پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 01
کد خبر: ۳۵۵۰۴۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۸
معاون فنی گمرک گفت: از امروز دارو‌های مرتبط با کرونا مانند واکسن به صورت یکسره از پای پرواز حمل و ترخیص خواهد شد و مراحل اداری ترخیص کالا پس از رسیدن اقلام بدست مراکز مورد نظر انجام می‌شود.
شعارسال: مهرداد جمال ارونقی در حاشیه بازدید معاونین دادستان تهران از انبار‌ها و سردخانه‌های گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) اظهار داشت: امروز چندین تصمیم اتخاذ شد که یکی از آن‌ها، ترخیص هرچه سریع‌تر دارو‌ها و مواد اولیه دارویی مرتبط با کرونا تا پایان ساعات امروز و حمل یکسره آن‌ها از پای پرواز مانند واکسن کروناست.

وی گفت: از این به بعد دارو‌های مرتبط با کرونا و مواد اولیه مورد نیاز در این زمینه مانند واکسن به صورت یکسره از پای پرواز حمل و ترخیص خواهد شد و مراحل اداری ترخیص کالا پس از رسیدن آن به دست مراکز مورد نظر مانند بیمارستان‌ها، داروخانه‌ها و … انجام می‌گیرد.

وی افزود: از دیگر تصمیمات مهم امروز این بود که تا پایان هفته تکلیف همه اقلام دارویی (به غیر از کرونا) موجود در سردخانه‌های گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) روشن شود و تا شنبه هفته آینده آمار و ارقام مرتبط با همه کالا‌های مرتبط با حوزه دارو استخراج و موانع ترخیص آن برطرف گردد.

وی ادامه داد: از سویی دیگر کالا‌های فراوانی به غیر از ملزومات بهداشتی و درمانی ماه‌هاست در گمرک باقی مانده که دادستانی دستور داد تکلیف آن‌ها هم طی یک ماه مشخص شود و به ویژه در حوزه کرونا حتی یک روز هم نباید دارو در گمرک باقی بماند چرا که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و کادر درمانی به آن نیاز دارد.

وی تاکید کرد: بنابراین تصمیم گرفتیم تا دیگر هیچ دارویی به ویژه در حوزه کرونا در انبار‌های گمرک تخلیه نشود و همه آن‌ها از پای پرواز به صورت حمل یکسره ترخیص شود، ضمن اینکه همه صاحبان کالا از این به بعد می‌بایست در هنگام وارد شدن دارو‌ها و مواد اولیه دارویی مرتبط با کرونا در پای پرواز حضور داشته باشند و نسبت به ترخیص کالای خود در همان لحظه اقدام کنند.
 

ترخیص یکسره واکسن کرونا از پای پرواز
 
شعارسال، بااندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار:۲۳ مرداد ۱۴۰۰، کدخبر:۹۵۶۲۴۹، snn.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
0
0
می مردید از اول همین کار رو می کردید؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
0
0
ای کاش از اول به فکر این کارها میفتادین
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین