پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۵۶۳۰
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷
وزیر امور خارجه گفت: اعتماد روز افزون میان دو کشور در مشارکت جامع راهبردی به خوبی جلوه گر شده است. امضا برنامه جامع راهبردی، مهر تاییدی بر نگاه بلند مدت ایران و چین به روابط دوجانبه و عزم جدی رهبران دو کشور بر توسعه و تعمیق همه جانبه عرصه‌های همکاری زده است.
شعار سال: محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در پیام خود به مناسبت پنجاهمین سالگرد روابط ایران و چین، به «وانگ ایی» عضو شورای دولتی و وزیر امور خارجه چین این مناسبت را به وی، دولت و ملت متمدن چین تبریک گفت.

وزیر امور خارجه کشورمان در پیام خود اضافه کرد: بسیار خرسندم که در پنجاهمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک ایران و چین؛ شاهد اندوخته‌ای از دستاورد‌های پرثمری هستیم که بستری سترگ برای تعمیق همکاری‌های دو کشور در سطوح دوجانبه، منطقه‌ای و بین المللی فراهم آورده است.

وی ادامه داد: اعتماد روز افزون میان دو کشور در مشارکت جامع راهبردی به خوبی جلوه گر شده است. امضا برنامه جامع راهبردی، مهر تاییدی بر نگاه بلند مدت ایران و چین به روابط دوجانبه و عزم جدی رهبران دو کشور بر توسعه و تعمیق همه جانبه عرصه‌های همکاری زده است.

ظریف در این پیام همچنین تاکید کرد: معتقدم در ششمین دهه روابط، وزارتخانه‌های امور خارجه دو کشور می‌توانند ضمن تقویت سازوکار‌های مشورتی موجود با هدف ارتقای روابط، رایزنی نزدیک و همه جانبه پیرامون مسائل منطقه‌ای و بین المللی را در راستای تقویت صلح و ثبات جهانی در دستور کار قرار دهند.

«وانگ‌ایی» وزیر امور خارجه چین نیز در پیام خودخطاب به محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان، ضمن تبریک مناسبت پنجاهمین سالگرد برقراری روابط سیاسی، تصریح کرد: روابط چین و ایران در پنجاه سال گذشته و بعد از برقراری آن از تداوم، پیشرفت و توسعه برخوردار بوده است.
 
اعتماد روز افزون میان ایران و چین در سند جامع راهبردی به خوبی جلوه‌گر شده است

وزیر امور خارجه چین افزود: دو کشور ضمن تعمیق مستمر اعتماد سیاسی و پربار کردن همکاری در زمینه‌های مختلف، در امور بین المللی و منطقه‌ای همکاری و هماهنگی تنگاتنگی داشته اند و در جریان مقابله با کرونا با حفظ وحدت و انسجام به یاری یکدیگر پرداختند و در این راستا دوستی بین دو ملت تعمیق گردیده است.

وانگ‌ایی در پیام خود خاطر نشان ساخت: آمادگی دارم با تشریک مساعی با شما، و به مناسبت پنجاهمین سالگرد روابط سیاسی، دستاور‌های جدیدی را برای مشارکت راهبردی جامع چین و ایران به ارمغان بیاوریم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از مهر، تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۰، کدخبر: ۵۲۸۴۲۶۲، www.mehrnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین