پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۴۱۶۳
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۰
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گفت: با دستور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، محیط‌بانان در اولویت تزریق واکسن کووید ۱۹ قرار گرفتند و بر این اساس مشخصات ۳ هزار و ۵۰۰ محیط‌بان به مراکز تعیین شده ارسال شده است.
شعار سال: محیط بانان سبزپوشان زحمتکشی هستند که با حضور شبانه روزی در طبیعت و رویارویی با شکارچیان متخلف جانشان را کف دست گرفته اند تا از محیط زیست و زیستمندان آن محافظت کنند، اما در این میان آن‌ها هم از گزند ویروس کرونا در امان نماندند و در مدت دو سالی که کرونا دامن جامعه جهانی از جمله ایران را گرفته، ۳ محیط بان بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

محیط بان خراسان رضوی

مرتضی بخشی اولین محیط بانی است که بر اثر ابتلا به ویروس کرونا درگذشت، زنده یاد بخشی ۱۱ سال در منطقه شکار ممنوع ژرف در شهرستان زاوه استان خراسان رضوی خدمت کرد که پس از ابتلا به ویروس کرونا دار فانی را وداع گفت.

محیط بان بوشهر

محمد رستمی محیط بان محیط زیست استان بوشهر نیز به علت ابتلا به کرونا جان خود را از دست داد، رستمی محیط بانی فداکار که سال‌ها در طبیعت استان بوشهر و شهرستان گناوه، با تعصب تلاش کرد و زحمات و کوشش وی در راه حفاظت از طبیعت بوشهر هرگز فراموش نمی‌شود.

محیط بان کرمانشاه

یارولی محمودی از محیط بانان دلسوز و غیور کرمانشاهی بود که به علت ابتلا به کرونا به دیار باقی شتافت، مرحوم محمودی طی سالیان خدمت خود با حفاظت از گونه‌های ارزشمند گیاهی و جانوری به ویژه آهوان دشت قراویز سرپل ذهاب نقش مهمی را در پاسداری از این گونه مهم و انفال خدادادی ایفا کرد و در سال ۱۳۹۸ نیز به عنوان محیط بان نمونه کشوری معرفی شد.

اما در این میان سیعد نمکی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در تاریخ ۱۴ مرداد ماه در نامه‌ای خطاب به معاون بهداشت وزارت بهداشت تاکید کرد: نظر به اینکه محیط بانان و همچنین حافظان عرصه محیط طبیعی و جنگل‌ها در پاسگاه‌های محیط بانی و جنگل بانی ممکن است در کنار هم باعث انتقال بیماری شوند، شایسته است سریعا نسبت به اخذ لیست این گروه از سازمان‌های مربوطه اقدام و واکسیناسیون آن‌ها انجام شود.

بر این اساس سرهنگ جشمید محبت خانی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار محیط زیست  گفت: بعد از دستور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی مبنی بر واکسیناسیون محیط بانان، کد ملی و مشخصات ۳ هزار و ۵۰۰ محیط بان جمع آوری و به مراکز تعیین شده ارسال شد.

وی افزود:، چون واکسیناسیون محیط بانان در اولویت قرار گرفته قطعا برای استان‌های سهمیه تعیین می‌کنند و بعد از رسیدن اطلاعات به مراکز تعیین شده شاید در یک تا دو هفته آینده روند واکسیناسیون آغاز شود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گفت: در مدت دو سال گذشته ۳ محیط بان بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند و بیش از ۲۰۰ محیط بان نیز به کووید ۱۹ مبتلا شدند که پس از طی کردن دوره قرنطینه بعد از بهبودی به محل کار خود بازگشتند و در تمام این مدت حق و حقوق آن‌ها پابرجا بود و در زمان قرنطینه هیچ خللی در آن ایجاد نشد.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴ میلیون و ۱۱۹ هزار و ۱۱۰ نفر و مجموع جان باختگان این بیماری به ۹۳ هزار و ۴۷۳ نفر رسید، تاکنون سه میلیون ۵۱۵ هزار و ۲۶۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.

۶ هزار و ۳۷۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند، تا کنون ۲۶ میلیون و ۳۹۹ هزار و ۳۷۴ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۳۳۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۸۴ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۸ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ایرنا، تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰، کد خبر:۸۴۴۳۰۱۳۸ irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین