پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
دوشنبه ۰۴ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 24
کد خبر: ۳۴۴۰۷
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۰
رئیس سازمان نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس کشورگفت: از مجموع 95 هزار فضای آموزشی در کشور یک سوم آن فرسوده و با استاندارد ها فاصله دارد که برای استفاده دانش اموزان نیازمند نوسازی و مقاوم سازی است.
شعارسال: مرتضی رئیسی، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور عصر امروز در حاشیه برگزاری جلسه شورای آموزش و پرورش تربت حیدریه در گفت و گو با خبرنگار تابان تربت، اظهار داشت: یکی از مشکلات حوزه آموزش به غیر از اعتبار برای تکمیل پروژه‌ها، بناهای آموزشی فرسوده است که نیازمند نوسازی و مقاوم سازی هستند.

معاون وزیر و آموزش و پرورش ادامه داد: در حال حاضر 95 هزار مدرسه با 130 هزار کلاس درس در سطح کشور وجود دارد که یک سوم آن با استانداردها فاصله دارد و بخش عمده ای نیازمند مقاوم سازی و بخشی نیز باید تخریب و نوسازی شود.

وی افزود: مجلس و دولت باید در برنامه ششم توسعه اعتبار کافی برای استاندارد سازی این فضاهای آموزشی در نظر بگیرند تا به نقطه قابل قبولی به لحاظ ایمن سازی مدارس در کشور برسیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش کمک خیرین در این مسیر را بسیار مفید دانست و بیان داشت: از ابتدای انقلاب اسلامی خیرین نقش مهمی در تامین فضاهای آموزشی کشور داشتند، بطوریکه تاکنون بیش از 100 هزار کلاس درس توسط نیکوکاران احداث شده است.

رئیسی اذعان کرد: تعداد خیران مدرسه‌ساز کشورحدود 25 هزار نفر بوده که حضور و مشارکت گسترده آنها بسیاری از مشکلات حوزه نوسازی و تجهیز مدارس را حل کرده کما اینکه اکنون 2.5 میلیون نفر از جمعیت دانش اموزی در مدارس خیر ساز تحصیل می کنند.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشورتصریح کرد: امسال 30 درصد از مجموع پروژه های تحویلی به نظام تعلیم و تربیت خیر ساز بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 50 درصد رشد داشته است.

وی بیشترین مشکل تامین فضای آموزشی را در سایت های مسکن مهر عنوان کرد و افزود: تراکم جمعیت دانش آموزی در سایت های مسکن مهر و مجاور آن بسیار بالاست و به لحاظ استانداردها قابل قبول نیست، لذا برای تامین فضای آموزشی در این مناطق باید 28 هزار کلاس درس با بودجه چند هزار میلیاردی احداث شود که منابع آموزش و پرورش قادر به تامین آن نبوده و باید همه خیرین به مانند گذشته در این امر خداپسندانه مشارکت کنند.

رئیس سازمان نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس کشور عصر امروز در ادامه سفر به شهرهای جنوب خراسان رضوی از فضاهای آموزشی مقاوم ساز و تازه تاسیس شده آموزش و پرورش تربت حیدریه در هنرستان طالقانی و امام حسین(ع) بازدید کرد.

همچنین کلنگ احداث هنرستان آیت الله طالقانی و سالن اجتماعات آموزش و پرورش در محل فعلی دبیرستان امیر کبیر به زمین خورد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، تاریخ انتشار: جمعه 30 مهر 1395، کدخبر: 927242، www.dana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین