پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۵۱۹۲
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۴
 سیدعباس صالحی، وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیر مسئول روزنامه اطلاعات در توییتر نوشت: مصاحبه تلویزیون چین با رضا پهلوی و موارد مطرح شده در بیانیه مشترک چین و عربستان، پیام‌های روشنی را در مناسبات ایران و چین دارد. در همین رابطه ، حامد پاک‌طینت دبیرکل مجمع فعالان اقتصادی معتقد است که، سهم ایران از کل مبادلات تجاری چین ۰.۰۰۳ % است و سهم چین از مبادلات تجاری ایران ۳۰% می باشد. بر این قاعده، تشخیص میزان اهمیت ایران برای چین و اهمیت چین برای ایران در این فاصله ۱۰.۰۰۰ برابری نهفته و اتکای ایران به چین ۱۰.۰۰۰ برابر اتکای چین به ایران است. اگر نبود این روزها شاهد چنین وقایعی نمی بودیم.

شعار سال: رفتار‌های اخیر دولت چین مدیرمسئول روزنامه اطلاعات را به واکنش واداشت.  سیدعباس صالحی، وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیر مسئول روزنامه اطلاعات در توییتر نوشت: مصاحبه تلویزیون چین با رضا پهلوی و موارد مطرح شده در بیانیه مشترک چین و عربستان، پیام‌های روشنی را در مناسبات ایران و چین دارد.

البته چین طبیعی است که روابط راهبردیش را برمبنای منافع خود تنظیم کند، اما در این میان مواظب باشیم که بازنده اصلی فرانظم نوین در روابط شرق و غرب نباشیم.

عباس صالحی: مواظب باشیم که بازنده اصلی فرانظم نوین در روابط شرق و غرب نباشیم

در همین رابطه، حامد پاک‌طینت دبیرکل مجمع فعالان اقتصادی معتقد است که، سهم ایران از کل مبادلات تجاری چین ۰.۰۰۳ % است و سهم چین از مبادلات تجاری ایران ۳۰% می‌باشد. بر این قاعده، تشخیص میزان اهمیت ایران برای چین و اهمیت چین برای ایران در این فاصله ۱۰.۰۰۰ برابری نهفته و اتکای ایران به چین ۱۰.۰۰۰ برابر اتکای چین به ایران است. اگر نبود این روز‌ها شاهد چنین وقایعی نمی‌بودیم.

پیام  روشن چین را بگیرید و بازنده اصلی فرانظم نوین در روابط شرق و غرب نباشید

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی تابناک، تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۱، کدخبر: ۱۱۵۴۱۰۷، www.tabnak.ir/ سایر منابع.

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین