پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۱۶۲۵
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۰
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، گزارش کمیسیون متبوع خود درباره ابعاد مختلف زلزله بهمن ماه ۱۳۹۹ سی‌سخت استان کهگیلویه و بویر احمد را در صحن علنی قرائت کرد.
شعار سال: در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی «عبدالجلال ایری» گزارش کمیسیون عمران درباره زلزله سی سخت را قرائت کرد که در متن این گزارش آمده است:
 
به گزارش مرکز لرزه‌نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، در تاریخ ۲۹ بهمن ماه ۱۳۹۹ ساعت ۲۲ و ۵ دقیقه و ۳۴ ثانیه، زلزله‌ای با بزرگی ۵.۶ ریشتر در استان کهگیلویه و بویراحمد، در عمق ۱۰ کیلومتری و به فاصله ۱۱ کیلومتری شهر سی‌سخت و ۱۹ کیلومتری شهر مادوان (استان کهگیلویه و بویراحمد) و ۲۰ کیلومتری شهر کمه (اصفهان) و در فاصله مستقیم ۵۳۴ کیلومتری تهران رخ داد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس افزود: با توجه به بزرگی زلزله و فاصله مراکز جمعیتی اطراف از آن، تعداد ۱۹ شهر با جمعیتی معادل ۲۵۷ هزار و ۶۶۱ نفر و هزار و ۱۴۴ آبادی با جمعیتی در حدود ۳۳۲ هزار و ۹۶۷ نفر (آمار ۱۳۹۵) «تحت تاثیر» این زمین لرزه قرارگرفته‌اند.

وی با بیان اینکه تلفات جانی منجر به مرگ در این زلزله گزارش نشده است، ادامه داد: طبق اعلام مسولان هلال احمر تا لحظه تدوین گزارش، این زلزله ۶۳ نفر مصدوم داشت که ۳۶ مصدوم به صورت سرپایی مداوا و ۲۷ نفر به بیمارستان یاسوج منتقل شدند که از این تعداد ۲۰ نفر مرخص و تنها ۷ نفر بستری و تحت مداوای پزشکان قرارگرفتند و در مجموع این زلزله جمعیتی حدود ۱۴هزار نفر را تحت تاثیر قرار داده است.

ایری درباره نقاط ضعف ستاد مدیریت بحران در زلزله سی‌سخت اظهار داشت: عدم تشکیل جلسات شورای عالی ستاد مدیریت بحران از ابتدای سال ۱۳۹۹ جهت اقدامات پیشگیرانه، عدم استقرار کانکس باتوجه به بارش نزولات جوی و سردی هوا، عدم توجه به شرایط وجود بیماری کرونا و اتلاف زمان در برپایی دو اردوگاه اسکان اضطراری، قطع طولانی مدت برق، آب و گاز در فصل سرد سال و بارانی بودن منطقه، عدم برنامه‌ریزی جهت برقراری نظام توزیع مناسب و عادلانه اقلام امدادی و عدم ارائه به موقع اقلام امدادی با توجه به سردی هوا، قطعی گاز و بسته بودن اصناف از جمله نقاط ضعف ستاد مدیریت بحران در زلزله سی‌سخت است.

وی ادامه داد: علیرغم تامین امکانات مورد نیاز آسیب دیدگان حادثه، بسیاری از آن‌ها در زمان بازدید، آذوقه و چادر مورد نیاز خود را دریافت نکرده بودند و بعضاً از ناهماهنگی‌های موجود در نحوه توزیع امکانات اظهار نارضایتی می‌کردند. همچنین از تاریخ مکاتبه کمیسیون تاکنون هیچ گزارش مکتوبی جهت ارائه آمار کمی و کیفی از سوی استانداری ارائه نشده است.

بر اساس گزارش کمیسیون عمران مجلس، استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز همزمان با بازدید هیات‌پارلمانی علیرغم اعلام کتبی و مذاکره تلفنی با دفتر و معاونین ایشان، از همراهی با اعضای کمیسیون در منطقه و ارائه گزارش به عنوان بالاترین مقام مسئول استان خودداری کرده است.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ایرنا، تاریخ انتشار:۱۲مهر ۱۴۰۰، کد خبر:۸۴۴۹۳۲۳۹، irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین