پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۵۰۳۹
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۶
در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که به ریاست رئیس جمهور برگزار شد، تصمیمات مهمی برای مهار موج پنج کرونا در کشور اتخاذ شد.
شعارسال: جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا ۲۳ مرداد ماه سال ۱۴۰۰ به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی و همه اعضا برگزار شد.

در این جلسه در راستای ضرب الاجل هفته گذشته رئیس جمهور مبنی بر اتخاذ تصمیمات فوری و کاربردی برای مهار موج پنج کرونا در کشور، تصمیمات مهمی در جهت تشدید نظارت‌ها و اعمال محدودیت‌ها اعم از تعطیلی عمومی ادارات دولتی و خصوصی و اصناف و مشاغل و همچنین ممنوعیت‌های تردد بین استانی اتخاذ شد.
 
ستاد ملی مقابله با کرونا در جلسه‌ای با رئس جمهور تصمیمات مهمی برای مهار پیک پنجم اتخاذ کردند
 

در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا پس از ارائه گزارش‌های وزارت بهداشت و درمان و قرارگاه عملیاتی درخصوص وضعیت بیماری در کشور و همچنین اقدامات انجام شده برای کنترل و مهار بیماری و همچنین روند اجرای برنامه واکسیناسیون این نکته مورد اشاره قرار گرفت که سطح عمومی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور به عدد بسیار نازل ۳۸ درصد رسیده که در صورت عدم مداخله جدی با این روند رعایت پروتکل‌ها خیز پنچم کرونا قابل کنترل نخواهد بود.

اهم مصوبات ستاد ملی کرونا در جلسه ۲۳ مرداد به این شرح است:

۱- اجرای دستور العمل‌ها و حمایت از کادر درمان.
 
 
ستاد ملی مقابله با کرونا در جلسه‌ای با رئس جمهور تصمیمات مهمی برای مهار پیک پنجم اتخاذ کردند
 
۱-۱- ایجاد عزم همگانی و ملی و اقناع افکار عمومی با تبیین واقعیت‌های موجود در کشور‌های مختلف. جهان با بهره گیری از فضای رسانه‌ای کشور و گروه‌های مرجع، برای همراهی و همکاری هر جه بهتر جهت اجرای دستورالعمل‌ها و مصوبات ستاد ملی.

۲-۱- پرداخت معوقات و مطالبات کادر بهداشت و درمان بصورت ویژه و با قید اولویت با تامین اعتبار از ناحیه سازمان برنامه و بودجه و سهم دانشگاه‌های از محل خدمات بیمه ای.

۳-۱- پیگیری ترمیم منابع انسانی کادر درمان با استفاده از ظرفیت‌های هلال احمر، نیرو‌های مسلح و نیرو‌های مردمی بسیج با همکاری بین بخشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و هلال احمر، ستاد کل نیرو‌های مسلح و بسیج.

۴-۱- تسریع در اجرای واکسیناسیون عمومی با افزایش واردات و تولید و کوتاه کردن فرایند انجام کار، به گونه‌ای که واردات ۶۰ میلیون دوز واکسن در اسرع وقت انجام شود.

۵-۱- دارو‌های مورد نیاز بیماران کرونایی بین داروخانه‌های بیشتری توزیع شود، به گونه‌ای که مردم در ۴۸ ساعت آینده و بعد از آن بتوانند بدون دغدغه و بدون تشکیل صف، دارو‌های مورد نیاز را تهیه کنند.

۶-۱- سازمان ها، ادارات، اصناف و تمام بخش‌های دولتی و خصوصی سازوکار لازم برای کاهش مراجعات مردمی را با بهره گیری از فضای دیجیتال، عملی و اجرایی نمایند.

۷-۱- اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی، اعم از استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، تعطیلی تجمعات و ... بصورت جدی پیگیری و با قاطعیت اجرا و نظارت شود.

۸-۱- اجرای طرح شهید سلیمانی با همکاری نیرو‌های مسلح و بسیج با جدیت پیگیری شود.

تعیین و تدوین ضمانت اجرا برای مصوبات ستاد ملی کرونا از جمله موضوعات مهم مورد تاکید در این جلسه بود و همچنین ضرورت برخورد جدی با ناقضان پروتکل‌های بهداشتی مورد اشاره قرار گرفت.

در جلسه اهمچنین تقویت مدیریت ستاد‌های استانی و تفویض اختیارات برای تصمیم گیری در مواقع لزوم توسط استانداران در محدوده استان تحت مدیریت خویش برای اعمال قانون و مقررات و منع تردد‌های بین شهری در هر استان مورد تاکید و تصویب قرار گرفت.

در زمینه حمایت از اصناف و مشاغل خسارت دیده از کرونا و جبران خسارت‌ها همچنین تهیه بسته حمایتی جدید برای اصناف و کسب و کار‌هایی که بیشترین خسارت را از محل شیوع بیماری متحمل شده اند بحث و تصمیم گیری شد.

در جلسه همچنین بر اعمال نظارت قاطع و جدی بر تعطیلی اصناف و مشاغل همچون رستوران‌ها و قهوه خانه ها، تالار‌های پذیرایی، سالن‌های سینما و تئاتر، پاساژ‌ها و بازار‌های سربسته، شهربازی و باغ وحش‌ها، پارک‌ها و تفرجگاه‌ها، نمایشگاه‌های عمومی و تخصصی و .. در شهر‌های قرمز و نارنجی تاکید شد.

در این جلسه همچنین با توجه به تصمیم گیری برای تعطیلی ادارات عمومی و خصوصی و اصناف و مشاغل از روز دوشنبه ۲۵ مردادماه تا شنبه ۳۰ مرداد ماه، همه مشاغل به جز گروه یک مشاغل طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌های بیماری کرونا تعطیل خواهند بود.

در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا همچنین با اشاره به ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) و در پیش بودن روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی، بر ممنوعیت برگزاری هرگونه مراسم عزاداری در اماکن سربسته تاکید شد و همچنین دسته روی و جابجایی هیأت‌ها ممنوع اعلام شد.
 
 
ستاد ملی مقابله با کرونا در جلسه‌ای با رئس جمهور تصمیمات مهمی برای مهار پیک پنجم اتخاذ کردند

در این جلسه همچنین اعمال محدودیت شدید در تردد حمل و نقل عمومی و خودرو‌های شخصی و نظارت دقیق بر اجرای این ممنوعیت مورد تاکید جدی قرار گرفت و با اشاره به اینکه کلیه مجوز‌های صادره برای تردد‌ها از سوی دستگاه‌ها باطل شده است، نیروی انتظامی موظف شد با جدیت و قاطعیت نسبت به مسدود کردن ورودی و خروجی شهر‌ها و جلوگیری از هرگونه تردد بین استانی اقدامات لازم را از ساعت ۱۲ روز یکشنبه تا نیمه شب جمعه ۵ شهریورماه اقدام کند.


شعارسال، بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰، کدخبر: ۱۴۰۰۰۵۲۳۰۰۰۹۷۲، farsnews.i
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین