پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۳۵۵۰۶
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۵
بر اساس آمار گمرک، دولت یازدهم از ابتدای فعالیت خود تاکنون نزدیک به 35 میلیارد دلار صرف واردات کالا از چین کرده است که نسبت به کل چهارسال دولت نهم 9 میلیارد دلار افزایش یافته است.

شعار سال: در حالی که دولت‌های نهم و دهم طی 8 سال فعالیت خود حدود 40 میلیارد دلار کالا از چین وارد کرده بود، دولت یازدهم در سه سال و یک ماه فعالیت خود 35 میلیارد دلار کالا از چین وارد کرده است.

آمار گمرک نشان می‌دهد از نیمه دوم سال 1392 تا پایان مهرماه 1395 یعنی طی 37 ماه، مجموعا بالغ بر 35 میلیارد دلار کالا از چین وارد کشور شده است که طبیعتا باید این آمار را به پای دولت یازدهم گذاشت.

این در حالی است که دولت نهم در 4 سال فعالیت خود 14 میلیارد دلار و دولت دهم 26 میلیارد دلار کالا از چین وارد کرده بود.

با روی کار آمدن دولت یازدهم، با توجه به انتقاداتی که روحانی از سیاست‌های وارداتی احمدی‌نژاد مطرح می‌کرد، این انتظار ایجاد شد که جلوی واردات بی‌رویه خصوصا از مبدأ چین گرفته شود.

روحانی در گزارش 100 روزه دولت یازدهم نیز بار دیگر از روال واردات بی‌رویه کالاهای چینی در دولت‌های نهم و دهم انتقاد کرد و این انتقاد را با عبارت جالب توجهی مطرح کرد: «دولت قبل شغل ایجاد کرد، اما برای چینی‌ها.»


انتقادات مقامات ارشد دولت از اشتغالزایی دولت احمدی‌نژاد برای چینی‌ها در حالی است که آمار گمرک نشان می‌دهد واردات از چین در دولت فعلی به مراتب بیش از دولت گذشته است.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 17 آبان 1395، کد مطلب: 5850573، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین