پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۳۸۷۲
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۴
معاون نوآوری صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: تسهیلات برای ثبت اختراع، دریافت استاندارد‌های صادراتی و مشاوره صادراتی از خدمات این صندوق به دانش بنیان‌ها است که بتوانند صادرات داشته باشند.
شعار سال: سیاوش ملکی‌فر با بیان اینکه صادرات اغلب محصولات دانش‌بنیان مستلزم دریافت استاندارد‌های تخصصی هستند، اظهار داشت: معمولاً فرایند اخذ استاندارد‌های صادراتی پیچیده، زمان‌بر و هزینه‌بر است؛ از این رو صندوق نوآوری و شکوفایی برای دریافت این استاندارد‌ها خدمات ویژه‌ای به دانش‌بنیان‌ها ارائه می‌کند.

به گفته معاون نوآوری صندوق نوآوری و شکوفایی، برای مشاوره، اخذ و تمدید استاندارد‌های صادراتی، ۷۰ درصد هزینه‌ها تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان به صورت بلاعوض به هر شرکت دانش‌بنیان اختصاص می‌یابد.

وی گفت: در سال ۹۹ بیش از ۱.۵ میلیارد تومان کمک بلاعوض به شرکت‌ها برای دریافت استاندارد‌های صادراتی ارائه کرده‌ایم.

حمایت بلاعوض برای ثبت اختراع در سایر کشور‌ها

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی به شرکت‌های دانش‌بنیان، کمک به حفاظت از انواع دارایی‌های فکری آن‌ها از جمله اختراع، نشان تجاری و طرح صنعتی است.

وی با بیان اینکه شرکت‌های صادراتی برای حفاظت از فناوری و سایر دارایی‌های فکری‌شان در بازار‌های هدف خود، باید آن‌ها را در همان کشور‌ها به ثبت برسانند، بیان کرد: ثبت یک اختراع در ایران یا هیچ کشور دیگری جز کشور هدف نمی‌تواند ضامن حفاظت از آن اختراع در کشور هدف باشد و لازم است شرکت‌ها اولاً انواع دارایی‌های فکری خود را بشناسند و ثانیاً آن‌ها را در بازار‌های هدف خود به ثبت برسانند.

به گفته ملکی‌فر، برخی کشور‌ها توانایی بی‌نظیر و سوابق درخشانی در مهندسی معکوس محصولات پیشرفته دارند و اگر احتیاط نکنیم، می‌توانند محصولات نوآورانه شرکت‌های ایرانی را به سرعت کپی کنند و راه ورود به بازار خودشان را بر کشور ما ببندند.

وی با اشاره به خدماتی که صندوق نوآوری و شکوفایی برای حفاظت از دارایی‌های فکری به این شرکت‌ها ارائه می‌کند، بیان کرد: حتی در نظام حقوقی و قضایی ما هم بنا بر تقدم زمانی است و اگر یک شرکت خارجی، اختراع خود را زودتر از یک شرکت ایرانی در کشورمان به ثبت رسانده باشد، بازار داخل را برای خود قبضه کرده است و از این منظر هیچ تفاوتی بین ایرانی و خارجی وجود ندارد.

ملکی‌فر خاطرنشان کرد: اگر شرکت‌ها به این موضوع دقت نکنند و مثلاً پروانه ثبت اختراع شرکت دیگری، اعم از داخلی یا خارجی را در هر کشوری، از جمله ایران نقض کنند، در صورت اقامه دعوا توسط طرف مقابل باید جرایم سنگینی بپردازند.

وی خاطرنشان کرد: صندوق نوآوری و شکوفایی سالانه تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان برای ثبت اختراع، ۱۰۰ میلیون تومان برای ثبت نشان تجاری و ۴۵ میلیون تومان برای ثبت طرح صنعتی در خارج از کشور به شرکت‌های دانش‌بنیان کمک بلاعوض ارائه می‌کند.

آموزش‌ها و مشاوره‌های صادراتی

ملکی‌فر با بیان اینکه بسیاری از شرکت‌های دانش‌بنیان محصولات و خدمات پیشرفته‌ای دارند که امکان صادرات آن‌ها نیز وجود دارد، اما راه و چاه صادرات را نمی‌شناسند، بیان کرد: صندوق نوآوری و شکوفایی از طریق کارگزاران تخصصی و باتجربه، انواع آموزش‌ها و مشاوره‌های صادراتی لازم را در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند سالانه تا ۱۰ میلیون تومان حمایت بلاعوض آموزشی و ۱۰ میلیون تومان حمایت بلاعوض برای دریافت مشاوره از صندوق نوآوری و شکوفایی دریافت کنند.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۰، کد خبر: ۵۲۷۴۷۸۷/mehrnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین