پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۷۴۷۸
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۸
در روز نهم بازی‌های پارالمپیک توکیو ایران یک طلا و دو نقره گرفت که در ادامه می‌توانید مراسم کامل اهدای مدال به سه ورزشکار ایران را ببینید.
شعار سال: زهرا نعمتی در یک هشتم نهایی ریکرو از ساعت ۷:۱۵ به مصاف بارانتسوا از کمیته ملی المپیک روسیه رفت و در حالی که این مسابقه ۵-۵ مساوی بود او در تیر طلایی پیروز شد و به یک چهارم نهایی رسید. نعمتی در این مرحله و به مصاف درگوویکس از برزیل رفت و با نتیجه ۷ بر یک پیروز شد و به نیمه نهایی رسید. او در این مرحله حریف یونانی را ۶ بر ۲ برد و فینالیست شد. نعمتی در فینال در یک مسابقه مهیج با نتیجه ۶ بر ۵ پترولی از ایتالیا را برد و برای سومین پارالمپیک پیاپی قهرمان ریکرو انفرادی زنان شد.
 
یک طلا و دو نقره سهم ورزشکاران ایرانی
یک طلا و دو نقره سهم ورزشکاران ایرانی
 
یک طلا و دو نقره سهم ورزشکاران ایرانی
 
یک طلا و دو نقره سهم ورزشکاران ایرانی
 
تعداد بازدید : 2

پیروج و اولین مدال در اولین حضور!

علی پیروج با رکود ۶۳.۴۱ در پرتاب نیزه کلاس F۱۳ به مدال نقره رسید.

علی پیروج بعد از کسب مدال نقره پرتاب نیزه بازی‌های پارالمپیک توکیو گفت: حریف بریتانیایی من دور از انتظار ظاهر شد و مدال طلا گرفت. متاسفانه دیر به خودم آمدم و او هم بر جریان مسابقه مسلط شد. خدا را شکر مدالم از برنز به نقره رسید و دست خالی بر نمی‌گردم.

این مدال آور ایران در پارالمپیک توکیو در خصوص لغزنده بودن زمین به دلیل بارندگی و تاثیر آن بر عملکردش گفت: خیلی به بارندگی توجه نکردم. برای کسب مدال طلا آمده بودم، ولی متاسفانه نشد. من ۲۳ ساله هستم. با توکل به خدا بعد از کمی استراحت تمریناتم را برای پاراآسیایی و سپس پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس آماده می‌کنم. مدال نقره ام را کاظم عبدالمجیدی شهید هشت سال دفاع مقدس و مردم ایران تقدیم می‌کنم.
 
یک طلا و دو نقره سهم ورزشکاران ایرانی
یک طلا و دو نقره سهم ورزشکاران ایرانی
مهدی اولاد و دومین مدال در توکیو

مهدی اولاد با ثبت رکورد ۴۰.۶۰ در پرتاب دیسک F۱۱ پارالمپیک توکیو مدال نقره این ماده را از آن خود کرد. اولاد که در پیش از این هم در پرتاب وزنه رقابت کرده بود در پرتاب دیسک F۱۱ برای کسب مدال به مصاف حریفان خود رفت. او در پرتاب اول و سومش دیسک را ۳۶.۲۲ و ۳۹.۶۸ پرتاب کرد. این پرتابگر در نوبت چهارم و ششم رکورد ۴۰.۶۰ و ۳۸.۲۱ را برجای گذاشت. اولاد پرتاب دوم و پنجمش هم خطا شد. تا مدال نقره بازی‌ها رابه دست آورد. او در پرتاب وزنه طلا گرفته بود.

مهدی اولاد بعد از کسب مدال نقره پرتاب دیسک بازی‌های پارالمپیک توکیو، گفت: در ایران رکورد خوبی داشتم. برای کسب مدال طلا به پارالمپیک آمده بودم. در ایران تجربه تمرین در هوای بارانی را نداشتیم. بخشی از تمریناتمان در جزیره کیش بود که بارانی نبود. در اردو‌ها هم در دایره خیس پرتاب نکردیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا پیش بینی شرایط تمرینی در این آب و هوا صورت نگرفته بود؟ تاکید کرد: بحث پیش بینی نیست. برای برگزاری اردو‌ها بیشتر مدنظرشان شرجی بودن هوا بود. تقریبا در هوای بارانی تمرین نکرده بودم. در این شرایط دیسک در دست نمی‌ماند و پرتاب اول تا سوم دیسک از دستم در رفت. اگر یکی از این پرتاب‌ها درست انجام می‌شد، مدالم طلا می‌شد. نفر اول این ماده حریف برزیلی است که رکورددار هم هست. من قبلا در رنکینگ سوم بودم که امروز به رده دوم صعود کردم. عملکردم از نظر رده بندی قابل قبول است، ولی توقعم از خودم بیشتر بود.
 
یک طلا و دو نقره سهم ورزشکاران ایرانی
یک طلا و دو نقره سهم ورزشکاران ایرانی
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از جماران، تاریخ انتشار:۱۱ شهریور ۱۴۰۰، کدخبر: ۱۵۲۳۳۶۳، www.jamaran.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین