پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۹۲۰۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۳
مدیریت فضای سبز شهری در ایران بشکل افراط گونه‌ای گرایش به سمت کاشت درختان غیرمثمر برای مدیریت فضای سبز پیدا کرده است. واقعا چه ایراد دارد که پیاده رو‌های یک خیابان با داربست‌های زیبا، میزبان خوشه‌های سبز و طلایی انگور باشند؟
شعار سال: فضای سبز شهری بخشی از فضا‌های باز شهری است که در عرصه‌های طبیعی یا مصنوعی آن تحت استقرار درختان، گل‌ها، چمن‌ها و سایر گیاهان است که بر اساس نظارت و مدیریت انسان با در نظر گرفتن ضوابط، قوانین و تخصص‌های مرتبط با آن برای بهبود شرایط زیستی، زیستگاهی و رفاهی شهروندان و مراکز جمعیتی غیر روستایی، حفظ، نگهداری یا بنا می‌شود.

هم‌اکنون در تهران، تبریز، اصفهان و… که هوای خوبی دارند درخت میوه در فضای سبز شهری نمی‌بینید. چرا که بحث آلوده سازی محیط توسط میوه‌های درختان، تقویت حضور حشرات و ناآرامی‌های احتمالی کودکان در زمان چیدن محصول و مواردی همانند را می‌توان بعنوان عوامل ممانعت کننده محسوب کرد.

حال سوال این است که چه ایراد دارد همانند کلیپ ضمیمه شده، با نظرداشت به اصول حرفه ای، اقدام به کاشت درختان مثمری مثل انگور نمود.

تعداد بازدید : 35

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
0
0
اجازه کاشت قانونی درختان میوه به شهرداری‌ها داده نشده و دلیل آن نیز آلاینده بودن میوه و امکان وقوع تصادف است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
0
0
آلاینده‌های زیست‌محیطی و دود ماشین‌ها به گیاهان و میوه آن‌ها نفوذ کرده و آن‌ها را مسموم می‌کند که مصرف آن‌ها مشکلات گوارشی و جسمی ایجاد خواهد کرد. به همین دلیل کاشت این نوع درختان در معابر شهری توصیه نمی‌شود. آلودگی میوه‌ها به سموم دفع آفات نیز از دیگر دلایل عدم کاشت این درختان است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
0
0
کاشت نحل در اهواز توت در تهران و نارنج در رامسر و چالوس چه پیامدهایی داشت
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین