پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۱۹۶۳
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۱
رویه ای نادرست در سایت های مختلف و شبکه های مجازی با ساخت ویدئو کلیپ هایی که تجهیزات یا رتبه نظامی دو کشور در شاخص ها و موضوعات خاص را با یکدیگر مقایسه میکند، در حال رواج است. اشتباه اصلی در این است که قدرت نظامی را نباید صرفا بر اساس میزان و رتبه تجهیزات نظامی سنجید. عوامل ژئوپلتیک ، سیاسی- دیپلماتیک ، توان اقتصادی، هم پیمانان خارجی، مشروعیت و محبوبیت درون سرزمینی و .....، بر پیروزی یا شکست یک کشور بشدت تاثیر گذار است.
شعار سال: برخی از سایت‌های خبری با استفاده از انواع منابع ارایه دهنده آمار نظامی اقدام به ساخت موشن گرافی‌های مقایسه‌ای با مزمون وضعیت برابری دو کشور در تجهییزات جنگی و رزمی نموده و آن را عاملی برای موفقیت یا عدم موفقیت در نبرد‌های احتمالی می‌دانند.

این در حالی است که موفقیت یا عدم موفقیت در نبرد به عوامل عدیده دیگری نظیر ژئوپلتیک، سیاسی- دیپلماتیک، توان اقتصادی، هم پیمانان خارجی، مشروعیت و محبوبیت درون سرزمینی و ..، بستگی دارد.
نمونه‌هایی از این موش گرافی‌های مقایسه‌ای در ادامه متن آورده شده است.
 
تعداد بازدید : 13
مقایسه رتبه‌های نظامی ارتش آذربایجان و ایران
تعداد بازدید : 12
مقایسه تجهیزات نظامی ایران و عراق در شروع جنگ تحمیلی
تعداد بازدید : 10
مقایسه تجهیزات نظامی ایران و اسرائیل

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین