت ابلاغیه بانک مرکزی برای دریافت این ۱۰۰ میلیون تومان را دریافت کرده‌اند و همچنان از بانک‌های ملی و سپه برای پرداخت پیگیر هستیم.
 
سهرابی بیان کرد: حدود ۷ تا ۸ روز پیش بانک مرکزی ابلاغیه پرداخت را به بانک‌ها ارسال کرده و از این تسهیلات ۱۰۴ هزار واحد مسکن روستایی حدود ۲۱ هزار واحد مسکونی تاکنون نقشه و پروانه ساختمانی مهندس ناظر را دریافت کرده و به بانک‌ها معرفی شده‎اند.
 
مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن گفت توضیح داد: ۳۰۰ واحد مسکونی هم به بانک‌ها برای عقد قرارداد معرفی شده‌اند و حدود ۲ میلیارد و ۵۰۰ هزار تومان تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی تاکنون پرداخت شده است.
 
به گفته سهرابی روزانه ۲ تا ۳ هزار واحد مسکونی برای پرداخت این تسهیلات به بانک‌ها معرفی می‌شوند.
 
این مقام مسئول گفت: تاکنون یک هزار و ۶۹۵ پرونده به بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات معرفی شده‌اند.
 
او با بیان اینکه سال گذشته تسهیلات مسکن روستایی ۵۰ میلیون تومان بود و امسال طبق مصوبه به ۱۰۰ میلیون تومان رسیده است، گفت: در سال گذشته بازپرداخت تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی، ۱۵ ساله بوده، اما امسال بازپرداخت این تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی را به ۲۰ سال رسانده‌ایم.
 
مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن افزود: میزان اقساط این تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی هم ۷۰۰ هزار تومان است و فرصت بسیار خوبی برای نوسازی این واحد‌ها در روستا‌ها ایجاد شده است.
 
او با بیان اینکه در بسیاری از استان‌ها از جمله فارس، ۳ هزار و ۵۸۲ واحد مسکونی به بانک‌ها معرفی شده و در سیستان و بلوچستان ۲ هزار و ۹۰۹ واحد مسکونی به بانک معرفی شده است، بیان کرد: در استان‌های گلستان، آذربایجان شرقی و غربی هم حدود ۲ هزار واحد مسکونی برای دریافت این تسهیلات معرفی شده‌اند و همکاری استان‌ها در این زمینه بسیار خوب بوده است.
 
مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن با بیان اینکه کسانی که یک مرحله ۵۰ میلیون تومانی را هم گرفته باشند، نمی‌توانند تسهیلات دریافت کنند، افزود: کسانی که قرارداد بسته‌اند و یا به بانک‌ها معرفی شده‌اند، اما تاکنون این تسهیلات را دریافت نکرده‌اند، می‌توانند این تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی را دریافت کنند.
 
سهرابی بیان کرد: ساخت یک واحد مسکونی ۷۰ متری را اگر متری ۳ میلیون تومان در نظر بگیریم، حدود ۲۰۰ میلیون تومان برای نوسازی نیاز است که با پرداخت این تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی، ۵۰ درصد از هزینه ساخت‌ها تامین می‌شود.
 
این مقام مسئول در پایان گفت: منابع تشویقی بسیار خوبی از جمله بلاعوض برای برخی از دهک‌ها (محرومان) در نظر گرفته‌ایم.
 
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری تحلیلی شهرآرا نیوز ، تاریخ انتشار: 27 تیر  1400، کدخبر: 74768،www.shahraranews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین