پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۳۵
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۲
معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت:‌ تلاش و جدیت بر ایت است تا با هماهنگی‌های لازم مشکلات و نارسایی‌های طرح‌های سرمایه‌گذاری مناطق نمونه گردشگری اردبیل برطرف شود.

شعار سال : عسگر سنگی ظهر امروز در جلسه بررسی طرح امکان سنجی ایجاد شهرک گردشگری سبلان در لاهرود و شیروان درسی با اشاره به تصویب طرح ساماندهی منطقه نمونه گردشگری قوتورسوئی و رفع مشکلات دیگر طرح‌های سرمایه‌گذاری در اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر تسریع بخشیدن به جمع بندی و تصویب طرح‌های سرمایه‌گذاری گردشگری را در اولویت برنامه کاری خود قرار داده‌ایم.

وی خواستار تعامل و بررسی کارشناسی طرح مطالعات امکان سنجی شهرک گردشگری سبلان و فراهم کردن بستر مناسب برای سرمایه گذاران در چارچوب قوانین شد و افزود: در این طرح مطالعاتی مباحثی چون وضعیت موجود منطقه، مشکلات و محدودیت‌ها و تنگناها و راهکارهای مناسب مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: در این طرح ویژگی‌های توپوگرافی، اقلیمی و زیست محیطی، مشخصات هیدرولوژیکی، پوشش گیاهی منطقه، فرسایش زمین، وضعیت طبیعی و کشاورزی منطقه و غیره مورد بررسی و مطالعه قرار گرفته است.

سنگی با بیان اینکه اراضی موجود در محدوده سایت گردشگری سبلان خارج از حریم شهر لاهرود قرار گرفته و از نوع اراضی ملی با کاربری مرتع است، تصریح کرد: اراضی بکر موجود در این محدوده با توجه به نقشه کاربری اراضی و شرایط حاکم بر منطقه مورد مطالعه و با توجه به ساختار جغرافیایی منطقه طراحی شده است.

وی با اشاره به تحولات جمعیتی و خانوار منطقه مورد مطالعه در سه دوره سرشماری، تحلیل هرم سنی شهر لاهرود، ویژگی اقتصادی منطقه، ویژگی های فرهنگی و اجتماعی، انواع راه های تحت پوشش منطقه و بررسی ظرفیت های گردشگری منطقه بیان کرد: در این طرح، انواع جاذبه‌های گردشگری منطقه اعم از تاریخی و طبیعی چون چشمه های آب معدنی مشگین شهر، مسیرهای گردشگری و دسترسی به سایت مورد مطالعه قرار گرفته است.

معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با بیان اینکه محدوده طرح مطالعاتی دارای قابلیت‌ها و ظرفیت‌های بسیار گردشگری است که ضرورت ایجاد امکانات تفریحی و گردشگری در این محدوده بیش از پیش احساس می‌شود، اظهار کرد: در این طرح مطالعاتی، وضعیت بهره‌برداری از جاذبه‌های گردشگری منطقه و وضعیت مدیریت هماهنگ گردشگری در منطقه نیز بررسی شده است.

سنگی برف مناسب در فصل زمستان، قرارگیری میان دو شهر اردبیل و مشگین شهر، نزدیکی به مناطق گردشگری مجاور مانند قینرجه و شابیل و غیره را به عنوان فرصت های مناسب در این طرح برشمرد و گفت: در این طرح کاربری‌هایی چون سالن بازی سرپوشیده و باز، نمایشگاه صنایع دستی، قهوه خانه سنتی، رستوران، هتل، سالن کنفرانس و همایش، فضای نمایشگاهی، دریاچه مصنوعی همراه با قایق سواری، زمین تیراندازی، استخر و ماهیگیری تفریحی تعریف شده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سایت تسنیم، تاریخ نشرخبر : 27 آبان ۱۳۹۴ کد مطلب : 920479 www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین