پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۰۰۶۲
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۳
ساعاتی بعد از صدور بیانیه تشکیل کابینه لبنان، دولت عربستان سفیر خود را برای پاره‌ای مشاوره به ریاض فرا خواند.
شعارسال: این در حالی است که رسانه‌های سعودی و وابسته به آن از جمله روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق‌الاوسط روزی حداقل یک یادداشت در انتقاد از نحوه تشکیل کابینه لبنان منتشر و این کابینه را ضد منافع مردم لبنان توصیف می‌کند.

ورود تانکر‌های حامل سوخت ایران به خاک لبنان نیز مزید بر علت شد تا ریاض این اقدام حزب‌الله را رفتاری غیرقانونی و نقض تمامیت ارضی لبنان تلقی کند. این در حالی است که هیچ یک از تحلیلگران این رسانه‌ها نگفتند چرا عربستان سعودی به عنوان یکی از دارندگان بالاترین ذخایر نفتی و طرفی که داعیه حمایت از مردم لبنان را دارد و خود را پدرخوانده توافق طائف می‌داند حاضر نشده به مردم لبنان در این زمینه کمک کند؟

این هجمه رسانه‌ای که چند روزی است به راه افتاده و به کمک برخی از جریان‌های لبنانی در حال شدت گرفتن است، از همین ابتدا سرنگونی یا دست‌کم چالش‌آفرینی برای دولت میقاتی را در دستور کار خود قرار داده است.

در مقابل تشکیل کابینه لبنان امیدواری خاصی در جامعه این کشور به وجود آورد، امیدی که با اعلام تشکیل کابینه ایجاد و با ورود تانکر‌های سوخت ایران و رسیدن نفتکش عراقی به نزدیکی سواحل لبنان بیشتر شد.
 
آیا لبنان باید خود را برای یک تخاصم سخت با عربستان آماده کند؟

هرچند تحلیلگران همچنان این امید را کمرنگ می‌شمارند، اما به هر روی یک گام برای خروج از اوضاع فلاکت‌باری محسوب می‌شود که به واسطه خلاء قدرت بر لبنان حاکم شده بود، گرچه عاملان شکل‌گیری این خلأ همچنان شمشیر خود را علیه لبنانی‌ها از رو بسته اند و نمی‌خواهند مردم این کشور روی آرامش را ببینند.


شعارسال، بااندکی تلخیص واضافات برگرفته از پایگاه خبری اعتمادآنلاین، تاریخ انتشار:۲۹ شهریور ۱۴۰۰، کدخبر:۵۱۴۶۹۲، etemadonline.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین