پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۴۰۲۷
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۷
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: برگزاری مراسم امسال فارغ از رنگ بندی‌هاست به این معنا که اگر شهرستانی آبی هم باشد، حکم قرمز دارد و دستورالعمل برای همه رنگ بندی‌ها واحد است.
شعار سال: حجت الاسلام هادی صاحبقرانی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با موضوع تشریح برنامه‌های اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان در ماه محرم که در سالن اجتماعات این اداره برگزار شد، گفت: با توجه به اینکه مراسمات مذهبی مجوز برگزاری دارند اعزام مبلغ امسال در دو قالب اعزام‌های فردی و گروهی صورت می‌گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: تاکنون ۷۵۰ نفر مبلغ و ۲۵۰ نفر مبلغه برای اعزام ثبت‌نام کرده‌اند و البته همچنان ثبت نام ادامه دارد.

وی افزود: ۴۲۰ نفر از روحانیون مبلغ حاضر در روستا‌ها در همان روستای خود و روستا‌های همجوار در مراسمات مذهبی به تبلیغ می‌پردازند.

صاحبقرانی گفت: ۴۵۰نفر از ائمه جماعات که در دستگاه‌های اجرایی در طول سال فعالند در این ایام نیز با رعایت مسائل بهداشتی کارشان را انجام خواهند داد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی از اعزام ۱۰۰ نفر از مبلغین به خارج از استان خبر داد و افزود: هزار و ۵۰۰ نفر از مبلغین هم برای روضه‌های خانگی اعزام خواهند شد.

وی با بیان اینکه ستاد ملی کرونا، سال گذشته سازمان تبلیغات را مسئول کمیته مراسم مذهبی و عزاداری قرارداده است، بیان کرد: دستورالعمل آن در سال ۱۴۰۰ همراه با تغییراتی تمدید شده که از جمله این تغییرات، برگزاری مراسم امسال فارغ از رنگ بندی‌هاست به این معنا که اگر شهرستانی آبی هم باشد، حکم قرمز دارد و دستورالعمل برای همه رنگ بندی‌ها واحد است.

صاحبقرانی گفت: هیئت‌های مذهبی با اخذ مجوز برای برگزاری مراسم مثل سال گذشته با قوت برنامه‌هایشان را در فضای باز انجام می‌دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در خصوص محدودیت‌های اعمال شده اظهار کرد: برگزاری مراسمات در فضای بسته با محدودیت همراه است و مراسم در فضا‌هایی با سقف بالای ۶ متر و رعایت یک چهارم ظرفیت مجموعه بلامانع است.

وی تصریح کرد: دسته روی سال گذشته مطلقا ممنوع بود، اما امسال به صورت محلی مانعی ندارد، اما جا به جایی شهر به شهر و استان به استان ممنوع شده است، همچنین استفاده از طبل و سنج هم به شرط شخصی بودن منعی ندارد.

صاحبقرانی از ممنوعیت مراسمات خاصی که در بعضی استان‌ها و شهر‌ها مرسوم است سخن گفت و اظهار کرد: مراسمی مثل تشت گزاری، یوم العباس و نخل گردانی به دلیل تجمع و تراکم جمعیت ممنوع است.

وی بیان کرد: ایستگاه‌های سلامت که توزیع ماسک و موادضدعفونی را دارند، امسال مجوز گرفته‌اند و می‌توانند فعال باشند.

صاحبقرانی در خصوص فضاسازی شهری در این ایام گفت: تحت عنوان فضاسازی شهری مثل بقیه مراسمات در سطح استان فعالیت‌هایی باید صورت گیرد، به همین منظور ۸۴ مرکز در سطح استان در حوزه سیاه پوشی و تشویق مردم برای ان اماده هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی شعار محرم امسال را «ما نسل به نسل در پناهت هستیم» عنوان کرد و گفت: اقدامات مشترکی با کمیسیون فرهنگی شورای شهر ششم در جهت حمایت از هیئات صورت گرفته است که بتوانیم تعداد بیشتری از هیئات را یاری کنیم. سال گذشته از تعدادی هیات‌های محوری حمایت صورت گرفت، اما امسال سعی کردیم تعداد بیشتری از هیئات را مدنظر قراردهیم.

وی با بیان اینکه اقداماتی هم برای فضای مجازی پیش‌بینی کرده‌ایم، تشریح کرد: هزار و ۵۰۰ مبلغ با تشکیل گروه‌های مجازی امر تبلیغ را در آن بستر انجام خواهند داد، یک سری طراحی‌ها در قالب آرم و سربند و پرچم با همین شعار و هشتک مربوطه انجام شده که در سایت اداره کل تبلیغات استان بارگزاری شده است.

صاحبقرانی از برگزاری پویش‌های «چادر من، پرچم عزای حسین» و «نذر پرچم» خبر داد و گفت: پویش «چادر من پرچم عزای حسین» بدین صورت است که در هر خانه‌ای چادری که قابل استفاده نیست باید تبدیل به پرچم شود و در فضاسازی محلی از آن استفاده کنند، در گذشته هم این امر کم و بیش بوده، اما برای احیای ان امسال تبدیل به پویش شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: پویش «نذر پرچم» هم به این صورت است هرکسی که می‌تواند، پرچمی تهیه کند و در اختیار همسایگان خود قرار دهد. پایه آن توسط ما نصب می‌شود و برای این امر در سامانه می‌توانند ثبت درخواست کنند.

وی گفت:تعزیه خوانی هم مثل سال گذشته ممنوع است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰، کدخبر: ۱۴۰۰۰۵۱۶۰۰۰۴۳۷، www.farsnews.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین