پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۵۵۰۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۴
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با بیان اینکه جهش‌های متعدد کرونا در راه است گفت: تنها راه مبارزه با ویروس رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی است، چرا که واکسیناسیون شخص را رویین تن نمی‌کند.
شعار سال: سعید نمکی سه شنبه شب در جلسه استانی ستاد مقابله با کرونای قم، با بیان اینکه نمی‌توان زمانی را برای پایان کرونا متصور بود، افزود: ویروس کرونا در آینده جهش‌های متعددی خواهد داشت و احتمالاً ویروس‌های آینده واکسن را هم زیر سوال خواهد برد.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون صددرصدی هم نمی‌تواند باعث ایمنی کامل جامعه شود افزود: رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی تنها راه مبارزه با ویروس کروناست.

نمکی از خیز‌های بیشتر کرونا در آینده خبر داد و گفت: نمی‌توان مردم را در به وجود آمدن خیز‌ها و پیک‌های کرونا مقصر دانست چرا که در تعطیلی‌های قبلی همچنان مترو، رستوران‌ها و دیگر کارخانه‌های تولید بیماری فعالیت می‌کردند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: نظام بهداشت و درمان متولی اقتصاد کشور و تامین بسته‌های حمایتی نبوده و نیست، اما این بخش‌ها جور و زحمت بیشماری برای ما بهمراه داشته اند.

وی ضمن اشاره به شیوه مدیریت بیماری در سطح کشور گفت: تنها در روز‌های نخست به حرف ما گوش می‌دادند، اما در ادامه فقط ما یک رای در ستاد ملی مقابله با کرونا داشتیم در صورتی که در هیچ جای دنیا چنین وضعی نبوده است.

نمکی با بیان اینکه بگو مگو‌ها مشکلی را حل نمی‌کند خاطرنشان کرد: در حال حاضر تنها با همکاری و همدلی تمامی نهاد‌ها و دستگاه‌ها می‌توانیم از مشکلات عبور کنیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه به تحریم‌های ظالمانه رژیم آمریکا در حوزه سلامت و درمان پرداخت و گفت: با وجود ادعای دروغ مقامات رژیم آمریکا، تحریم‌ها مانع بزرگی برای تهیه و تامین دارو و تجهیزات کشور ایجاد کرده است.

وی همچنین از احتمال وجود خیز جدید بیماری خبر داد و گفت: ما هنوز به قله و پیک بیماری نرسیده‌ایم و احتمال دارد با عادی انگاری، بیماری رشد و شدت بی بیشتری پیدا کند.

وی همچنین افزایش ظرفیت بهداشت و درمان کشور در دو سال گذشته اشاره کرد و گفت: در این مدت تخت‌های ویژه بستری در کشور دو برابر افزایش داشته و یک هزار و ۵۰۰ دستگاه اکسیژن ساز نیز به مراکز درمانی فرستاده شده است.

نمکی همچنین به درخواست روز‌های گذشته مبنی بر تعطیلی کشور به مدت دو هفته اشاره کرد و گفت: دلهره از فروپاشی نظام سلامت و همچنین خستگی کادر درمان عامل اصلی نگارش انتشار این نامه بود.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در پایان وقوع ناآرامی‌ها و مهاجرت احتمالی شهروندان افغانستانی را یکی از تهدید‌ها برای اوج‌گیری دوباره کرونا دانست و گفت: با توجه به اینکه قم مقصد بسیاری از این مهاجران خواهد بود احتمال دارد با ورود این مهاجران به این استان و عدم رعایت دقیق شیوه نامه‌ها توسط آنها، شاهد اوج‌گیری مجدد بیماری باشیم.

عصر دیروز وزیر بهداشت با هیات همراه برای بررسی وضعیت شیوع کرونا در این استان، وارد قم شد. وضعیت کرونایی قم که از ۲۷ خردادماه پس از ۴۰ روز از وضعیت نارنجی به زرد بهبود یافته بود بر اساس آخرین رنگ‌بندی اعلام شده توسط نرم‌افزار ماسک، از تاریخ نهم تیرماه جاری بار دیگر جزو شهر‌های نارنجی و از ۲۳ تیرماه مجددا در وضعیت قرمز از نظر شیوع کرونا قرار گرفت.
 
جهش‌ها و خیز‌های بیشتر کرونا در راه است

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ایران آنلاین، تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۰، کدخبر: ۷۳۳۷۴۱، www.ion.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
0
0
خدا رحم کند با این شرایط چطور میتوان زندگی کرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
0
0
جهش و خیز بیشتر از این، روزانه بیش از ۵۰۰ نفر جونشون رو از دست میدهندو این آمار روند صعودی دارد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین