پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۰۹۵
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۸
رئیس آموزش و پرورش بندر‌ماهشهر با اشاره به وجود مدرسه‌های فرسوده در ماهشهر و حومه، گفت: در کنار خیرین مدرسه‌ساز، نیازمند خیرین مدرسه‌دار هستیم.
شعارسال: عبدالواحد عبادی رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان بندرماهشهر در گفت‌و‌گو با فارس با اشاره به نیاز شدید بندر‌ماهشهر به افزایش فضاهای آموزشی، اظهار کرد: در بندر‌ماهشهر با دو گروه خیر مدرسه‌ساز حقیقی و حقوقی رو‌به‌رو هستیم که اقدامات صنایع پتروشیمی و کارخانه‌جات وابسته به آنها در این زمینه قابل تقدیر است.

وی افزود: تا به حال پتروشیمی لاله ۱۲ مدرسه در مقاطع مختلف در مناطق روستایی و حاشیه، پتروشیمی امیرکبیر یک مدرسه ۱۶ کلاسه در شهرک طالقانی، پتروشیمی نوید‌‌زر‌شیمی یک هنرستان فنی و حرفه‌ای در مرکز شهر و یک مدرسه ابتدایی در شهرک محروم رجایی احداث کرده‌ است.

رئیس آموزش و پرورش بندر ماهشهر اضافه کرد: پتروشیمی بندر امام عملیات غیرصنعتی و منطقه ویژه اقتصادی نیز چندین مدرسه در سال‌های گذشته احداث کرده‌اند.

وی ادامه داد: پتروشیمی مارون دومین مدرسه خود را کلنگ‌زنی کرده و پتروشیمی رازی نیز یک آموزشگاه در دست احداث دارد.

عبادی عنوان کرد: با توجه به اینکه بیش از بیست شرکت پتروشیمی در منطقه وجود دارد، اگر مابقی شرکت‌ها نیز در راستای مسؤولیت‌های اجتماعی خود و برای ایجاد نگرش مثبت شهروندان نسبت به صنعت در این زمینه دست به اقدام بزنند.

عبادی در ادامه بار دیگر نیاز شدید بندر‌ماهشهر به افزایش فضاهای آموزشی را یادآور شد و گفت: با وجود اقدامات خوب انجام شده در این زمینه از سوی صنایع پتروشیمی، اما همچنان با توجه به جمعیت زیاد و مهاجرپذیر بودن بندر‌ ماهشهر، نیازمند کمک‌های بیشتر خیرین مدرسه‌ساز حقیقی و حقوقی هستیم.

رئیس اداره آموزش و پرورش بندر‌ ماهشهر اضافه کرد: مهاجرپذیر بودن ماهشهر به دلیل وجود صنایع پتروشیمی و فرصت اشتغال و همچنین پذیرش تعداد زیادی مهاجر در زمان هشت سال دفاع مقدس، مشکل کمبود فضای آموزشی را به ویژه در شهر چمران و شهرک‌های بعثت و طالقانی دوچندان کرده است.

عبادی ادامه داد: این در حالی است که علاوه بر توقف طولانی ساخت‌و‌ساز در زمان جنگ، پس از آن ساخت‌ و ساز‌ها با روند کندی در ماهشهر پیش رفته که نتوانسته کمبود آن دوران را جبران کند.

وی با قدردانی از خیرین مدرسه‌ساز حقیقی در بندر‌ماهشهر، عنوان کرد: متأسفانه با وجود افراد توانمند در بندر‌ماهشهر تابه حال با استقبال اندک خیرین مدرسه‌ساز حقیقی مواجه بوده‌ایم که از عموم افراد توانمند درخواست می‌شود در این امر خداپسندانه که صدقه جاریه خواهد بود، توجه خاصی داشته باشند.

این مسؤول ادامه داد: تا به حال خانواده معرفی چندین مدرسه، آقای مقسمی یک مدرسه، خانم خواجه‌گیری یک مدرسه ابتدایی روستایی احداث کرده و خانواده اهدایی نیز دومین مدرسه را در این شهر کلنگ‌زنی کرده‌اند که بسیار قابل تقدیر است.

عبادی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به وجود مدارس فرسوده و خطرآفرین در مناطق حاشیه‌ای و روستایی اشاره کرد و گفت: با توجه به کمبود امکانات آموزش و پرورش ما در بندر‌ماهشهر در کنار خیرین مدرسه‌ساز نیازمند خیرین مدرسه‌دار نیز هستیم.

وی افزود: لذا انتظار می‌رود با توجه به اهمیت موضوع خیرین حقیقی و حقوقی آموزش و پرورش را در این زمینه حمایت کنند.

رئیس آموزش و پرورش بندر‌ماهشهر در پایان با تأکید بر لزوم رفع کمبود فضای آموزشی در این منطقه، اظهار کرد: با توجه به تعداد بسیار دانش‌آموزان در مقاطع ابتدایی و ضرورت افزایش راندمان آموزش پایه‌ای، درخواست می‌شود به این امر توجه ویژه شود تا مدارس از حالت دو شیفت بودن خارج شوند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی ماهشهر امروز، تاریخ انتشار: سه شنبه 18 آبان 1395، کدخبر: 19714، www.mahtoday.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین